De nieuwe regeling voor MRB??

Hoe moet je nu een Trabant invoeren? Vraag het hier !
2802bartje

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Bericht door 2802bartje » 01 jul 2013, 08:35

Van een collega die eraan werkt, de partij die de Fehac niet bij naam noemt: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/
Trabant 601 Limousine "Charlotte"

ruton
moderator

Bericht door ruton » 28 sep 2013, 12:25

De zaak krijgt een staartje op Geen Stijl: Weekers naait oldtimerbezitters met valse info.

De Boskabouter

Bericht door De Boskabouter » 28 sep 2013, 13:35

Reken er maar niet op dat de regeling van tafel gaat. Hoewel de oppositiepartijen dat niet hardop roepen, steunen ze het voorstel.

Voor ons Trabantrijders valt de schade reuze mee. Maar...eh... met mijn andere wagen, een Mercedes Benz W116 280S uit 1977 op gas, is het heel andere koek. Daar ga ik plotsklaps €2000 per jaar aan MRB betalen. Dat de groep belastingvrije Mercedesrijders legaal misbruik hebben gemaakt van de oldtimerregeling door hun wagen als goedkope dagelijkse auto in te zetten, ga ik niet ontkennen, ik heb het zelf ook gedaan, al is het puur omdat ik het leuk vind in oude auto's te rijden. Dat op deze vorm van ge/misbruik een rem wordt gezet, vind ik redelijk.

Vervelend is vooral dat de oldtimerregeling de laatste jaren nu zo vaak is gewijzigd, dat niemand meer weet waar ie aan toe is. Dat vind ik ronduit een kwestie van onbehoorlijk bestuur. Dus, na dit gedoe, handen af van de oldtimerregeling en geen onzekerheid meer! (en natuurlijk het liefst de oude regeling forever :lol: )

De Boskabouter

ruton
moderator

Bericht door ruton » 28 sep 2013, 14:26

Ik kan dat 'legale misbruik' geen misbruik noemen. Voor velen was dat de enige manier om nog een beetje betaalbaar zelfstandig mobiel te blijven. En ja, dat bepaalde fabrikanten indertijd zulke degelijke auto's maakten dat die ook zulk langdurig dagelijks gebruik hebben volgehouden.

De mobiliteit wordt in Nederland al sinds jaar en dag onevenredig zwaar belast. Los van de hoge brandstofaccijnzen is die hele BPM een ordinaire diefstal.

trabant601

Bericht door trabant601 » 29 sep 2013, 00:01

Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

Evan_s

Bericht door Evan_s » 29 sep 2013, 08:16

Oude koeien kunnen nog prima melk geven. Kwestie van goed uitknijpen! Aldus de overheid.

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 29 sep 2013, 09:45

:lol:
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 29 sep 2013, 09:46

ruton schreef:De zaak krijgt een staartje op Geen Stijl: Weekers naait oldtimerbezitters met valse info.
Die daling is toch een gevolg van de vooraankondiging? Ik zie daar dan ook weinig verkeerde voorlichting in.

tijs

Bericht door tijs » 29 sep 2013, 11:35

nee de daling is door de laatste aanpassingen (van vliet?) die zorgt dat je op diesel en lpg voertuigen van na 86 de toeslag moet betalen, die regel is er nog niet zo heel lang, maar je zag er wel al de gevolgen van, (effectief)
maar dat heeft weekers nooit aan de andere getoond. hij heeft enkel de cijfers van voor de periode laten zien.

en daarna is er wel een extra daling gekomen van diesel en lpg voor 86 door de vooraankondiging, wat aangeeft dat de beoogde inkomsten helemaal niet haalbaar zijn.

hoewel ik niet voor weekers zijn ideeen ben, vind ik het ver gaan om te zeggen dat hij de boel bedriegt etc (wat je nu wel in veel media ziet), hij kan niet laten zien wat hij niet weet, hij heeft zich gewoon slecht laten informeren.
of hij dat bewust zo heeft gedaan is toch een wellus/nietus verhaal.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 29 sep 2013, 12:20

tijs schreef:of hij dat bewust zo heeft gedaan is toch een wellus/nietus verhaal.
Maar hij heeft het gedaan. Hijzelf, niet een voorganger en als hij zijn huiswerk om wat voor reden niet goed doet, dient hij daar ook de verantwoordelijkheid voor te dragen.

Het gebeurt iets te vaak dat de Kamer niet of onvolledig wordt ingelicht. Dat is wanbestuur.

Plaats reactie