AlexH en z'n Trabant

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
Andries
moderator
Contacteer:

Re: AlexH en z'n Trabant

Bericht door Andries » 08 sep 2013, 16:18

Meer als 1
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 08 sep 2013, 17:39

Ik zou nogsteeds een keer langskomen voor een motor subframe en een dashboard, maar het is er nogsteeds niet van gekomen. Shame on me! :) Al heb ik zo'n gevoel dat ik nog wel meer nodig ga hebben dus kan misschien ook beter nog even wachten.

Vandaag ben ik bezig geweest met het verwijderen van de achterste duroplast panelen. Hier werd ik niet super vrolijk van maar het is wel volgens verwachting.

Overzicht zijpaneel links verwijderd:
Afbeelding

De wielkast zelf is boven nog best goed, alleen de hoeken zijn vrij slecht:
Afbeelding

Ziet er niet zo fraai uit:
Afbeelding

Maar rechts is het véél erger: :(
Afbeelding

De hoekjes van de achterkant zijn ook wat krokant:
Afbeelding

Waar de achterkant en de rest tegen elkaar aan zitten kijk je her en der ook door naar buiten (héééle kleine gleufjes), de lak is ook gaan scheuren daar. Deze foto is van binnen in de kofferbak:
Afbeelding

En links ziet het voorste ophangpunt van de dreiecklenker er ook niet zo super uit, rechts is iets beter. De achterste twee zijn nog prima.
Afbeelding

Lassen ga ik dus niet aan ontkomen. Beetje jammer dat ik dat zelf niet kan dus daar zal ik wat voor moeten zien te regelen tzt.

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 11 sep 2014, 13:25

M'n laatste bericht is alweer een jaar geleden zie ik. Het project schiet dan ook nog helemaal niet op. Elke keer komt er wel wat tussen. Eind vorig jaar een huis gekocht en daar veel tijd (en geld) mee kwijt geweest. Nu was het plan om weer te beginnen alleen heb ik nu problemen met m'n daily driver (Golf VI TDI) wat weer het nodige geld gaat kosten.

Tegenwoordig zit er een tweemassa vliegwiel in auto's en die heeft z'n beste tijd gehad. Door de extra vibraties die dit met zich meebrengt geeft dit ook lagerschade aan de toch al niet zo sterke 5-bak. Dus voor het Trabant project weer wordt opgepakt ga ik eerst een 6-bak ombouw doen in m'n Golf met nieuwe koppeling en vliegwiel.

Plaats reactie