p70

Plaats hier alles wat je aan je trabi doet, indien mogelijk met een how-to !
eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: p70

Bericht door eeuwige_student » 16 feb 2014, 13:36

Op de foto zie je nog het Borgward logo op de motorkap, het ontbrekende spiegeltje en ontbrekende sierlijsten op de deur. Verder een vreemde wieldop. Ik kana me ook nog herinneren dat het remlicht het niet deed.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 10 mar 2014, 21:50

Vandaag een nieuwe pakking binnengekregen voor de dichting tussen de cilinderkop en de bovenste koelwateraansluiting. Hopelijk krijg ik het nu waterdicht. Binnenkort eens sleutelen voordat hij de volgende rit gaat rijden.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 14 mar 2014, 23:21

Vandaag de lekkage bij de cilinderkop aangepakt.

Uiteindelijk bleek de oorzaak niet de pakking te zijn, maar de monteur. Op de een of andere manier zat er nog op een plaats een deel van een oude pakking, waardoor er plaatselijk 2 pakkingen op elkaar zaten. Hoe ik dat over het hoofd heb kunnen zien is mij een raadsel. Maar de aansluiting is weer gevlakt en voorzien van nieuwe pakking. Ik neem aan dat deze nu waterdicht is. Op zich nog bijzonder dat het bijna 4 jaar wel waterdicht is gebleven......

Het mooie was trouwens dat het koelwater (en dan ook echt gewoon water uit de droger) nog steeds helder was na jaren in het motorblok te hebben gezeten. Ik had het eigenlijk roestbruin verwacht.

De volgende keer staat de controle van de ontsteking op het programma.

Foto van de lekkage:
Afbeelding

Foto van de "dubbele pakking" op elkaar
Afbeelding

Foto van de "pakkingen naast elkaar"
Afbeelding

De "roest" bij het bougiegat heb ik trouwens expres nog niet verwijderd. De huidige bougie is 100% waterdicht. Dus voordat die eruit gaat, wil ik eerst zeker zijn dat de nieuwe pakking goed zit.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 22 mar 2014, 23:11

Het stellen van de ontsteking is vamdaag niet gelukt. Ik kan nergens een bougiesleutel vinden voor m18 bougies. Maar snel een op ebay scoren....

ruton
moderator

Bericht door ruton » 23 mar 2014, 00:18

eeuwige_student schreef: Ik kan nergens een bougiesleutel vinden voor m18 bougies.
Wacht eens even, erregus tussen die dinges hier...

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 23 mar 2014, 10:56

Ik heb er al een besteld. Voor die paar euro kan je het in nederland niet eens verzonden krijgen.

(Ergens moet ik ze ook hebben liggen, want ik hader zeker 2 of 3. Positief bekeken, als dit het enige is dat ik in al die jaren ben kwijtgeraakt van de auto......)

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 29 mar 2014, 22:37

Zo, vavdaag de p70 geruild met de 601 limo. Accu erin en rijden maar. Net eens de ontsteking gesteld. Zoals ik al dacht, stond die niet meer goed. Een iedre kant een paar milimeter te vroeg! Binnenkort maar weer eens een testritje maken!

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 23 mei 2014, 17:39

En ik krijg net van iemand doorgestuurd dat de P70 in de Klassiek en Techniek staat. Mooi naast de DMC Delorean.
Foto's van ClassicDayCuijk De foto's eronder komen van het Polotreffen af, wat de dag erna werd gehouden.

Afbeelding

Nou nog even zelf het blad kopen. Altijd leuk om je eigen foto's gepubliceerd te zien.

Je bent volgend jaar uiteraard weer van harte welkom! En de rest van de trabantrijders uiteraard ook :mrgreen:
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

ruton
moderator

Bericht door ruton » 23 mei 2014, 18:17

Trabantenaar schreef:Nou nog even zelf het blad kopen. Altijd leuk om je eigen foto's gepubliceerd te zien.
Er was een tijd dat je een bewijsexemplaar toegezonden kreeg.

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 23 mei 2014, 19:10

ruton schreef:
Trabantenaar schreef:Nou nog even zelf het blad kopen. Altijd leuk om je eigen foto's gepubliceerd te zien.
Er was een tijd dat je een bewijsexemplaar toegezonden kreeg.
Ik heb zelfs geen bevestiging gehad dat ze de foto's hebben ontvangen. In tegenstelling tot vorige jaren (foto's polotreffen zijn al voor de 3e keer geplaatst)
Het verbaasde me dus al dat ze geplaatst zijn :mrgreen:
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Plaats reactie