p70

Plaats hier alles wat je aan je trabi doet, indien mogelijk met een how-to !
oldschool

Re: p70

Bericht door oldschool » 07 apr 2013, 09:43

Wow frank wat is die gaaf geworden

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 08 apr 2013, 20:53

Als het goed is krijg ik binnenkort langer moeren om mijn Schönburg autoradio mee vast te zetten. Dus wordt het plaatje steeds mooier!

oldschool

Bericht door oldschool » 08 apr 2013, 21:25

eeuwige_student schreef:Als het goed is krijg ik binnenkort langer moeren om mijn Schönburg autoradio mee vast te zetten. Dus wordt het plaatje steeds mooier!
en het geluid beter

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 08 apr 2013, 21:29

het geluid van de AM is niet zo mooi. Ik weet trouwens niet eens of er nog geluid uitkomt. De looks zijn belangrijker. Indien de radio het niet doet, heb ik nog een exemplaar voor onderdelen, dus dan wordt het buizen wisselen.

oldschool

Bericht door oldschool » 09 apr 2013, 23:06

ben benieuwd of er geluid uitkomt.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 12 apr 2013, 23:49

Zo, weer eens een update. Vanavond weer 2 uur kunnen sleutelen. Ondanks ik er best tegen op zag om de ramen bij de portieren te monteren, is de bijrijderskant zonder echte tegenslag gelukt. Binnen 1 uur was het geheel gemonteerd. Door de verse portierrubbers sluit de deur wel zwaar. Ik ga er echter vooralsnog vanuit dat de rubbers zich wel zullen zetten. Anders moet ik ze iets aanpassen.

Het resultaat mag er wel zijn. (Voor de mensen die goed kijken, ja ik heb de ramen niet uit elkaar gehaald en de raamrubbers ook niet vervangen. Een poging in het verleden met een oud raam leerde mij dat ze in de fabriek geen rekening hebben gehouden met de demonteerbaarheid na 50 jaar.

Afbeelding
Afbeelding

Verder had ik uiteindelijk moeren gekregen om mijn radio te monteren. (De standaard maat is te kort voor het "dikke" duroplast dashboard). Om het een en ander passend te maken moest ik ook het frontje aanpassen. Aangezien ik daarvoor niet mijn mooiste frontje wilde pakken, heb ik er een gepakt van het laatste type Schönburg radio. Vervolgens heb ik deze maar tijdelijk voorzien van de oude logo's. De rest is voorlopig toekomstmuziek.
Afbeelding

De volgende keer komt het raam aan de andere zijde aan de beurt. Daarna moeten de sierstrips aan de zijkant onder de deuren nog gemonteerd worden en het logo op de motorkap. Als dat ook klaar is, is de buitenzijde af.

oldschool

Bericht door oldschool » 16 apr 2013, 17:35

Echt een gave radio! Wat een gave wagen!

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 16 apr 2013, 21:48

Merci, ik ben ook een tevreden eigenaar. Voor een beetje hobbymatig klungelen ziet de auto er best netjes uit.

tijs

Bericht door tijs » 17 apr 2013, 09:55

vind het echt vakwerk, ziet er goed uit!
vooral de radio is een mooi detail,

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 19 apr 2013, 12:12

En nu zit het andere raam er ook in. De bijrijders deur gaar nu al normaal dicht omdat het rubber zich heeft gezet. Bij de bestuurdersdeur moet dit zich nog zetten, maar dat zal wel loslopen.

Op de motorkap zit tijdelijk een oud logo met een laagje grijze verf. Dit omdat het oorspronkelijke logo nog niet klaar is en ik extra gaten zou moeten boren om het repro-logo tijdelijk te monteren. Aangezien ik geen extra gaten wil boren, doe ik het dan maar voorlopig zo.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals in een ander topic reeds vermeldt, de auto is vandaag getaxeerd en kan nu dus all-risk verzekerd worden. Als er nu iets met de auto gebeurd, blijft de financiële schade beperkt.

Plaats reactie