Garagevulling: Trabant 601 '87

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
Gebruikersavatar
GHV
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 jul 2015, 12:58
Locatie: Meteren (Betuwe Gelderland)

Re: Garagevulling: Trabant 601 '87

Bericht door GHV » 06 sep 2015, 23:36

Ja eerst hier maar proberen.

En volgens mij Wilfred op vakantie nog
Trabant 601 / '87 / custom

Gebruikersavatar
GHV
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 jul 2015, 12:58
Locatie: Meteren (Betuwe Gelderland)

Re: Garagevulling: Trabant 601 '87

Bericht door GHV » 18 nov 2015, 11:41

Zojuist bij de achter buurman zijn garage bedrijf even de brug op voor APK, viel allemaal best mee :-)
Enige is remcilinder links achter vervangen, dan gelijk ook maar rechts achter doen?
Trabant 601 / '87 / custom

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4141
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Garagevulling: Trabant 601 '87

Bericht door ruton » 18 nov 2015, 13:24

Keuringstechnisch gezien ben je even ver van huis als straks de rechter meer dan 30% bij de nieuwe linker achterblijft.
Kijk voor de zekerheid eerst even hoe de remleiding op de Dreiecklenker er aan toe is. Mocht je hem moeten namaken: Die leiding is 55½cm lang.

Als je wat meer bestelt, loont het wel om ze in Duitsland te bestellen. Dan kun je rondom het hele zooitje hebben voor €120,- in PEX-kwaliteit. Een losse cilinder (ABS) kost in Nederland al snel €25,- tot €35,-.

Gebruikersavatar
GHV
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 jul 2015, 12:58
Locatie: Meteren (Betuwe Gelderland)

Re: Garagevulling: Trabant 601 '87

Bericht door GHV » 18 nov 2015, 13:29

Doe gewoon links en rechts heb ik besloten.

Moet je ze nog ontluchten of hoe moet het :-)?
Trabant 601 / '87 / custom

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4141
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Garagevulling: Trabant 601 '87

Bericht door ruton » 18 nov 2015, 13:37

Zou ik wel doen, ja. Liefst ouderwets met twee man: een op de pedaal en de ander bij de cilinder. Het ontluchtingsgereedschap van menige garage werkt met 2 Bar en dat is wat veel voor het kannetje op de cilinder. (zie mijn avontuur van deze zomer).
Haal voor het monteren ook even de buitenste afdichtrubbers eruit en doe er wat extra remmenvet onder. Dan gaat hij een jaartje langer mee.

Gebruikersavatar
GHV
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 jul 2015, 12:58
Locatie: Meteren (Betuwe Gelderland)

Re: Garagevulling: Trabant 601 '87

Bericht door GHV » 24 nov 2015, 10:04

Besloten de remcilinders maar uit te besteden, het moet sowieso op een brug gebeuren, want krijg de achterbanden er niet onderuit anders ;-)

Dus binnenkort maar even naar Dord of Heukelum tuffen :-)
Trabant 601 / '87 / custom

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4095
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Garagevulling: Trabant 601 '87

Bericht door eeuwige_student » 24 nov 2015, 21:35

Als je de banden er niet onderuit krijgt, zal ik de remcilinders zeker niet proberen!

Gebruikersavatar
GHV
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 jul 2015, 12:58
Locatie: Meteren (Betuwe Gelderland)

Re: Garagevulling: Trabant 601 '87

Bericht door GHV » 24 nov 2015, 23:02

Banden gaan er niet onderuit zonder de lucht er uit te laten lopen ;-)

Schroefset en verlaging veroorzaakt beetje extra werk ;-)
Trabant 601 / '87 / custom

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4141
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Garagevulling: Trabant 601 '87

Bericht door ruton » 25 nov 2015, 00:25

Er zijn eenvoudiger middelen om geen wielklem te krijgen...

Gebruikersavatar
GHV
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 jul 2015, 12:58
Locatie: Meteren (Betuwe Gelderland)

Re: Garagevulling: Trabant 601 '87

Bericht door GHV » 26 nov 2015, 11:01

Met zo'n 200-500km per jaar kom ik weinig parkeerplaatsen tegen behalve de garage ;-)
Trabant 601 / '87 / custom

Plaats reactie