Geen nieuwe trabant.. maar wel een WARTBURG CAMPING

Alles i.v.m. de Wartburg, Barkas, Framo, Melkus, Robur, Garant, Sachsenring, EMW en... komt hier.
Lysan

Re: Geen nieuwe trabant.. maar wel een WARTBURG CAMPING

Bericht door Lysan » 25 feb 2011, 13:47

dat klopt ! Mijn trabant is ook helemaal 'opgepimpt' , maar volgens mij is de bedoeling van deze auto om hem zo orgineel mogelijk te krijgen, dus we zullen zien ! Er zit ook een heel oud boekje bij waar alle orginele details etc in staan, dus daar kunnen we het goed van na apen

ruton
moderator

Bericht door ruton » 25 feb 2011, 13:58

Pinkers is gewestelijk voor knipperlichten.
Andries schreef:Die Ossies hielden het ook niet allemaal origineel, die pimpten hun autootjes ook wel, net zo als we hier ook wel met ons dagelijks brikkie doen.
Pimpen? Het was eerder een kwestie van de boel aan de gang houden met datgene dat toevallig voorhanden was, dan dat men bij een VEB Autotuningkombinat Yuri Gagarin de deur plat liep.
:geek:

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 25 feb 2011, 14:29

Zozo.. mooi wagentje hebben jullie daar op de kop getikt! Die zie je niet vaak meer, zeker in NL zullen ze wel schaars zijn.Sowieso is Wartburg al redelijk zeldzaam in Nederland. Maar zo'n mooie 311 of 312 (kon ik zo niet zien) is wel een plaatje!
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 25 feb 2011, 17:39

Een 311, dat kan je zien aan de velgen. Een 312 heeft velgen en wieldoppen van een 353. Daarnaast heb ik niet het idee dat de 311 in Nederland schaars zijn. Volgens mij zijn er echter meer die niet rijden, dan die wel rijden. Dus rijdend zijn ze wel schaars.
De meeste 311'en hebben trouwens al ooit een nieuwe carrosserie gekregen van een 312. (o.a. te herkennen aan de gaten voor de veerpoten in de binnenschermen onder de motorkap). In dat geval zijn ze met enige moeite weer om te bouwen met een 353 chassis. Het voordeel is dan dat je modernere vering heb, schijfremmen en aandrijfassen!

Gast

Bericht door Gast » 25 feb 2011, 19:21

Leuke auto zo'n 311 camping limo.

De 311 heeft inderdaad de 15inch velgen ipv de 13inch velgen.
Laatst gewijzigd door Gast op 19 apr 2011, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter een gast die actief is op dit forum, dan een gebruiker welke niet actief is op dit forum.

Als je neus loopt en je voeten ruiken, dan ben je verkeerd om gebouwd.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 25 feb 2011, 20:08

Volgens mij kwam het anders ook vaak voor dat ze het schuifdak gewoon dichtmaakte en vervolgens netjes plamuurde, zodat er niks meer was te zien. Ik herinner me nog auto;s waar het plamuur (enkele millimeters dik) los kwam zetten.

Gast

Bericht door Gast » 25 feb 2011, 20:52

:?:
Laatst gewijzigd door Gast op 19 apr 2011, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter een gast die actief is op dit forum, dan een gebruiker welke niet actief is op dit forum.

Als je neus loopt en je voeten ruiken, dan ben je verkeerd om gebouwd.

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart » 25 feb 2011, 21:06

oooooooooooh die vind ik zo vet dat model he .... ik heb altijd gezegd dat ik genoeg auto 's heb, maar voor die zou ik een uitzondering maken :)
Afbeelding

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 25 feb 2011, 21:28

Mijn 311 kennis houdt dan ook op dat ik er vaak met de handjes naar gekeken heb :-). Daarnaast heb ik nog ooit een 311 limo gehad, maar die was te rot voor op de weg.

Lysan

Bericht door Lysan » 26 feb 2011, 11:06

bedankt voor het commetaar allemaal ! we zullen nog kijken in hoeverre we dat gaan veranderen later, eerst maar de basis dingen opknappen ! Het zal allemaal nog wel enkele jaren duren , maar ooit komt hij weer op de weg !

Plaats reactie