Onderhoud stoelen

Hoeveel keer moet je nu je remmen nakijken? Hoe smeer je een Trabant? Vraag het hier !
Plaats reactie
Frank

Onderhoud stoelen

Bericht door Frank » 29 dec 2015, 20:54

De stoelen in mijn Trabant zijn van bruin skai. Vooral de achterbank begint aardig uit te drogen, er zijn diverse scheurtjes te zien.
Waar kan ik de stoelen en de achterbank het beste mee behandelen om ze goed te houden?

Groet,
Frank.

ruton
moderator

Re: Onderhoud stoelen

Bericht door ruton » 29 dec 2015, 21:15

Je kunt er wel allerlei goedbedoelde zalf op smeren, maar je zult ze echt niet terug nieuw krijgen.

Ga sparen voor nieuwe: sitzbezüge op ebay, Autoschonbezüge Rothmann omg. Dresden en Trabantwelt.
Je hebt wel de pech dat door dat lengtestiksel de hoesjes dubbel zo duur uitvallen, maar met dat bedrag is dan bij Trabantwelt de verzending naar NL wel gratis.

In een ander draadje uit begin augustus 2015 bespreek ik de grijze hoezen van trabantwelt die mij als zijnde voor de 601 Kombi werden verkocht. Hier de foto's. Had Trabantwelt meer en betere info over het product op zijn website gezet, dan had de winkel zich de (retour)porto kunnen besparen.

Trabantenaar
Contacteer:

Re: Onderhoud stoelen

Bericht door Trabantenaar » 29 dec 2015, 23:11

Kunstleer moet je eigenlijk net zo behandelen als normaal leer. Dus voedende middelen en regelmatig gebruiken, dan moet het op zich gewoon netjes blijven.

Scheuren krijg je er natuurlijk niet meer uit. Maar je kunt ze een heel eind wegwerken. Ook het spuiten van leer en kunstleer is mogelijk om het weer op te knappen.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Plaats reactie