blz 38 van het regeerakkoord (wegenbelasting voor oldtimers)

Hoe moet je nu een Trabant invoeren? Vraag het hier !
ruton
moderator

Re: blz 38 van het regeerakkoord (wegenbelasting voor oldtim

Bericht door ruton » 30 okt 2012, 00:58

Evan_s schreef:Alsof het echt om het milieuverhaaltje gaat. Is gewoon een populair middel om de staatskas te spekken.
Dat, en om je privacy af te pakken hebben ze pedofilie. En als ze erachter komen dat de leden van de RAF in de jaren zeventig in auto's uit die tijd rondreden, zijn we helemaal de klos.

Maar we kunnen onze Tweede Kamerleden eens aanschrijven.
Want die vier procent oldtimers verrijden bij lange na geen geen vier procent van het totaal aan autokilometers. Of is elke vijfentwintigste auto in de ochtendspits een klassieker?
Je moet wel een jaar of tien forensen wil er uit de uitlaat evenveel troep zijn uitgestoten als er bij de productie van een auto vervuild wordt, en dan hebben we de sloop nog niet eens gehad.
Maar veel automobilisten kopen om de drie jaar een nieuwe 'schonere' auto. Wat een farce! Die knuppels zitten zeker nog in de anale fase, ze kunnen alleen aan de uitlaat snuffelen.

Sowieso zijn milieuheffingen op fossiele brandstof een drogreden, want we stoken de olie toch wel tot de laatste druppel op. 't is leuk als we het zo economisch mogelijk doen, maar op gaat het.

Ook dat fijnstofverhaal in de binnensteden, waardoor ze oude auto's willen weren, is door te prikken. De overheid heeft het volgens de fijnstofnorm toegestane fijnstof veel te hard nodig voor allerlei vaak onnodige bouwprojecten die vooral het ego van de bestuurders moeten strelen. Dat de buren van zo'n project jarenlang geen raam open kunnen doen, telt natuurlijk niet, maar dat ene oude autootje dat langsrijdt wel.

ruton
moderator

Petitie

Bericht door ruton » 30 okt 2012, 18:40

Petitie!

http://www.knac.nl/petitie/" onclick="window.open(this.href);return false;

Haiko
moderator

Re: Petitie

Bericht door Haiko » 30 okt 2012, 18:59

ruton schreef:Petitie!

http://www.knac.nl/petitie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik maak er ff een sticky van...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Evan_s

Bericht door Evan_s » 30 okt 2012, 19:00

Ik hoop dat het komt door de vele ondertekeningen, want het is nu echt de traagste website die ik sinds tijden heb gezien.

trabant601

Bericht door trabant601 » 30 okt 2012, 20:50

ik kom er ook niet op
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

ruton
moderator

Bericht door ruton » 30 okt 2012, 21:08

Ik weet ook niet of mijn ondertekening wel of niet is doorgekomen, maar er is vooralsnog geen deadline.

Internet is de laatste dagen sowieso een beetje wonky; wie zijn cloud of webstek door een New Yorkse server laat hosten, heeft momenteel een groot probleem, en het is niet de Sandy uit Grease.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 30 okt 2012, 21:14

mijn stem is in elk geval wel doorgekomen, duurt even, maar is wel gelukt.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Evan_s

Bericht door Evan_s » 30 okt 2012, 21:26

Mijne nu ook!

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 31 okt 2012, 12:27

Yep, had hem gisteren ook al ingevuld. Helemaal lijp die Kutte en Samson
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

ruton
moderator

Bericht door ruton » 31 okt 2012, 13:18

Begin jaren '90 werd ik als redacteur wel eens gevraagd of ik nog ergens een Trabant te koop wist, maar die moest wel belastingvrij zijn! "Als die 37 gulden per kwartaal het criterium zijn, moet je geen Trabant gaan rijden," was en is mijn standpunt.
Inmiddels kost een Trabi dan €120,- per jaar, voor dat geld kan ik ook mijn internetaansluiting vijf keer zo snel maken, ik kan het gelukkig ophoesten.
Waarom ik vooral tegen deze maatregel ben is die domme drogreden. Miljeuk. Vlieg op met dat milieu en zeg gewoon dat er dankzij dat bankiersgeklooi een heleboel poen bijeen geharkt moet worden. Als het om het milieu gaat, dan leg je geen buitenring Parkstad aan, weer je Oost-Europese vrachtwagens, deel je geen subsidie uit voor megastallen en nog zo een paar van die dingen.

Een auto die vooral stil staat belast het milieu niet. Een gepantserde twaalfcilinder S-600 van de zaak is een ander verhaal.

Plaats reactie