Voortgang aan de Framo

Alles i.v.m. de Wartburg, Barkas, Framo, Melkus, Robur, Garant, Sachsenring, EMW en... komt hier.
Gebruikersavatar
Andries
moderator
Berichten: 1227
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:50
Locatie: Drachten
Contacteer:

Voortgang aan de Framo

Bericht door Andries » 28 nov 2010, 23:05

Als de temperaturen op dit nivo blijven zal er niet zoveel gesleuteld worden, maar toch even een kleine update over de vorderingen.
In september werd mij een partij onderdelen aangeboden die ik niet kon afslaan, veel strakgemaakt plaatwerk etc.
Dus dit scheelt mij weer zoveel werk dat de Framo een paar maandjes eerder op de weg kan komen.

Niet op de foto een gereviseerd motorblok.
Deze houd ik voor reserve, omdat het originele blok gedocumenteerd staat bij de RDW en dus bij de kentekenkeuring in de auto moet zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

Gebruikersavatar
trabart
Beheerder
Berichten: 1251
Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
Locatie: zuid limburg
Contacteer:

Re: Voortgang aan de Framo

Bericht door trabart » 28 nov 2010, 23:30

net werk :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
rainier
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 nov 2010, 22:53
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Voortgang aan de Framo

Bericht door rainier » 29 nov 2010, 09:34

:shock: Dat ziet er strak uit!! Geloof graag dat dit heel veel tijd scheelt!
De alphense trabantrijder!

Gebruikersavatar
trabantman1966
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:56
Locatie: Scheveningen

Re: Voortgang aan de Framo

Bericht door trabantman1966 » 29 nov 2010, 11:33

Echt prachtig! :)
Roald, Scheveningen

Gebruikersavatar
TrabiFreak
moderator
Berichten: 614
Lid geworden op: 14 nov 2010, 23:59
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Voortgang aan de Framo

Bericht door TrabiFreak » 29 nov 2010, 21:59

heel mooi zo, dit "begin" ;-)

grtz, en succes met de resto!

Jan Jeroen
Afbeelding

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4226
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Voortgang aan de Framo

Bericht door eeuwige_student » 29 nov 2010, 22:09

ik zie een p70 schokdemper :-)

Gebruikersavatar
Andries
moderator
Berichten: 1227
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:50
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Voortgang aan de Framo

Bericht door Andries » 29 nov 2010, 22:13

Oh, ja dat heb je met dat IFA he, universeel inzetbaar.
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

Gebruikersavatar
trabantman1966
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:56
Locatie: Scheveningen

Re: Voortgang aan de Framo

Bericht door trabantman1966 » 29 nov 2010, 22:23

Lang leve, IFA ;)
Roald, Scheveningen

Gebruikersavatar
mel
Berichten: 1007
Lid geworden op: 12 dec 2010, 20:22

Re: Voortgang aan de Framo

Bericht door mel » 12 dec 2010, 21:22

Strak werk hoor ! Keurig.

@ Niet op de foto een gereviseerd motorblok.
Deze houd ik voor reserve, omdat het originele blok gedocumenteerd staat bij de RDW en dus bij de kentekenkeuring in de auto moet zitten. @

Dit is niet zo hoor; je hoeft alleen de identitiet van het chassis aan te tonen. Meer niet.

Gebruikersavatar
Andries
moderator
Berichten: 1227
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:50
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Voortgang aan de Framo

Bericht door Andries » 12 dec 2010, 22:57

Het motornummer en alles er omheen is bij de identiteitskontrole op de foto gezet.
Van de site van de RDW:
Restauratie van historische voertuigen

Bij de restauratie van historische voertuigen staat de originaliteit van het gerestaureerde voertuig voorop. In de praktijk worden daarom vaak hoofdonderdelen gebruikt die van soortgelijke voertuigen afkomstig zijn.

In de meeste gevallen behoudt het voertuig zijn oorspronkelijke identiteit (en kenteken). Voorwaarde is wel dat het samengestelde voertuig tenminste bestaat uit:

het oude chassisraam of motorfietsframe, de oude semi-dragende bodemplaat of de oude zelfdragende carrosserie of;
een nieuw, door de oorspronkelijke voertuigfabrikant vervaardigd vervangend frame, chassisraam, semi-dragende bodemplaat of carrosserie, dan wel een volgens de oorspronkelijke fabrieks-specificaties door derden vervaardigd exemplaar en;
een aandrijflijn, bestaande uit de motor, versnellingsbak en assen van hetzelfde model en type als van het oorspronkelijke voertuig en;
een carrosserie van hetzelfde model en type als het oorspronkelijke voertuig bij voertuigen met een zelf-dragend chassis of semi-dragende bodemplaat.

U moet de herkomst van de hoofdonderdelen, aan de hand van documenten, bij de keuring kunnen aantonen.
En als je dan een andere motor monteert moet je toch de oude meenemen om aan te kunnen tonen dat het om een gelijkwaardige motor gaat.
Dit temeer daar het motornummer gefotografeerd en gedokumenteerd is tijdens het identiteitsonderzoek.
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

Plaats reactie