Mijn eerste Trabant

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
Indra Oostvogels

Mijn eerste Trabant

Bericht door Indra Oostvogels » 11 jan 2013, 17:51

Hallo iedereen!
Ik ben sinds een paar uur geleden de trotse eigenaar van mijn eerste Trabant, een oranje voorserie model van de 601 uit 1964. Ik heb hem van Nederland naar België laten transporteren. Ik ben ontelbaar vaak stilgevallen toen ik hem mijn garage in reed, maar het zal wel goed komen zeker?
Bijlagen
11012013553.jpg

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Mijn eerste Trabant

Bericht door eeuwige_student » 11 jan 2013, 18:41

Gefeliciteerd. Ik had die auto ook te koop gezien. Zeldzaam bouwjaar. Helaas zijn de meeste originele onderdelen eraf. Is de lak zo mooi als op de foto en is de auto roestvrij?

wido-foto
Contacteer:

Bericht door wido-foto » 11 jan 2013, 18:42

Hoi Indra, welkom hier! Het hangt er helemaal vanaf waardoor je stilgevallen bent... ;) van de schrik, door het schakelen, carburateur vies.....??? Succes met dit mooie bakje in elk geval!
Oude liefde roest niet!!!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 11 jan 2013, 18:52

Proficiat!
Indra Oostvogels schreef:Ik ben ontelbaar vaak stilgevallen toen ik hem mijn garage in reed
Praat je anders iedereen de oren van het hoofd? :shock:
Bij de garage ben je in elk geval dicht bij huis.

Er is zo te zien een en ander aan gemoderniseerd - dashboard, velgen, deurgreep en die rolschaatsgreep op het kofferdeksel - maar dat is allemaal schroefwerk.

Is hij nog 6 Volt?

Indra Oostvogels

Bericht door Indra Oostvogels » 11 jan 2013, 20:12

De lak is niet overal zo mooi meer en er is een beetje roest aan de deuren. Ik ga de deuren vervangen en hem overspuiten. Hij is omgebouwd naar 12 volt. Dat ik zo vaak stilviel komt hopelijk gewoon omdat ik rijden met een Trabant nog niet gewoon ben.

AlexH
Contacteer:

Bericht door AlexH » 11 jan 2013, 20:30

Gefeliciteerd met je aankoop! Leuk zo'n exemplaar met dunne b-stijl en zonder luchtroosters.

trabant601

Bericht door trabant601 » 11 jan 2013, 22:40

daar is wel wat van te maken hop dat je er veel plezier aan mag hebben .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

ruton
moderator

Bericht door ruton » 11 jan 2013, 23:01

Indra Oostvogels schreef:De lak is niet overal zo mooi meer en er is een beetje roest aan de deuren. Ik ga de deuren vervangen en hem overspuiten.
Ga niet al te onbezonnen aan de portieren. Beginnersenthousiasme kan een kostbare val zijn. Probeer ze eerst aan het voertuig te redden. Laat op zijn minst een oude rot eens ernaar kijken voordat je iets ingrijpends doet.
Weet dat de spleet tussen de beplankingsdelen van portier en kotflügel met de hand op maat werd gefreesd nadat die delen goed vast zaten. Een ongebruikt stuk duroplast voor het portier is derhalve veel groter dan een dat al eens gemonteerd is geweest en dat een andere deur zonder meer past is niet gegarandeerd.

De klemmetjes K25-5, waarmee de Türinnenverkleidung* en ook de andere binnenbekleding vast zit, zijn weliswaar nog nieuw te krijgen, maar waar je ze vroeger bij wijze van spreken nog per ons kocht gaat het nu per stuk en dan schrik je.

Wat je ook doet: lees altijd eerst het betreffende hoofdstuk in WHIMS!

*Dat is een kleedje voor vrouwelijke deuren

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 11 jan 2013, 23:13

Als het goed is, werd met de frees het voorscherm en het achterscherm op maat gemaakt en werd de maat van de deur niet veranderd. De deur werd echter in de fabriek "afgehangen" met hamers van meer dan 1 kg en Ossies die er met het volle gewicht aan hingen. Ruton heeft dan ook gelijk dat een andere deur ophangen een crime is.

Maar ga je de auto gewoon leuk maken, of wil je origineel? Want als je voor gewoon leuk gaat, volgens mij heeft de gril twee vierkante luchtroosters en in dat geval heb ik wel interesse in de grill.

Indra Oostvogels

Bericht door Indra Oostvogels » 12 jan 2013, 17:15

Bedankt voor de info. En ik zou hem liefst origineel hebben, maar hij heeft juist niet meer de originele gril.

Plaats reactie