De nieuwe regeling voor MRB??

Hoe moet je nu een Trabant invoeren? Vraag het hier !
RvdH

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Bericht door RvdH » 21 mei 2013, 00:55

Als het een benzine-auto betreft en als je gebruik maakt van de kwart-MRB regeling is er een maximum van 120 euro per jaar MRB. Dus als je een zware Amerikaan oid hebt, maakt het weinig meer uit hoe zwaar dan precies. :)

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 21 mei 2013, 06:45

De meesten rijden echter op gas en daarvoor geldt die regeling niet.

wido-foto
Contacteer:

Bericht door wido-foto » 21 mei 2013, 12:44

Ben ik zooooo blij met mijn 89er Trabant! :lol: Ik betaal al jaren gewoon wegenbelasting... ook zo`n 120,- per jaar... Mensen riepen allemaal, waarom geen belastingvrije?!? Nou, omdat 12,- per maand nog wel op te brengen is gelukkig.... ;)
Oude liefde roest niet!!!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 21 mei 2013, 12:52

Drogreden Wido.
Meedoen in de lotto is voor de meesten ook nog wel op te brengen, maar statistisch is dat ook weggegooid geld.
Dat er voor jouw '89er voorlopig niets verandert, neemt niet weg dat het een lompe kassierhandeling is van een staatssecretaris die met de kutsmoes milieu een paar miljoen van de Nederlandse oldtimerliefhebber afpakt, terwijl hij met zijn toeslagen naar Bulgarije miljarden laat weglopen.

wido-foto
Contacteer:

Bericht door wido-foto » 21 mei 2013, 19:48

Kerel, ik zeg ook niet dat ik het met die regeling eens ben! Ik spreek puur en alleen voor mezelf dat ik blij ben dat er voor mij niks verandert! :D

Laat ze in godsnaam WEL die sinkende Mercedessen aanpakken! (ik ben voor seizoenskentekens voor oldtimers) Laatst al vreselijk opgewonden over het feit dat die dingen 1: voor dagelijks verkeer gebruikt worden, 2: veel gebruikt worden door onze Turkse, Marokkaanse, Tunesische, Bulgaarse, Irakese medeburgers om regelmatig mee naar vaderland te rijden en daarbuiten continu voor allerlei andere doeleinden binnen Nederland... Doet me trouwens denken aan onze lieve Poolse overburen die al 4 jaar met een Pools kenteken rijden zonder 1 cent belasting te betalen... deugt ook niet! En nee ik heb geen hekel aan ze!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 21 mei 2013, 20:43

Die lieve overburen zijn -als ze hier vast wonen- dan al drie en een half jaar in overtreding. Als ze echt zo lief zijn, hebben ze misschien wel een set kentekenplaten voor je over... :mrgreen:

Verder vergeet je de klassieke oude-Benzrijders te noemen: Nederlandse woonwagenbewoners en studenten die door de inperkingen van de OV-jaarkaart zochten naar een betaalbaar alternatief. Die zogenaamde stinkmercedessen waren net zo'n gebruik van de wet als dat multinationals volkomen legaal voor miljarden aan belastingen ontwijken.
Men rijdt een auto die lang mee kan keurig op. Vergelijk het maar met je bordje netjes leeg eten. Er komt dan misschien wat meer uit de pijp dan bij een gloednieuwe auto, maar waarom zou je het milieu onnodig belasten voor de productie van een nieuwe auto en de sloop van die oude?
De industrie heeft misschien liever dat we nieuwe auto's van ze kopen en de overheid vangt natuurlijk ook graag die BTW en BPM, maar wij als eindgebruikers moeten dat wel kunnen ophoesten.
En als dat op een budget moet, dan reis ik toch liever in een luxe klassieke Mercedes dan in een moderne, maar te goedkoop afgewerkte Koreaan, die na drie jaar uit de mode is.

wido-foto
Contacteer:

Bericht door wido-foto » 22 mei 2013, 11:23

Overburen hebben het slim aangepakt... auto staat op naam van papa die uiteraard in Polen woont... :roll:

ruton
moderator

Bericht door ruton » 22 mei 2013, 11:32

wido-foto schreef:Overburen hebben het slim aangepakt... auto staat op naam van papa die uiteraard in Polen woont... :roll:
Daar tuint de belastingdienst dus niet in.

ErikvG

Bericht door ErikvG » 23 mei 2013, 00:26

Met een woonadres in NL moet je ook een NL kenteken hebben. eldt in alle EU landen .

Kwam ook eens voorbij in wegmisbruikers of zo.
Valves! Who needs Valves?

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 28 jun 2013, 21:34

Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie