trabi tijs

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
tijs

Re: trabi tijs

Bericht door tijs » 29 aug 2013, 10:08

hij was goedgekeurd op de 23e, uitlaat mag gewoon ergens tegenaan rammelen, als ie maar vast zit, dus was geen afkeur, rijd niet fijn... dus vandaar de aanpassing :D
uitlijning was ook apk waardig, maar verre van ideaal... dat staat voor vanavond op de planning. zal nog niet goed zijn.. maar beter...
wil ik dit weekend mee naar een kampeerweekend van andere club (kadett c Nederland)

tijs

Bericht door tijs » 02 sep 2013, 10:21

vrijdag een dikke 70-80 kilometer naar ons kadett c club kampeerweekend gereden, en zondag weer terug.
lekker binnen door, afgeladen met platenspeler, versterker, krat platen, beetje gereedschap, koffertje met kleren, luchtbed, beddengoed(vind slaapzakken maar irritant) en voor 3 man tenten.
ging eigenlijk best goed, wel weer wat dingetjes tegen gekomen die anders moeten natuurlijk.
reed de volg auto (kadett c station 1200 met onze aanhanger er achter) er gewoon uit, dus niets te klagen.
maar de reis prima zonder problemen door staan, op de terugweg wel een resontatie ontwikkeld bij gas geven, denk misschien iets van koelblik wat los is gaan zitten ofzo, maar had zondag geen zin meer om nog te kijken, weekend was al zwaar genoeg ;)

zelfs al een aanbod gekregen om van iemand die de trabant wilde ruilen... maar denk dat ik toch lekker de trabant houd. wil hem deze week thuis zetten zodat ik er vaker mee op pad kan.

oldschool

Bericht door oldschool » 03 sep 2013, 09:02

tijs schreef:vrijdag een dikke 70-80 kilometer naar ons kadett c club kampeerweekend gereden, en zondag weer terug.
lekker binnen door, afgeladen met platenspeler, versterker, krat platen, beetje gereedschap, koffertje met kleren, luchtbed, beddengoed(vind slaapzakken maar irritant) en voor 3 man tenten.
ging eigenlijk best goed, wel weer wat dingetjes tegen gekomen die anders moeten natuurlijk.
reed de volg auto (kadett c station 1200 met onze aanhanger er achter) er gewoon uit, dus niets te klagen.
maar de reis prima zonder problemen door staan, op de terugweg wel een resontatie ontwikkeld bij gas geven, denk misschien iets van koelblik wat los is gaan zitten ofzo, maar had zondag geen zin meer om nog te kijken, weekend was al zwaar genoeg ;)

zelfs al een aanbod gekregen om van iemand die de trabant wilde ruilen... maar denk dat ik toch lekker de trabant houd. wil hem deze week thuis zetten zodat ik er vaker mee op pad kan.
Mooi om te horen, niet ruilen man! Ik vind het een gaaf karretje!

tijs

Bericht door tijs » 05 mar 2014, 22:55

lang hier niet geweest, ook lang niets aan de trabi gedaan, kwam met de verlaging niet meer uit met me sporing en stuurstangen. had het een heel eind opgelost door de spoorstangen van van de fuse lichamen te wisselen en de stuurkogels van de stuurstangen op die manier naar de onderkant te verplaatsen.
maar toen kreeg ik de sporing niet meer goed, want door de hoek waren de stuurstangen te lang.
beide stangen 2cm ingekort ( door geslepen, opieuw vast gelast, en een bus er extra overheen ter versteviging)

trabantje moet nu nog uitgelijnd worden, en achter moeten er Sturzkorrekturs onder, want hij stuurt op zijn zachts gezegd, creatief door de bocht, met de achterwielen....
verder rijd hij natuurlijk briljant! niet veel mee gereden, maar elke keer met een gigantische :D vooral nu de winter niet echt door zet, wil ik hem snel uitlijnen en gewoon lekker in de weekendjes gebruiken.

intussen voor woon-werk verkeer weer een andere auto gehaald, een mooi vectra a turbo diesel, waar natuurlijk ook weer het nodige aan geprutst is zodat hij nu wat meer diesel krijgt, en net iets meer als 2x zoveel turbo druk :)

gvhoey

Bericht door gvhoey » 06 mar 2014, 17:10

Heb je nog fototjes van de trabi, ben benieuw om te zien zo laag

tijs

Bericht door tijs » 07 mar 2014, 10:57

hij moet nog verder zakken, maar dat zal nog wel even duren, moet eerst een oplossing voor de hoofdremcilinderverzinnen... zit zit in de weg...

deze foto's staat hier wel al ergens, rij nu wel steeds me keienvanger krom over drempels.. maar is makkelijk zat terug te buigen ;)
normaal lijkt hij lager, staat hier denk ik op een te scheve ondergrond, zal dit weekend eens proberen eraan te denken foto's te maken.
Afbeelding
Afbeelding

ruton
moderator

Bericht door ruton » 07 mar 2014, 12:57

Oh shit, ik moet hier de tuin ook nog doen...

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 07 mar 2014, 14:23

Hoezo, dat had je in december toch nog gedaan?

(of ja je aan de slag met je plavuizen) :twisted:

tijs

Bericht door tijs » 07 mar 2014, 14:32

gelukkig is het niet de tuin ;) heb een losse werkplaats, in een ander dorp, de tuin mannen/vrouwen, zijn paarden :)

gvhoey

Bericht door gvhoey » 11 mar 2014, 00:05

vind dat het qua hoogte best nog meevalt, ik weet wel niet wat je gedaan hebt qua uitlaat, ik kon niet meer rijden op lage wielen bij deze hoogte

Plaats reactie