AlexH en z'n Trabant

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
AlexH
Contacteer:

AlexH en z'n Trabant

Bericht door AlexH » 13 apr 2012, 19:30

Heb me vrij snel na de overgang naar dit forum alweer geregistreerd maar door drukte geen tijd gehad voor m'n Trabant. Heb hem in 2007 van een forumgenoot overgenomen. De eerstvolgende APK kwam ie niet direct door omdat de ashoezen lek waren. Dit hebben ze toen gekit en heb weer 2 jaar APK gekregen. Na die 2 jaar waren ze helemaal gaar en besloot ik het allemaal maar wat grondiger aan te pakken. Alleen door chronisch tijdgebrek ben ik er amper aan toe gekomen. Inmiddels een faillissement van een werkgever meegemaakt en druk gezocht naar nieuw werk en daardoor weer verhuist van Enschede terug naar m'n geboortestad Groningen. Daar stond m'n Trabant ook al die tijd.

Na het demonteren van de motor en de v-bak kwam ik er achter dat 1 van de kokers waar de ashoes omheen valt kapot is (hoeken dr af gebroken) en dat daar de ashoes van stuk gaat. Dus heb inmiddels een andere bak alleen ben er nog niet over uit wat ik ga doen. Het liefst zou ik de kokers overzetten in de bak die ik al had want die ziet er na een poetsbeurt VEEL beter uit. Ik zal binnenkort eens nieuwe foto's maken maar hier nog een paar 'gouwe ouwe'. :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat nu heel zielig op de oprit zonder iets onder de motorkap onder een hoes en zeilen.

Ik heb inmiddels alles weer een beetje op de rails en weer wat meer tijd dus het plan is om weer te gaan beginnen met het opknappen! Binnenkort maar eens wat nieuwe foto's maken. :)

Haiko
moderator

Re: AlexH en z'n Trabant

Bericht door Haiko » 13 apr 2012, 19:40

Welkom terug!

Groningen.. goh.. das eigenlijk best nog wel in de buurt ook ;)
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

ROnderstal

Bericht door ROnderstal » 13 apr 2012, 20:06

inderdaad Welkom terug en succes met het opknappen ;)

steffen

Bericht door steffen » 13 apr 2012, 21:31

Wat en mooie Trabant,en een gave kleur!

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 13 apr 2012, 22:18

Nou, dan hoop ik maar dat je nu wat meer tijd voor de hobbie krijgt.
Dus welcome back
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 25 jun 2012, 18:11

Tijd om wat onderdelen te bestellen. Heb al 2 blikken Owatrol C.I.P. in huis, nu nog wat onderdelen. Maar dan de vraag, waar het beste te bestellen. Heb al eerder eens wat besteld bij ldm-tuning en reich-tuning. Ik wil nu o.a. een adapterkit bestellen voor schijfremmen. Twijfel nu tussen trabantwelt en trabiteile. Bij de eerste zijn ze iets goedkoper..

jantje146

Bericht door jantje146 » 25 jun 2012, 20:23

Haiko schreef:Welkom terug!

Groningen.. goh.. das eigenlijk best nog wel in de buurt ook ;)
ha ha ha haiko ruikt weer handel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
liever gelast
als geleased

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 25 jun 2012, 20:51

Welkom terug! Is de beschadiging aan de kelken echt zo erg dat de rubbers daarvan stuk gaan? Het komt namelijk veel vaker voor dat er een stukje uit de kelk is, maar meestal heb je daar geen last van. De rubbers scheuren van ouderdom of doordat ze een slechte kwaliteit hebben.

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 25 jun 2012, 23:00

Er is dusdanig veel afgebroken dat het gedeelte waar je de hoes vast zet met zo'n metalen 'ty-wrap' deels weg is. Ik heb voor een prikkie een andere bak gekocht en daar het complete diff uit gehaald. Deze ga ik overzetten in de bak die ik al had. Verder ook gelijk maar kijken wat ik aan lagers en keerringen ga vervangen. Nooit eerder gedaan, maar de bak zag er nou niet dusdanig complex uit dat ik het niet aandurf.

Daarnaast ga ik voor ook maar over naar schijfremmen omdat dat een stuk onderhoudsvriendelijker is. Complete set koperen remleidingen ligt ook al klaar.

p60k

Bericht door p60k » 26 jun 2012, 06:39

Op dit moment zou ik niet twijfelen tussen trabantwelt of trabiteile. De TT is met veel spullen uit voorraad en daarom zijn de levertijden errrruug lang. Dus als je snel beleverd wil worden zou ik voor TW gaan.

Plaats reactie