blz 38 van het regeerakkoord (wegenbelasting voor oldtimers)

Hoe moet je nu een Trabant invoeren? Vraag het hier !
morpheus

Re: blz 38 van het regeerakkoord (wegenbelasting voor oldtim

Bericht door morpheus » 19 mar 2013, 00:47

Good Vibrations gaat door

Bericht van Good Vibrations

Good Vibrations is ontstaan vanuit een eerdere poging te protesteren tegen de plannen van het kabinet om de vrijstelling van MRB af te schaffen voor oldtimers/klassiekers.
Voor deze demonstratie in de vorm van een rijdend protest kregen wij geen toestemming.
Op de Facebook pagina die we openden hadden we in 1 weekend meer dan 2000 aanmeldingen. Inmiddels zijn dat er 3100. Na de domper dat de protest rit niet door kon gaan op last van Politie Haaglanden en de Gemeente Den Haag wilde we aanvankelijk de pagina sluiten. Dit vonden veel mensen jammer omdat ze het toch leuk vonden om met elkaar in contact te blijven. Snel hierna ontstond het idee om een meeting te organiseren voor alle merken oldtimers/klassiekers.

Good Vibrations
19 mei
Maxis terrein Muiden
11.00 - 17.00 uur
gratis entree

Meeting voor alle merken oldtimers
(auto's - motoren - vrachtwagens)

vanaf 29 maart is de site in de lucht
http://www.goodvibrations2013.nl

Afbeelding

Gr Morpheus

Afbeelding

http://www.oldtimerautosite.nl

ErikvG

Bericht door ErikvG » 19 mar 2013, 00:51

De vergunning is inmiddels binnen dus hij gaat door!
Valves! Who needs Valves?

ruton
moderator

Bericht door ruton » 19 mar 2013, 02:18

Dus de bad vibrations gaan niet door en de good vibrations wel?

ErikvG

Bericht door ErikvG » 19 mar 2013, 23:19

Yep... Al is er geen sprake van een protestmars.

Een spin-off van bad vibrations heeft afgelopen weekeinde een rit opgeleverd met maar liefst 35 meest Amerikaanse auto's. Wel met politiebegeleiding... dat dan weer wel ;)
Valves! Who needs Valves?

tijs

Bericht door tijs » 20 mar 2013, 22:08

haha die spin-off daar was ik bij :) hoewel ik begreep dat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling was om een rondrit te doen, was dat idd wel gebeurd, omdat het klpd dit zelf voorstelde!!

zoals ik begreep was het eigenlijk alleen verzamelen bij de lucht (langs de a2 bij zaltbommel) en een aantal mensen zou in en kleine stoet, 5 auto's ofzo, in groepjes daarheen rijden.. vervolgens zou er eigenlijk iets van pers een rondje doen, en daarmee zou het afgedaan zijn. (die pers is nooit gekomen)

toen wij daar aankwamen was het klpd al aanwezig, en bleek dat die kennelijk dachten dat we met zijn alle een grote rondrit wilde doen, dat leek ze niet slim, en toen is er kennelijk voor gesteld om het onder begeleiding te doen, geniaal!!
1 klpd volvo, 2 motor agenten, 1 pickup van de wegbeheerder, en 1 sleep wagen :D (ze hadden denk ik brokken verwacht!!) erg netjes en snel georganiseerd van ze, en ik denk, dat ze zelf ook een leuk dagje uit hadden ;)

wij reden (ik en mijn sleutel maatje hebben momenteel geen rijdende oldtimer, dus waren bij een goeie vriendin mee in gestapt) uiteraard in een kadett c (station) die tot ieders verbazig niet op lucht stond, en ook na het uitstappen, nog altijd plat op de grond lag ;)

erg leuke dag geweest, en veel leuke reacties onderweg!

Afbeelding

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 19 apr 2013, 15:29

Vergeet al die goedbedoelde protestritjes maar.. betalen gaan we toch:

http://fehac.nl/images/stories/bestande ... etalen.pdf
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 19 apr 2013, 16:01

Dat er iets gaat veranderen is zeker, maar de kogel is nog niet door de kerk. Het verleggen van de grens naar 40 jaar, is voor mij persoonlijk prima. Van mijn 1.1 had ik nooit verwacht dat deze wegenbelastingvrij zou worden. Anders gaat denk ik de voorkeur naar 25% uit. Immers het huidige voorstel voor de 30 dagenkaart geeft meer rompslomp en scheelt financieel niet veel.

tijs

Bericht door tijs » 19 apr 2013, 23:10

Haiko schreef:Vergeet al die goedbedoelde protestritjes maar.. betalen gaan we toch:

http://fehac.nl/images/stories/bestande ... etalen.pdf
maar al die ritjes zijn wel super gezellig, en als we dan toch moeten gaan betalen, wat voor sommige misschien betekend, schorsen of slopen, kun je er nu maar het beste zo veel mogelijk van genieten toch ;)

gelukkig is de trabant met volgens mij 12 euro per maand snel betaald... dat zal er bij de meeste nog wel af kunnen.
vind het wel zonde van al die dikke amerikanen op lpg... daarvan zullen de nette wel verwkocht worden richting musea achtige dingen, en op bedrijfsvoorraad komen, en alles waar meer als een weekend laswerk aan zit zal wel gesloopt worden..
pure kapitaal vernietiging..

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 19 apr 2013, 23:12

maar dan gaan de prijzen ervan wel omlaag... dus kun je strax voor weinig een leuke oldtimer kopen.. om bijvoorbeeld als bloemenbak in de tuin te zetten
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

tijs

Bericht door tijs » 20 apr 2013, 09:48

ja, als donors goedkoper worden, is het misschien wel weer rendabel om dagelijks met een oldtimer te gaan rijden...
denk dat er ook wel veel weer illegaal op lpg zullen gaan rijden, dus dat is weer elke 2 jaar gas installaties in en uit bouwen... worden ze doorgaans ook niet beter van!

Plaats reactie