Even voorstellen

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
MrTrabi

Re: Even voorstellen

Bericht door MrTrabi » 02 mar 2015, 20:01

ruton schreef:Misschien dat je met wat plattere bouten achteraan in de rails de stoelen net dat beetje extra naar achter kunt schuiven. Maar als de achterste 'stoelpoot' voorbij de rail komt, zul je die toch echt moeten ondersteunen, anders breekt er wat.

Wat ook een mogelijkheid is, zijn de zgn. Selfa Federsitze zum kippen.
Afbeelding
Je kunt daarbij de rugleuning niet verstellen, maar je zit wel echt laag, bijna op de bodem. Die waren van april 1967 tot april 1971 in zwang en ze zitten alleen aan de voorzijde (met een verstelbare beugel) vast, zodat makkelijk naar voren kiepen. Of dat met jullie bouwjaar nog wel mag is een ander verhaal.
Het bouwjaar is 1987 (heb ik al eerder vermeld), ik denk niet dat dit mag?

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 03 mar 2015, 11:24

Een setje om de stoel naar voren te kiepen heb ik nog wel.

Maar ik denk niet dat de RDW/APK een probleem heeft met die oudere stoeltjes. Bij mijn B1000 kan de bestuurdersstoel-leuning zonder vergrendeling ook naar voren klappen. Heb wel eens gehoord dat sommige van de RDW de opdracht kregen deze vast te zetten. Bij mij hebben ze daar niet eens opgelet bij invoer. Moest toch de stoelen demonteren om ze het chassisnummer te laten zien. Die 2 oude mannetjes hier in Heerenveen vonden het wagentje maar al te leuk en moesten de technische gegegevens notabene op hun laptop van Wikipedia halen. :mrgreen:

Grote kans dat de RDW het chassisnummer in jouw Trabant in de kofferbak op de bodemplaat plaatsen.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

MrTrabi

Bericht door MrTrabi » 03 mar 2015, 15:33

Haiko schreef:Een setje om de stoel naar voren te kiepen heb ik nog wel.

Maar ik denk niet dat de RDW/APK een probleem heeft met die oudere stoeltjes. Bij mijn B1000 kan de bestuurdersstoel-leuning zonder vergrendeling ook naar voren klappen. Heb wel eens gehoord dat sommige van de RDW de opdracht kregen deze vast te zetten. Bij mij hebben ze daar niet eens opgelet bij invoer. Moest toch de stoelen demonteren om ze het chassisnummer te laten zien. Die 2 oude mannetjes hier in Heerenveen vonden het wagentje maar al te leuk en moesten de technische gegegevens notabene op hun laptop van Wikipedia halen. :mrgreen:

Grote kans dat de RDW het chassisnummer in jouw Trabant in de kofferbak op de bodemplaat plaatsen.
De medewerker van de RDW die ons hielp, dacht dat ze m bij naast de bijrijders stoel gingen plaatsen.

p60k

Bericht door p60k » 04 mar 2015, 13:59

Bij mij kwam ie in de kofferbak/bodemplaat. Het was toen (2002) nog een groot apparaat en in de kofferbak was de meeste ruimte om het apparaat te plaatsen.

MrTrabi

Bericht door MrTrabi » 04 mar 2015, 19:05

p60k schreef:Bij mij kwam ie in de kofferbak/bodemplaat. Het was toen (2002) nog een groot apparaat en in de kofferbak was de meeste ruimte om het apparaat te plaatsen.
Maar 2002, dat is ook alweer een aantal jaren geleden hè?
Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat?

p60k

Bericht door p60k » 05 mar 2015, 16:39

Heb meer dan 10 Trabanten bij de RDW gekeurd en dit slechts één keer mee gemaakt. Reden twee nummers onder motorkap. Sindsdien heb ik altijd de overage nummers onder de bobines weggehaald voor de keuring nooit meer problemen gehad.

MrTrabi

Bericht door MrTrabi » 05 mar 2015, 17:06

p60k schreef:Heb meer dan 10 Trabanten bij de RDW gekeurd en dit slechts één keer mee gemaakt. Reden twee nummers onder motorkap. Sindsdien heb ik altijd de overage nummers onder de bobines weggehaald voor de keuring nooit meer problemen gehad.
Is het beter als ik het nummer onder de bobine ook weghaal? Of kan ik dit beter laten zitten (de rdw heeft het al wel gezien)?

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 05 mar 2015, 20:58

wat denk je te bereiken met het weghalen?

p60k

Bericht door p60k » 05 mar 2015, 22:47

Het weghalen deed ik omdat men aangaf dat er twee nummers onder "da hood" stonden en met dingen die men niet verwacht kan de RDW niet of slecht mee omgaan. Als je dan uitlegt waarom er twee nummers staan en dat die ene tegen het schutbard het chassisnummer is willen ze het vaak nog niet snappen.

MrTrabi

Bericht door MrTrabi » 06 mar 2015, 16:08

eeuwige_student schreef:wat denk je te bereiken met het weghalen?
Ik ben bang dat ze de auto afkeuren vanwege dit:
p60k schreef:Reden twee nummers onder motorkap. Sindsdien heb ik altijd de overage nummers onder de bobines weggehaald voor de keuring nooit meer problemen gehad.

Plaats reactie