Warmstartproblemen Wabant

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Warmstartproblemen Wabant

Bericht door Evan_s » 27 jul 2012, 14:24

Heb het al gevonden (googlen met een verkeerde vertaling leverde vreemd genoeg steeds niets op :mrgreen: )
http://www.wartburg-service.de/Technikhilfe/body_technikhilfe.html schreef: Vergaser BVF 40F1-15 und 40F2-11

Drosselklappenanschlagsch raube
1 Umdrehungen auf

Luftregulierschraube
1 Umdrehungen auf

Starterklappeneinstellung
Spaltmaß der Drosselklappe bei voll geschlossener Starterklappe: 0,5 mm

Kraftstoffniveau
(Schwimmer eingetaucht)
20,5 bis 23,5 mm von Oberkante Schwimmergehäuse

Abgaswert CO
2,65 bis 2,75 Vol.-%
"20,5 bis 23,5", wel een wat grote marge..

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 580
Lid geworden op: 24 nov 2010, 15:03
Locatie: Amersfoort

Re: Warmstartproblemen Wabant

Bericht door Erik » 27 jul 2012, 14:28

Op de website van wartburgpeter het volgende:

plaatje: http://www.wartburgpeter.de/technik/ver ... g_2698.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

tekst: http://www.wartburgpeter.de/tm_motor.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Niedriger Kraftstoffstand in der Schwimmerkammer führt ebenso zu abgemagertem Gemisch. Vorgeschriebenes Niveau (bei eingebautem Schwimmer! gemessen von Oberkante der Schwimmerkammer:
BVF - Typen: 25 ± 1 mm (Messung mit Standrohr 53SW-10)
Jikov: 20 ± 1 mm (Messung bei abgenommenem Vergaserdeckel mit Meßglas)
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek


Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Warmstartproblemen Wabant

Bericht door Evan_s » 27 jul 2012, 14:41

Deze website geeft verschillende waardes voor BVF40 F1 en F2. Geeft whims nog verschillende waardes voor beide? (heb het boek nu niet bij me)

Edit: Trabitechnik zegt ook 25mm, dus hou ik dat aan (http://trabitechnik.com/index.php?lang= ... fh%C3%B6he.)

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Warmstartproblemen Wabant

Bericht door Evan_s » 30 jul 2012, 14:10

Vlotterstand klopte precies, afgelopen vrijdag nagemeten.

Vanmorgen 3 maal deze Beru Hochleistungszündspule ingebouwd:

Afbeelding

Wat een verschil, hoef het sleuteltje maar aan te kijken en de motor springt aan, da's pas luxe :D

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 580
Lid geworden op: 24 nov 2010, 15:03
Locatie: Amersfoort

Re: Warmstartproblemen Wabant

Bericht door Erik » 30 jul 2012, 14:42

En hoe is het met de warmstart nu?
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek


Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Warmstartproblemen Wabant

Bericht door Evan_s » 30 jul 2012, 14:48

Een peer keer getest vandaag; warmstart is nu geen enkel probleem meer (*klopt af*). Hoefde zelfs niet meer met vol gas te starten. Sleuteltje om en motor springt meteen aan.

Als het vanavond droog blijft sluit ik de VDO toerenteller aan, was een nazending van Trabiteile die ik al helemaal weer vergeten was.

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Warmstartproblemen Wabant

Bericht door Haiko » 30 jul 2012, 14:58

en die geven geen problemen met de (evt) EBZA?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Warmstartproblemen Wabant

Bericht door Evan_s » 30 jul 2012, 15:14

Icm. Ebza zou ik niet weten. Volgens mij rijden de Kievits met Hochleistungszündspulen in hun Wartburgjes, zou je hun even moeten mailen (zijn niet echt actief meer hier).

Voor mijn Steini-KTZ ontsteking heb ik het bij Steini nagevraagd:
Steini-KTZ schreef:blaue Hochleistungs-Spulen von Bosch können Sie nehmen...Pimärwiderstand zw. 1 und 15 ist etwa 3 Ohm. Ist OK!

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 580
Lid geworden op: 24 nov 2010, 15:03
Locatie: Amersfoort

Re: Warmstartproblemen Wabant

Bericht door Erik » 30 jul 2012, 16:43

"blaue ... von Bosch"

Jij hebt blauwe van Beru. Zijn dat dan dezelfde?
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek


Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Warmstartproblemen Wabant

Bericht door Evan_s » 30 jul 2012, 16:56

Zelfde eigenschappen, maar Beru heeft niet de troep die Bosch wél heeft rondslingeren: http://www.buggyboys.be/nl/tech_bosch_blue_coil.htm. En die van Beru zijn incl. de metalen beugeltjes :mrgreen:.

Er staat zelfs op de stickers van de Beru bobines "replaces Bosch 0 221 119 027".

Plaats reactie