Verlagen

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
tijs
Berichten: 492
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs » 12 dec 2011, 21:57

7cm is echt niet genoeg voor mij.. zit toch sterk aan die 180mm verlaging te denken.. ophogen kan altijd weer...

hier reed ik dagelijks mee... maar niet heel snel haha...
alle belangrijke delen beschermen met een schraapplaat, kom je een heel eind.

Afbeelding
Afbeelding
(was overigens geen schroefset ;) en ook geen lucht haha)
auto is nu project ;)

opzich, als de schokdempers torens breed zat zijn, en de de wielen niet aan zouden lopen, kun je gewoon de schokdemper punten verstevigen en er dan schroefset poten inzetten..
althans... dat is waar ik nu een beetje aan zit te denken.

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Verlagen

Bericht door Evan_s » 12 dec 2011, 22:15

Met 180mm verlaging kan ik m'n wijk niet meer uit rijden :P

Afbeelding

Deze is 180~190mm verlaagd. Jammer dat de filmpjes hiervan niet meer op Youtube staan, incl schraapgeluiden en een enkele keer vast komen te zitten op een klein bultje :lol:

General
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:57

Re: Verlagen

Bericht door General » 12 dec 2011, 22:26

Heerlijke projecten en de foto's zijn TOP!

tijs
Berichten: 492
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs » 12 dec 2011, 22:28

daar heb ik wel ooit een filmpje van gezien ja...

ik heb zelf ook zoon filmpje ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Ed29m-YiRE0

kan wel wat hebben ;)
als er ook maar iets spoorvorming in de weg zat voelde ik het zebrapad op de vooras ;)

maar goed 180mm is ook wel heel extreem, maar achter kun je hem zo weer ophogen met een blok tussen de koets en de veer, en voor? is vast ook wel iets te bedenken.. dan heb je nog een keuze, kun je toch als je zin hebt lekker op -180 rond cruise :)

Trabitoon
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2011, 23:34
Locatie: Loenen

Re: Verlagen

Bericht door Trabitoon » 13 dec 2011, 12:19

Evan_s schreef:@ Trabitoon: 6N2 inderdaad. Had er een tijd geleden al eens naar gezocht. Een set van 4 stuks is er al voor 200 euro. Ik wil richting de 10~12cm verlaging en nog een veerpootbrug erbij (voor én achter). Maar eerst nog even sparen.

Achter heb ik op dit moment ook nog een StuKo. Komen de banden dan niet tegen de veerpoot bij dit type schroefset (Polo 6N2) + StuKo?

-.

Ik heb ook een Stuko en heb er geen last van dat ze er tegen aankomen.
Schroefverenset (instelbare hoogte) zijn dunner dan de originele schroefveren, daar had ik er wel last van.
Trabant 1.1 (1.3 5bak)

Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

tijs
Berichten: 492
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs » 13 dec 2011, 13:48

hoe werkt een stuko? wat is het?
het was voor het camber te corrigeren ofzo?

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Verlagen

Bericht door Evan_s » 13 dec 2011, 13:51

Sturzkorrektur. Is inderdaad om het camber te regelen. Origineel staan de wielen wat naar binnen (positief camber) omdat de vering is ingesteld op zwaardere belastingen. Met een Stuko kun je de wielen recht zetten of er een negatief camber van maken. Verbetert de wegligging.

tijs
Berichten: 492
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs » 13 dec 2011, 13:52

waar komt die er tussen?

edit--

laat maar:
Afbeelding

maakte het duidelijk.

dus hoe hoger de stuko, hoe meer negatief camber.
maar verlagen zorgt toch ook al voor negatief camber?

Gebruikersavatar
trabart
Beheerder
Berichten: 1251
Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
Locatie: zuid limburg
Contacteer:

Re: Verlagen

Bericht door trabart » 13 dec 2011, 14:53

hoe meer stuko op deze manier, hoe minder bodemvrijheid ;) :D
Afbeelding

tijs
Berichten: 492
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Verlagen

Bericht door tijs » 13 dec 2011, 15:01

ja dat begreep ik, maar hoe kun je nou je camber weer iets positiever zetten? of kan dat niet?

ik verwacht dat hij behoorlijk negatief gaat staan als ik zover ga verlagen..

Plaats reactie