blz 38 van het regeerakkoord (wegenbelasting voor oldtimers)

Hoe moet je nu een Trabant invoeren? Vraag het hier !
eeuwige_student
moderator
Contacteer:

blz 38 van het regeerakkoord (wegenbelasting voor oldtimers)

Bericht door eeuwige_student » 29 okt 2012, 17:28

Op blz 38 van het regeerakkoord staat te lezen dat de vrijstelling voor de wegenbelasting voor oldtimers wordt afgeschaft......

GertjanT
Contacteer:

Re: bladzijde 38 van het regeerakkoord

Bericht door GertjanT » 29 okt 2012, 17:55

Ja, ik lees het net ook. Wat weer een waardeloze maatregel. En dat onder het mom van milieu, wat een kul zeg. FEHAC, kom d'r maar in!

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 29 okt 2012, 17:57

als ze ook maar iets RICHTING die beslissing komen, is t waarschijnlijk (weer) dat nieuwe auto's niet wegenbelastingvrij worden. Zo gaat dat toch altijd ...
Afbeelding

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 29 okt 2012, 18:04

Eens afwachten tot de regel wet word, dan weten we waar we aan toe zijn.

Maar dit gaat dan mijn schade worden:
Mijn p70 van 850 kg € 228,00 per jaar
Mijn limo: € 140,00 per jaar
mijn kombi : 172,00 per jaar
mijn 1.1: 172,00 per jaar.

Totaal € 712,00 per jaar. Maar eerlijkheidshalve, had ik al nooit gedacht dat de 1.1 wegenbelasting vrij ging worden. Deze staat al jaren geschorst. De "schade" is dan ook € 540,00 per jaar, of 45 euro per maand.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 29 okt 2012, 18:06

trabart schreef:als ze ook maar iets RICHTING die beslissing komen, is t waarschijnlijk (weer) dat nieuwe auto's niet wegenbelastingvrij worden. Zo gaat dat toch altijd ...
Normaal zou ik dat ook denken, maar volgens mij hebben de luxe diesels (mercedes enz) uit 1986 die nu massaal worden ingevoerd het beeld van de oldtimer dusdanig beïnvloed, dat het deze keer wel eens gedaan kan zijn met de regeling. Wel denk ik dat er dan weer een rittenkaart o.i.d. komt voor de verzamelaars. Dus voor een paar ritten paar jaar zal je heus niet de hoofdprijs hoeven te betalen!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 29 okt 2012, 18:13

Dit is het dichtste bij een bron dat ik kon vinden: http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... 0_Uur.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook handig: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/" onclick="window.open(this.href);return false; Als je de ontsteking zodanig afstelt dan je veel CO en weinig CO2 uitstoot, rij je alsnog belastingvrij... :mrgreen:

Zouden die 325.000 oldtimers (4,11% van 7.900.000 toegelaten auto's) zoveel zoden aan de dijk zetten?
Fiscaal wellicht meer dan in luchtvervuiling: Menig eigenaar heeft er meerdere en je kunt er maar in een tegelijk rijden, maar met een hobbyauto forens je niet zoveel. Menig oldtimerverzekering heeft ook een maximum aan de kilometers.
Deze 'zomer' werd nog de strijd aangebonden met de jonge klassiekers, die dagelijks werden gebruikt. Degelijke Volvo's en Mercedessen zijn populair bij de budgetrijder zoals studenten met een begrensde OV-jaarkaart, maar een paar uit hun bek stinkende huilies hadden de uitlaat ontdekt.

Als het een opzetje van de auto-industrie is geweest, maakt men een grote denkfout: de budgetrijder vindt een nieuwe auto te duur en de oldtimerliefhebber koopt geen nieuwe auto. Bovendien hebben we geen Nederlandse personenautoindustrie van enige betekenis meer, die beschermd zou moeten worden.

Ik voorzie dat de maximum snelheid op snelwegen nog verder omhoog gaat, tegelijk met het onbetaalbaar maken van privévervoer voor de gewone man. Dan hebben die rijke VVD'ers in hun bolides de snelweg voor zichzelf. Daar was het immers allemaal om te doen, niewaer kerel?

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: blz 38 van het regeerakkoord (wegenbelasting voor oldtim

Bericht door eeuwige_student » 29 okt 2012, 18:14

Hierbij een link naar het brondocument:

http://www.kabinetsformatie2012.nl/actu ... koord.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 29 okt 2012, 18:28

Tja, als dat zo gaat zijn, weet ik nog niet of ik de B1000 wel op de weg ga zetten... die weegt al snel 1350kg... dan wordt het af en toe rijden wel errug kostbaar. Denk dat er strax een overschot-aanbod komt van Oldtimers... de prijzen ervan zullen kelderen en vele zullen hun weg naar de sloop vinden...

Weer een GOEDE reden om te gaan emigreren... weg hier uit dit achterlijke land en de EU.. bah.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 29 okt 2012, 18:36

ach ja, nog even en er zijn veel koopjes :-) gewoon positief blijven. Ik hoop dat er trouwens ook weer iets van een "15 rittenkaart" komt.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 29 okt 2012, 18:41

Als je emigreert, hoe neem je dan al die voertuigen mee? En emigreer je dan wel met het vliegtuig, Haiko? En waar wil je dan heen? Naar BokkiWokki, waar je de taal niet spreekt maar ze wel de auto onder je gat vandaan jatten?
Want op die bladzij 38 staat niet alleen:
• De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu-overwegingen afgeschaft.
maar even verderop ook:
• Regionale luchthavens mogen zich verder ontwikkelen, ook om de groei van Schiphol te ondersteunen.
Viel daar het woord Milieu?
blz 39:
• Om een grotere private betrokkenheid mogelijk te maken bezien we de positionering van Staatsbosbeheer. Voor alle natuurbeheerorganisaties geldt dat zij zo veel mogelijk eigen middelen moeten genereren.
• Binnen het natuurbeleid streven we naar synergie met andere maatschappelijke belangen zoals waterveiligheid, recreatie, ondernemerschap, gezondheid, energie en klimaat.
Daar staat dus eigenlijk dat de natuurorganisaties aan het gas kunnen zodra een ondernemer zich daar wil vestigen of daar zijn troep wil dumpen. Milieu bij de VVD beperkt zich immers tot 'ons soort mànsen'.

Plaats reactie