Trabant 601 restauratie

Plaats hier alles wat je aan je trabi doet, indien mogelijk met een how-to !
eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Trabant 601 restauratie

Bericht door eeuwige_student » 15 apr 2012, 10:26

Waar heb jij een ster in het sachsenring logo gevonden? De algemene benaming is Flügelemblem. In het Nederlands wordt het weer meestal snor genoemd. (Net zo als je voor een Citroën DS een stropdas kan kopen).

Heb je verder voordat je de zwarte prut erop smeerde alle loszittende delen goed weggehaald? Behalve dat het goed is voor steenslag en moet proberen het vocht weg te houden bij het staal, heeft dat spul namelijk geen enkele roestvertragende werking. Indien je ervoor kiest om de oude steenslag te laten te zitten, is het dus aan te raden de losse delen te verwijderen en vervolgens eerst alles in te spuiten met bv amber tectyl of ML. Dit "kruipt" dan onder de oude lagen, waardoor de roestwerende werking beter wordt.

ErikvG

Bericht door ErikvG » 15 apr 2012, 11:37

dannyvdm schreef: Vol goede moed beginnen met tectyleren (ik werd er behoorlijk ziek van)
Misschien de volgende keer een masker met koolfilter gebruiken in plaats van een stofmaskertje?
Valves! Who needs Valves?

dannyvdm

Bericht door dannyvdm » 15 apr 2012, 13:30

De andere auto's in de schuur zijn niet van mij. Het is een gezamelijke schuur waar we sleutelen en de auto's opknappen. Ook staan er enkele Trabi's in deze ruimte omdat ze gewoon een dak boven hun hoofd moeten hebben. Ik zou wel graag willen dat ik nog een Kombi had of een Wartburg 353, maar dan ontbreekt toch echt het geld. Heb inmiddels zoveel geld gestoken in het opknappen van mijn 'Udo' dat ik het voorlopig echt rustig aan ga doen en heel zuinig ben op 'm.

@ Eeuwige student; De meeste rotzooi is er sowieso vanaf gehaald. Merkte dat er enkele plekken waren waar het toch nog oude drek opzat. Maar omdat niet alles is gedaan aan de onderkant omdat ik niet overal bij kon, zal ik zodra de achterwielen eraf zijn nog eens beter kijken. Wil er toch sowieso zeker van zijn dat ik niets vergeten ben. Sachsenringstern... geen idee hoe ik daar eigenlijk aan kon, haha. Dacht het ooit ergens in een advertentie te hebben gezien. Zal het voortaan Flügelemblem noemen ;)
Work in progress: http://www.trabant601.nl - Der Trabi-fahrer!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 15 apr 2012, 14:41

dannyvdm schreef: Sachsenringstern... geen idee hoe ik daar eigenlijk aan kom, haha. Dacht het ooit ergens in een advertentie te hebben gezien.
Misschien deze van Mercedes afgekeken motorklepversiering?
Afbeelding

TrabiFreak
moderator
Contacteer:

Bericht door TrabiFreak » 16 apr 2012, 10:31

die restauratie ziet er echt goed uit man! Je trabantje wordt een top auto!
Afbeelding

dannyvdm

Bericht door dannyvdm » 14 mei 2012, 10:11

En we zijn weer een stukje verder:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben momenteel bezig om de grijze rubbers om de ramen te krijgen en dan zouden deze erin kunnen. Ook zijn de achterwielen eraf gehaald zodat alle velgen gestraald kunnen worden. Dan is het nog zaak de achterzijde te tectyleren, motorblok erin te zetten en dan komen we stiekem toch al een heel eind :)
Helaas de komende 2 weken helemaal geen tijd... Dus hoop in augustus / september klaar te zijn. Wat dat betreft loopt de planning alleen maar achteruit.
Work in progress: http://www.trabant601.nl - Der Trabi-fahrer!

Plaats reactie