Geen nieuwe trabant.. maar wel een WARTBURG CAMPING

Alles i.v.m. de Wartburg, Barkas, Framo, Melkus, Robur, Garant, Sachsenring, EMW en... komt hier.
Lysan

Geen nieuwe trabant.. maar wel een WARTBURG CAMPING

Bericht door Lysan » 24 feb 2011, 18:54

Zie hier, ons nieuwe project :D nu heeft iedereen hier zijn/haar eigen oldtimer := het is een virus
Mijn vader heeft een Wartburg Camping op de kop getikt die hij helemaal gaat opknappen, dus over een paar jaar
een leuke 'nieuwe' auto op de weg erbij !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder afgelopen week nog naar de oldtimer markt in Riesa ( Duitsland ) geweest ! Hier veel leuke dingen gekocht voor mijn trabant kombi ! Een gave dakrek.. een mooi 'nieuw' stuur, spiegel, nieuwe knop voor verlichting , enz, binnenkort foto's !

ruton
moderator

Re: Geen nieuwe trabant.. maar wel een WARTBURG CAMPING

Bericht door ruton » 24 feb 2011, 19:49

311 Camping Limo, dat is een mooie carrosserie.
Toch zie ik wel nog een paar dingen voor op het verlanglijstje. Asbak, dikke koplampringen en embleem, pinkers en buitenspiegels.
En als ik het me juist herinner, heeft die wagen een tijd bij Het Varssevelds Tweetakt Belang rondgereden. Die hadden echt wel toegang tot die spullen.

oldschool

Bericht door oldschool » 24 feb 2011, 19:50

Ik vind dit een heel mooi model, veel plezier ermee!!

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 24 feb 2011, 20:58

Gefeliciteerd, ziet er idd nog netjes uit. Zijn de wielranden bij de achterdeuren ook nog goed? Deze zijn ondertussen nieuw te krijgen. Wat voor radio zit erin?

Lysan

Bericht door Lysan » 24 feb 2011, 23:46

11 Camping Limo, dat is een mooie carrosserie.
Toch zie ik wel nog een paar dingen voor op het verlanglijstje. Asbak, dikke koplampringen en embleem, pinkers en buitenspiegels.
En als ik het me juist herinner, heeft die wagen een tijd bij Het Varssevelds Tweetakt Belang rondgereden. Die hadden echt wel toegang tot die spullen.
Dat laatste weet ik niet, naar mijn weten heeft de auto járen stil gestaan in een schuur, maar kan het mis hebben.
Hij moet helemaal opknapt worden, geen idee wat voor plannen mijn vader er mee heeft, zal hem wel even hier achter de pc zetten voor reacties !

Lysan

Bericht door Lysan » 24 feb 2011, 23:49

Zijn de wielranden bij de achterdeuren ook nog goed? Deze zijn ondertussen nieuw te krijgen. Wat voor radio zit erin?
ja deze zijn nog helemaal goed, van de radio weet ik het niet ? zal er eens een foto van maken

even nagekeken, vanaf 1991 stond de auto al in dalerveen stil.. Daar is er af en toe mee gereden , daar hebben wij hem gekocht

wat bedoel jullie met de koplampen en asbakken ? deze laatste zit er gewoon in , of zijn er dan weer mooiere/originele

ruton
moderator

Bericht door ruton » 25 feb 2011, 02:11

Of en wanneer ze origineel gebruikt werden, zul je zelf even moeten opzoeken, maar voor de 311/312 had je ook dikke koplampringen, die boven een beetje uitstaken zoals die van de Trabant, maar ze hadden drie gaatjes aan de onderzijde. Je kon daar 15 jaar geleden serieus de blits mee maken. De koplampringen die er nu opzitten zijn veruit het meest voorkomend en uitwisselbaar met die van een B-1000.

De zwarte hoekige asbak die er op de foto in zit is, hoort in het laatste type Trabantdashboard, dat goedkope hartfaserplast vanaf juli '82.

Lysan

Bericht door Lysan » 25 feb 2011, 09:35

bedankt ! we zullen er naar kijken !

Lysan

Bericht door Lysan » 25 feb 2011, 09:45

en nu we toch bezig zijn, ik moet ook even vragen wat je bedoeld met de pinkers ?

De auto heeft nog wel meer schoonheidsfoutjes.. zoals het stuur ! Wat er nou in zit is van een latere type , maar deze laten we
er wel in zitten , eerst de auto maar aan de gang zien te krijgen !

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 25 feb 2011, 11:53

Ondanks de schoonheidsfoutjes een prachtkar.
En hoeveel DDR-bakkies rijden er wel niet rond met schoonheidsfoutjes?
Die Ossies hielden het ook niet allemaal origineel, die pimpten hun autootjes ook wel, net zo als we hier ook wel met ons dagelijks brikkie doen.
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

Plaats reactie