AlexH en z'n Trabant

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
mel

Re: AlexH en z'n Trabant

Bericht door mel » 23 jul 2012, 13:56

Ik heb ze via internet met 8 tegelijk in DLD gevonden voor een tientje pers stuk ... meteen gedaan :)

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 03 aug 2012, 21:35

Wordt met google nog niet veel wijzer (nouja...zeker geen on-aangename resultaten :P) met de zoekterm "cup halter vw".

Heb vandaag de adapters voor schijf remmen achter ook ontvangen. Meteen spijt dat ik die voor de vooras niet ook bij trabiteile heb besteld. Je krijgt er daar véél meer documentatie bij. Heb nu alleen een half a4'tje van de fabrikant voor typegoedkeuring oid.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 03 aug 2012, 21:39

Heb je deze Anleitung al?

Als je hier naar beneden scrollt, zie je nog een (korte) fotobeschrijving.

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 03 aug 2012, 22:43

Handig die PDF! Deze maand maar de remdelen bij elkaar zien te sprokkelen. En volgende maand maar eens een adapter voor de trabant bak / wartburg motor bestellen. Ondertussen ook m'n 'nieuwe' differentieel maar eens overbouwen in m'n versnellingsbak en hopen dat hij het nog doet als hij weer inelkaar zit. :P Bak was toch al afgeschreven, dus durfde het wel aan om eens te proberen.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 03 aug 2012, 22:51

Wat voor diff heb je gekocht? Voor korte of lange bak?

Volgens mij zag ik op PF nog zo'n Wabant adapter tekoop staan.

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 04 aug 2012, 07:47

Verhouding is standaard. Heb een goedkope tripode bak gekocht en daar het diff uit gesloopt. Het gaat er om dat de 'kelken' waar de aandrijf assen in gaan weer goed zijn.

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 01 jan 2013, 17:42

Heb net op ebay maar een setje wielnaven besteld. Kwam op 't oude forum een link tegen van Mel naar ebay. Die ad bestond niet meer maar genoeg alternatieven.

Deze zijn het geworden:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... RP:DE:1123" onclick="window.open(this.href);return false;

Zag op pappenforum dat daar ook vaak bovenstaande wielnaven worden gebruikt. Heb inmiddels ook op ebay een set geventileerde (20mm) Brembo remschijven gekocht voor €33,- (gotta love ebay!). En een set astappen voor een Golf II 1.8 GTI voor ombouw van de achterwielen. Ben in totaal minder kwijt dan voor de astappen van VW origineel.

M.b.t. velgen leken met de 14" stalen velgen van een jaren 90 VW caddy wel wat. Alleen gaat dat volgens mij niet passen omdat het naafgat te klein is.

Ondertussen ben ik ook druk bezig om de schuur in de tuin bij m'n ouders uit te breiden zodat m'n Trabant er in kan staan. Dan kan ik daar droog klussen. ;)

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 07 jan 2013, 20:58

Eerste pakket is binnen:
Afbeelding

Verder zijn er nog wielnaven, astappen en schijven voor de achteras onderweg. Volgende maand maar opzoek naar remklauwen/dragers en remblokken.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 08 jan 2013, 17:48

Remblokhouders heb ik nog wel een set nieuw van liggen (rechts op de foto), aangezien ik de 'open' versie (links op de foto) ga monteren.

Mag je voor een tientje van me hebben.

Afbeelding

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 08 jan 2013, 17:54

Dank voor je aanbod, maar ik was ook van plan om voor de open versie te gaan. :) Verder alles al verzameld voor de ombouw? Via ebay veel spullen echt voor een prikkie besteld. Als het goed is zijn m'n wielnaven en astappen ook binnen. :mrgreen:

Plaats reactie