Pagina 17 van 19

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Geplaatst: 05 jun 2017, 08:56
door michiel01
Daar rij ik ook niet midden in de week.
Soms op een zaterdag als het niet te druk is.

Weet iemand dat van jullie misschien,motor houdt wat ik bij 40 km/h in de derde versnelling en bij 60 in 4.
Heb carburateur al schoongemaakt en kabels vervangen.
De ontsteking opnieuw afgesteld op 3mm voor BDP (beide cilinders)
Bougies zij ree bruin.
Zit een EBZA op en heb er eeb block vergaser opzitten.
Accelereren gaat goed en motor slaat direct aan met starten.
Accelereren gaat dus niet met horten en stoten.

Iemand een iedee?

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Geplaatst: 05 jun 2017, 09:55
door ruton
Dat zijn de toerenbereiken waarin hij een wat mager mengsel krijgt. Ooit eens een Duitse uitleg over gelezen, mogelijk in Straßenverkehr.

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Geplaatst: 22 okt 2017, 10:04
door michiel01
Weinig nieuws vanuit deze kant.
Heb afgelopen week laatste rit van het jaar gemaakt en de auto volgetankt weggezet.
Accu eruit gehaald en de banden harder opgepompt.
Nu de komende periode wat werkzaamheden gaan uitvoeren zodat hij volgend voorjaar weer fris op de benen staat.
Vanaf maart tot afgelopen week 3200 km gereden!

Gr,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Geplaatst: 22 okt 2017, 10:39
door ruton
Ik hoop wel dat je hem niet aan die pomp 2 hebt volgetankt. Euro95 is geen bewaarbenzine. Super98 houdt zich wat dat betreft beter, al kan er uit een randvolle tank weinig wegdampen.
Want je hebt het ontluchtingsgaatje in de tankdop natuurlijk wel afgeplakt, toch?
Probeer met sinterklaas, kerst en carnaval de banden een beetje te draaien, dat scheelt plattere stukken.

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Geplaatst: 22 okt 2017, 13:00
door michiel01
95 Excillium is erin gegaan,kan prima.
Op 4 en 24 december zal ik hem verrollen wat overigens toch wel gebeurt om de banden en lagers te sparen.
Banden worden binnenkort vervangen want zitten wat droogte scheuren in.
Remmen gaan ook open want zit er ook al jaar en dag op.

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Geplaatst: 22 okt 2017, 19:50
door Trabantenaar
95 gaat tegenwoordig nog maar een maandje 2 goed mee en dan moet je er toch langzaam 98 bij gaan gieten omdat het octaangehalte flink achteruit loopt. Tevens tast het sneller je tank aan omdat er altijd minimaal 5% bio ethanol in de 95 zit.
98 heeft die teruggang in de kwaliteit nog niet gehad en de bio ethanol ook niet.

Dat is de reden dat je altijd 98 moet tanken als je auto voor langere tijd op stalling gaat.

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Geplaatst: 22 okt 2017, 20:30
door ruton
Trabantenaar schreef:... Dat is de reden dat je altijd 98 moet tanken als je auto voor langere tijd op stalling gaat.
Altijd 98 of minimaal 98? Er zijn tenslotte ook pompen waar het nòg een octaantje meer mag zijn. En dan is zo'n kleine trabanttank weer een voordeel...

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Geplaatst: 22 okt 2017, 23:15
door Trabantenaar
Hoger dan 98 moet je met een trabant niet willen denk ik zo.
Bij andere auto's kun je wel hoger gaan. Maar alles wat op Carburateur loopt zonder tuning is 98 voldoende voor stalling.

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Geplaatst: 26 nov 2017, 12:03
door michiel01
Heb er nog 1 bijgekocht.
Deze gaat een rij auto worden.
Het is een 601 S de Luxe.

Afbeelding

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Geplaatst: 26 nov 2017, 12:10
door Haiko
netjes. waar haal je ze toch vandaan :mrgreen: