AlexH en z'n Trabant

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
AlexH
Contacteer:

Re: AlexH en z'n Trabant

Bericht door AlexH » 09 jan 2013, 21:58

Samengevat, 'k heb nog niks ;) Heb er ook geen haast mee want ben voorlopig nog lang niet klaar. Om te realiseren wat ik voor ogen heb ben ik in mijn tempo nog wel 15 jaar bezig :lol: . (Was euh, is toch wel de bedoeling om 'iets' eerder klaar te zijn).

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 09 jan 2013, 22:07

Ik ken eigenlijk geen projecten die eerder afkomen dan de planning! Toen ik 5 jaar gelden de p70 kocht dacht ik ook niet dat ik er 5 jaar later nog mee bezig zou zijn!

mel

Bericht door mel » 09 jan 2013, 22:13

Als je dan dee spulletjes bijelkaar hebt bouw je zo'n set in 1 dag ... (heb er heeeel veel gemaakt) ... :D

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 13 aug 2013, 22:29

mel schreef: ...
Kan je zien dat die Schrauber OOK de verkeerde dragers heeft gebruikt; wist vermoedelijk niet eens dat de CUP bestond.
...
Na me de koorts te hebben gezocht naar "cup bremssattelhalter" ben ik er volgens mij eindelijk uit wat je nou echt moet hebben. Het zijn volgens mij de remdragers van een Polo G40 Cup Edition (Polo 86c). Bijbehorende klauwen kan ik dan ook gewoon gebruiken? (aangezien die ook voor 20mm schijven zijn). Of beter die van de Golf I GTI?

Nog wat extra info omtrent de mysterieuze CUP halter:
http://www.polotreff.de/forum/t/38878

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 06 sep 2013, 22:46

Vandaag heb ik de achterpoten uitelkaar gehaald voor schijfrem ombouw. Wat me opviel dat in het 'dunne' gedeelte van de dreiecklenker een lichte knik zit en een soort verdraaing. Aan de ene kant lijkt dit wat erger dan de andere. Is dit normaal of zijn deze ook ernstig mishandeld? Ze zien er niet beschadigd uit. Het dunne gedeelte is trouwens ook vrij slapjes en met de hand te torderen zonder erg veel kracht te zetten. Ik zal z.s.m. eens een foto maken en plaatsen.
Laatst gewijzigd door AlexH op 07 sep 2013, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 07 sep 2013, 18:06

Het uitelkaar halen ging trouwens redelijk gemakkelijk. Ik kon nergens on a budget een dop 36 vinden om de centrale moer los te halen dus daar de haakse slijper maar op gezet. Vervolgens alle remdelen van de ankerplaat gehaald en de handremkabels verwijderd. Vervolgens heb ik met een kleine 'beitel' de koppen van de klinknagels er af geslagen en vervolgens met een drevel de resten er uit geslagen. Vervolgens nog vier boutjes/moertjes los en je hebt de ankerplaat er af.

Dreieckslenker overzicht:
Afbeelding

Knikje in het dunne gedeelte:
Afbeelding

Wat duidelijker, en bij beide te zien:
Afbeelding

Er zitten op het gedeelte waar de 'rubbers' in moeten ook plaatjes op gelast. In de handboeken zie je deze niet terug, maar als ik op onderdelen sites kijk vind je ze zowel met als zonder:
Afbeelding

Ziet bovenstaande er normaal uit (knik, opgelaste plaatjes, enz)?

Ik ga denk ik wel die 'plaatjes' verwijderen voor ik ze e.v.t. ga laten stralen en poedercoaten of verzinken en dan poedercoaten (zou nog mooier zijn aangezien de binnenkant dan ook wordt meegenomen). Ik heb in Harkema een verzinkerij gevonden die electrolytisch verzinkt (Schippers).

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 07 sep 2013, 19:50

Het lijkt erop of houden die plaatjes het rubber op zijn plek.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 07 sep 2013, 21:20

Die plaatjes zijn origineel. Kijk voor het stralen eens of het ijzer in de ogen achter het rubber gezond is.

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 07 sep 2013, 22:46

Handige tip, morgen maar even bekijken. Er zit een hoop "gruis" in de holle arm en ze zien er erg roestig uit. Maar heb het idee dat ze verder nog vrij solide zijn. Heb ook even gekeken naar nieuwe maar die zijn vrij duur. Dan kan opknappen nog wel uit.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 08 sep 2013, 15:54

anders heeft Andries vast nog wel een setje goede liggen voor een hobbyprijsje.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie