Polo Schroefkit op Trabant

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
Plaats reactie
gvhoey

Polo Schroefkit op Trabant

Bericht door gvhoey » 14 mei 2013, 12:22

hallo,

Zoals ik hier al eens gezien heb hier op het forum zijn er sommige trabant eigenaars die met een aangepaste Polo 6n schroefkit rondrijden achteraan.

Ik had nu toevallig een op de kop kunnen ticken van mijn overbuur, de bus voor de vijs uitgeboord, een aanpassing gemaakt voor vanboven te laten passen maar deze is zo hard dat er percies geen verschil is met een buis ertussen te steken. Ook staat de schroefkit op het laagste en is er geen verschil met men originele poten achteraan. Is dit bij andere hier ook zo of doe ik iets mis :)

Heb al gedacht of het mischien mogelijk is de achteras aan te passen dat deze andersom staat dus dat de bevestiging van de vering onderaan zit.

tijs

Re: Polo Schroefkit op Trabant

Bericht door tijs » 14 mei 2013, 15:59

had je wel al een spiraalveer? of had je nog een bladveer achter?
waarschijnlijk heb je de schroefveer in de laagste stand, en de hulpveer weggelaten en ligt hij nu aan het einde van de schokdemper.

(al kunnen die goedkope setjes voor een vw ook in normale hoogtes en knoerte hard zijn)

een polo6n is denk ik gewoon nog te lang. heb er zelf ook mee gewerkt (op een bladveer versie) maar ik heb er brede en hogere schokdemperstorens ingelast van een andere auto.
uiteindelijk vond ik ook toen de 6n dempers nog te lang, en heb ik zelf een kortere schroefset gemaakt.
eiegnlijk zit de draad bij de 6n gewoon te hoog ;) en kun je hem niet laag zat schroeven, dat heben ze bij die echte trabant setjes anders gedaan, die kun je helemaal tot onderaan schroeven,icm een korter demperhuis (bij mij nu ook, maar dan nog korter)

gvhoey

Bericht door gvhoey » 14 mei 2013, 16:17

Dan gaat ze terug de verkoop in :) Ofwel op mijn vriendin haar Polo :) maar dat zal iets moeilijk worden om verkocht te krijgen :)

tijs

Bericht door tijs » 14 mei 2013, 16:41

als je de schroefset hebt met een los demper patroon, kun je deze eruit halen, en dan het huis net onder de schroefdraad afslijpen.
je hebt dan een pijp over, met een rond gat bovenin, dit kun je dan weer over een kortere demper schuiven, evt onder weer vast lassen, of op een andere manier vast zetten (kan me voorstellen dat je niet graag last een gevulde demper) opvullen met kit kan ook, de veren moeten toch onder spanning zitten, dus los komen doet het niet, en dat houd het huis dan prima op zijn plek.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 21 jun 2013, 15:49

Ik heb ook een 6N2 schroefsetje gekocht, maar bleek bij nameten ook niet laag genoeg te kunnen voor mijn huidige verlaging.

Ging om een FK Gewindefahrwerk.

Ik spaar nog even door voor een setje van Trabantwelt.

gvhoey

Bericht door gvhoey » 21 jun 2013, 23:32

Heb de veren op originele poten gezet. hard genoeg en smal genoeg voor men orignele velgen met stukos achteraan.

Plaats reactie