Invoeren Trabant uit Hongarije

Hoe moet je nu een Trabant invoeren? Vraag het hier !
eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Invoeren Trabant uit Hongarije

Bericht door eeuwige_student » 03 nov 2013, 21:50

Dan kent hij vast wel iemand die voor de onkosten + 100 euro wilt rijden

Renier

Bericht door Renier » 03 nov 2013, 22:30

eeuwige_student schreef:Dan kent hij vast wel iemand die voor de onkosten + 100 euro wilt rijden
Dat is misschien ook een optie dan.
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

paul snip
Contacteer:

Bericht door paul snip » 04 nov 2013, 00:52

Renier schreef:Dank je, Paul! Je bedoelt dus dat ik hem gewoon met Hongaars kenteken hier heen zou kunnen halen? Ook rijdend overigens? Auto-ambulance zou namelijk minstens drie keer zo duur worden.
Op zich mag je hem met een Hongaars kenteken wel naar Nederland rijden. Hij moet dan wel verzekerd zijn. In Nederland kun je een ontheffing krijgen voor 14 dagen om met een buitenlands kenteken te rijden. (Ik jakker altijd zo de grens over ;) ). Als je de Hongaarse papieren er bij hebt is invoer slechts een formaliteit. Wel moet het zo zijn dat de auto in Hongarije rond gereden heeft terwijl Hongarije al bij de EU hoorde. Een Trabant met een DDR-brief krijg je bijvoorbeeld niet zomaar ingevoerd. Dat geldt waarschijnlijk ook als de Trabant uit Hongarije al járen geleden uit het verkeer gehaald is.

Wat dat terugrijden op Hongaars kenteken betreft. Je zou dan kunnen vragen of de huidige eigenaar de verzekering en de tenaamstelling nog ff 1 dag aanhouden wil. Zo heb ik dat met auto's uit Duitsland wel eens gedaan. Dan moet de verkopende partij wel een beetje vertrouwen in je hebben...
"Hast du Hammer, Zange, Draht, kommst du bis nach Leningrad"

Renier

Bericht door Renier » 04 nov 2013, 01:12

paul snip schreef:
Renier schreef:Dank je, Paul! Je bedoelt dus dat ik hem gewoon met Hongaars kenteken hier heen zou kunnen halen? Ook rijdend overigens? Auto-ambulance zou namelijk minstens drie keer zo duur worden.
Op zich mag je hem met een Hongaars kenteken wel naar Nederland rijden. Hij moet dan wel verzekerd zijn. In Nederland kun je een ontheffing krijgen voor 14 dagen om met een buitenlands kenteken te rijden. (Ik jakker altijd zo de grens over ;) ). Als je de Hongaarse papieren er bij hebt is invoer slechts een formaliteit. Wel moet het zo zijn dat de auto in Hongarije rond gereden heeft terwijl Hongarije al bij de EU hoorde. Een Trabant met een DDR-brief krijg je bijvoorbeeld niet zomaar ingevoerd. Dat geldt waarschijnlijk ook als de Trabant uit Hongarije al járen geleden uit het verkeer gehaald is.

Wat dat terugrijden op Hongaars kenteken betreft. Je zou dan kunnen vragen of de huidige eigenaar de verzekering en de tenaamstelling nog ff 1 dag aanhouden wil. Zo heb ik dat met auto's uit Duitsland wel eens gedaan. Dan moet de verkopende partij wel een beetje vertrouwen in je hebben...
Goed idee, ik kan het proberen, moet wel meer dan 1 dagje zijn wil ik de weg terug naar Nederland kunnen behalen. Om in te voeren moet ie daar nog voor gekeurd worden of hoe zit dat? Want dat kan misschien ook weer een probleem leveren als ie dan al niet meer verzekerd is.
Afbeelding

paul snip
Contacteer:

Bericht door paul snip » 04 nov 2013, 13:52

Voor de invoer moet je ff bij de RDW langs. Dat kan zonder afspraak. Via de RDW kun je ook een zogenaamd 1 dags kenteken krijgen om naar het keuringsstation toe te rijden. Dan kun je beter wel even een afspraak voor de keuring maken.
"Hast du Hammer, Zange, Draht, kommst du bis nach Leningrad"

Renier

Bericht door Renier » 04 nov 2013, 16:22

paul snip schreef:Voor de invoer moet je ff bij de RDW langs. Dat kan zonder afspraak. Via de RDW kun je ook een zogenaamd 1 dags kenteken krijgen om naar het keuringsstation toe te rijden. Dan kun je beter wel even een afspraak voor de keuring maken.
Dank je, ik zal het onthouden voor wanneer het zo ver is.
Afbeelding

RvdH

Bericht door RvdH » 19 nov 2013, 00:17

Je bedoelt dus dat ik hem gewoon met Hongaars kenteken hier heen zou kunnen halen? Ook rijdend overigens? Auto-ambulance zou namelijk minstens drie keer zo duur worden.
Ja, dat kan. Je moet in Hongarije een verzekering afsluiten voor een paar dagen. Je kennis kan je vast wel helpen met een verzekeraar die dat in een dag kan regelen.

Voor invoer moet je inderdaad bij RDW langs, dus zorg dat de Hongaarse papieren er allemaal bijzitten, anders krijg je het niet eenvoudig voor elkaar. Voor auto's van 30 jaar en ouders moet je altijd een afspraak maken, zie: http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/N ... -land.aspx

Invoeren bij de RDW betekent overigens niet dat je auto ook APK gekeurd is. Ik weet niet hoe de APK in Hongarije geregeld is en of je dat kan overnemen, maar het kan dus zijn dat als je de auto invoert in Nederland, de auto geen APK heeft.

mel

Bericht door mel » 06 dec 2013, 11:02

Leuk idee hoor, zelf een autootje daar zoeken, terugrijden en dan keuren.

Dan heb je een VERHAAL bij zo'n auto ... veel leuker dan gewoon zo'n ding erghens te kopen.

Misschien wel handig om te vragen of ze de auto DAAR nog even voorzien van nieuwe remmerij en uitlaat.

Kost daar bijna niets (onderdelen + WERK) ... en daar heb je dan weer lange tijd plezier van !

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 06 dec 2013, 18:43

Lange tijd plezier van... ehm... denk het niet met die Hongaarse imitatie-shit
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

mel

Bericht door mel » 06 dec 2013, 19:12

Volgens mij snap je niet wat ik bedoel ... of ik schrijf het niet duidelijk genoeg..... ?

Met HOOFDLETTERS schreef ik het woord WERK ....

Plaats reactie