Oldtimerverzekering

Hoe moet je nu een Trabant invoeren? Vraag het hier !
Günther

Re: Oldtimerverzekering

Bericht door Günther » 08 jun 2014, 21:46

Ik zit bij Nationale Nederlanden. Geen eerste auto, geen leeftijdsgrens (op m'n 23e afgesloten). Wel een kilometergrens, maar ik heb nooit een tellerstand hoeven doorgeven. Let wel -volgens mij verzekeringsadviseur- is met een oldtimerverzekering op een regenachtige maandagmorgen een ongeval krijgen problematisch. Je verzekerd voor hobbymatig gebruik. Ook bouw ik geen schadevrije jaren op. Het geintje kost me ongeveer 10,- per maand.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 08 jun 2014, 22:57

tellerstand noteren ze bij elke APK...

gelukkig kun je een 601/353 teller makkelijk... ehm... naja... haha
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Evan_s

Bericht door Evan_s » 08 jun 2014, 23:16

Ik heb mijn Trabant verzekerd bij Emerpark. Oldtimerverzekering voor 10.000 km/jaar waarbij ik wél schadevrije jaren opbouw. Inclusief korting die ik krijg bij lidmaatschap van een oldtimerclub betaal ik ongeveer 10 euro per maand.

ErikvG

Bericht door ErikvG » 10 jun 2014, 22:49

Ik zie neit waarom je op een regenachtige maandagmorgen met je klassieker door de file naar je werk zou mogen....

Kilometrage is de maat, je mag hem gerust dagelijks of voor woon-werk gebruiken.
Valves! Who needs Valves?

tanisha

Bericht door tanisha » 11 jun 2014, 00:04

moet je even goed de kleine lettertje in je polis voorwaarden lezen als en verzekering er onder uit kan ben je mooi de sjaak!

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 11 jun 2014, 19:09

Kan me NIET voorstellen dat het niet is toegestaan om in je oldtimer af en toe naar je werk te rijden.
Dat je het niet dagelijks doet, okay, maar zo nu en dan... zeker met mooi weer lijkt me dat het best wel kan.
heb nog nergens gelezen dat de verzekering alleen in het weekend zou gelden... ook dan moeten mensen wel eens werken.

Zelf rij ik dagelijks in mijn 353 (bj 1969), al zit die niet in de oldtimerverzekering, maar als 1e auto, de rest is wel oldtimer verzekerd.
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 11 jun 2014, 23:11

Trabant zal sowieso 2e auto worden. Waarschijnlijk altijd binnen Nederland rijden (uitzonderingen daargelaten, bijvoorbeeld met een rondrit, puzzeltocht of gewoon een stukje cruisen) en dus ook weinig km afleggen. Puur hobbymatig. Eventueel heb ik zelfs een plek om hem te stallen in de wintermaanden.
Een verzekering kan altijd overal onderuit als het aan hun ligt. Gelukkig heb je in dat geval een rechter. Rechtsbijstand bij de verzekering zal ik sowieso overwegen (zij moeten in principe onafhankelijk fungeren van je autoverzekering indien nodig)

Verzekeren op naam van je ouders is ten alle tijde dom. Of het nou een oldtimerverzekering is of niet. Jij moet verzekerd zijn als het jouw auto is, en dat ben je niet op naam van je ouders zo simpel ligt dat.
Maar zoals ik al zei, ik hou dat sowieso strikt gescheiden.

Buiten dat, dat je met een oldtimerverzekering geen schadevrije jaren opbouwt maakt mij niets uit. Mijn dagelijkse auto zit tenslotte wel in een bonus/malus regeling en daar bouw ik dus wel schadevrije jaren mee op. Het gaat me puur om waar ik me zou kunnen verzekeren. Je bent gewoon duur uit met een normale verzekering. Mijn huidige auto kost me 40 euro per maand (WA+, rechtsbijstand en inzittenden) en dat is geen grote auto. Binnenkort zal die wel weer zakken met een schadevrij jaar erbij.
Helaas biedt die verzekeraar geen verzekeringen voor oldtimers, zelfs voor auto's ouder dan 20jr kun je er niet terecht. Maar dat maakt voor de dagelijkse auto niets uit. Als die 20 word zijn ze waarschijnlijk allang duurder dan andere verzekeraars. (3 jaar, dus ook weer 3 extra schadevrije jaren als het goed is)

In elk geval wel al bedankt voor de mensen die wel een verzekeraar hebben genoemd. Want dat is waar ik in eerste instantie om vroeg ;)
Ik zie echter dat nationale nederlanden de oldtimerverzekering alleen in combi met een andere verzekering aanbied (of ik lees verkeerd?) en Emerpark heeft zijn webhosting niet betaald, want die site ligt eruit(suspended account, meestal vanwege onjuist gebruik of niet betaalde rekening)
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Evan_s

Bericht door Evan_s » 12 jun 2014, 08:49

Emerpark is onderdeel geworden van Acura, dus daar zal het aan liggen.

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 12 jun 2014, 11:35

Evan_s schreef:Emerpark is onderdeel geworden van Acura, dus daar zal het aan liggen.
Ga ik daar eens naar zoeken :mrgreen:
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Plaats reactie