Pagina 3 van 3

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Geplaatst: 31 mar 2011, 17:24
door Haiko
Met die echte tuningspijp bedoel je toch niet die spitzbuhle die bijv. bij LDM of Trabiteile te koop is?

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Geplaatst: 31 mar 2011, 21:30
door Erik
Ik bedoel inderdaad de standaard tuningspijp, met puntje er aan en een grote diameter pijp.

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Geplaatst: 31 mar 2011, 22:09
door exionman
maar dan moet je nog steeds onder je draagarm door
en dat is nou net het probleem met een verlagingsbladveer
en ik heb nog nooit kunnen begrijpen als je zo'n tuningpijp monteerd met een een grotere diameterpijp
daar komt een tussenpijp die verloopt van de grote diameter naar de standaard diameter hoe dit dan nog het positieve effect op vermogen zou kunnen beinvloeden
een 2-takt heeft een uitlaat ( expansie ) de drukgolf die onstaat werkt als kleppen bij een 4-takt ( vermogen )
als je na de tuningsdemper de boel gaat knijpen hef je de werking op

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Geplaatst: 02 apr 2011, 00:02
door mel
trabart schreef:vind die van exionman mooier (en praktischer) dan die van ebay ..
mjah maken ze die dingen dan custom voor je, of verkopen ze eentje die inderdaad gewoon niet goed was voor het blok zoals erik zegt ??

als ik bijv. deze demper zie .. is die kleiner dan de originele of de tuningsdemper? en zou ik problemen krijgen als ik hem plaats op een standaard blok ipv de 36pk versie ?
De kachelwerking is er af gestript, die werkt in ieder geval niet.

Het lijkt een "geamputeerde" sport uitlaat, zonder "puntje"... nix serieus dus...

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Geplaatst: 07 apr 2011, 10:56
door ROnderstal
mel schreef:
trabart schreef:vind die van exionman mooier (en praktischer) dan die van ebay ..
mjah maken ze die dingen dan custom voor je, of verkopen ze eentje die inderdaad gewoon niet goed was voor het blok zoals erik zegt ??

als ik bijv. deze demper zie .. is die kleiner dan de originele of de tuningsdemper? en zou ik problemen krijgen als ik hem plaats op een standaard blok ipv de 36pk versie ?
De kachelwerking is er af gestript, die werkt in ieder geval niet.

Het lijkt een "geamputeerde" sport uitlaat, zonder "puntje"... nix serieus dus...
De uitlaat waarnaar verwezen word lijkt een standaard uitlaat zonder verwarming te zijn

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Geplaatst: 26 okt 2011, 18:44
door Evan_s
Er staat nog een expansiepijp op omoma.

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Geplaatst: 28 okt 2011, 20:03
door Haiko
maar is zo'n demper toegestaan voor de openbare weg ivm de herrie?

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Geplaatst: 28 okt 2011, 20:22
door ruton
Als de demper niet dempt, is het geen demper. Dan kun je hooguit een put ermee dempen.