Hugo & Manni

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
Hugo
Contacteer:

Hugo & Manni

Bericht door Hugo » 20 nov 2010, 19:35

Bij deze stel ik mij even voor. Ik ben Hugo, Trabant fan sinds 2009. Ik heb Manni (mijn '89 kombi) gekocht om ermee naar Dakar te rijden, door een verandering van plannen zijn we er begin 2010 mee naar de Rode Zee gereden. Ik heb hem geimporteerd vanuit Cuxhaven DE en volledig opgeknapt voor een paar knaken. Het was voor mij vallen en opstaan; geen verstand van 2takt techniek en nog nooit zo'n groot project aangenomen. Maar het is uiteindelijk gelukt en we zijn zonder al te veel problemen en moeite op en neer naar de Rode Zee gereden. Ik woon opt moment in Barcelona en Manni is droog opgeslagen, wachtend op een volgend avontuur want ik zou eigenlijk wel met Manni alsnog es naar Dakar willen rijden.

Manni zoals ie der uit zag in de advertentie.
Afbeelding

Manni met pech ergens in de woestijn, net na een zandstorm...
Afbeelding

Even een pauze ergens in Jordanië.
Afbeelding

En de banner van onze website; hier is alles te lezen over de voorbereidingen, de rally zelf en het goede doel waar we het voor hebben gedaan.
Afbeelding

All uploaded with ImageShack.us
Oud nieuws; wir haben es geschaft!!! Lees alles over Manni's avonturen op: http://www.oostblokcollectief.nl

Andries
moderator
Contacteer:

Re: Hugo & Manni

Bericht door Andries » 20 nov 2010, 19:44

Nou, je bent in ieder geval al een heel end op weg naar Dakar nu.

:twisted:
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

Hugo
Contacteer:

Bericht door Hugo » 21 nov 2016, 11:45

@ Haiko, het ziet ernaar uit dat ik geen PM´s kan versturen dus bij deze even een update.

Ik woon nog steeds in Barcelona, heb inmiddels een gezinnetje gesticht. Manni is vorig jaar uit zijn stalling gehaald door een vriend van mij, vochtiger dan gedacht en dat heeft wel een stempel gedrukt. Hij staat nu te wachten op restauratie, hoewel hij erover na aan het denken is om hem te verkopen ivm tijdgebrek. Importeren in Spanje is helaas geen optie.
Oud nieuws; wir haben es geschaft!!! Lees alles over Manni's avonturen op: http://www.oostblokcollectief.nl

ruton
moderator

Bericht door ruton » 21 nov 2016, 13:38

PMs kun je pas vanaf een bepaald aantal 'openbare' berichten versturen.
In de aanloop naar mijn vakantie in Andalusië heb ik deze zomer eens gekeken hoe de trabantmarkt in Spanje is, en de markt is inderdaad heel klein en prijzig voor niet ingevoerde coches met minstens 'enig werk' en zonder de broodnodige airco.
Had je de auto niet als verhuisgoed mee kunnen nemen? Dan willen de regels nogal eens een stuk soepeler zijn.

Overigens: bij de Links op oostblokcollectief wordt nog naar het oude Trabantforum gelinkt. ;)

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 21 nov 2016, 13:44

Importeren is niet in ieder land even makkelijk. Aangezien niet ieder land op oudere auto's zit te wachten, zorgen ze soms voor financiele hindernissen. Zo was het voor een collega al niet interessant om een volvo xc90 (of was het 60) in zwitserland te importeren. Volgens mij kunnen ze het op basis van europeese wetgeving niet weigeren, maar je kan er wel een prijskaartje aan hangen.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 21 nov 2016, 13:47

Ach, je kunt nog altijd voor een Hurtan gaan.

rondjerijder

Bericht door rondjerijder » 21 nov 2016, 17:06

ruton schreef:Ach, je kunt nog altijd voor een Hurtan gaan.
Veel meer als een veredelde kitcar is dit ook niet, Trabant heeft tenslotte wel een eigen chassis en motor. :D

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 21 nov 2016, 18:43

ruton schreef: Overigens: bij de Links op oostblokcollectief wordt nog naar het oude Trabantforum gelinkt. ;)
maar op de site www.ifavereniging.nl staat een link naar het nieuwe forum :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 21 nov 2016, 21:19

Naja. mocht hij er vanaf willen, laat hem mij dan even een mailtje of berichtje sturen.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 21 nov 2016, 21:19

grappig, je krijgt dus nog wel een melding van een privebericht
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie