Trabant 601 restauratie

Plaats hier alles wat je aan je trabi doet, indien mogelijk met een how-to !
dannyvdm

Re: Trabant 601 restauratie

Bericht door dannyvdm » 14 mar 2012, 15:53

TrabiFreak schreef:Ok, interesse gewekt... jij hebt 500 euro hiervoor betaald? Ik wil een soortgelijk werk gespoten hebben, ook trabant, zelfde aangeleverd, alleen al wel in de 2K primer... Ook binnen en buiten, alles gedemonteerd, gelijk aan jouw project, en ook 2 kleuren, maar dan wel andere ;-)

Greetz, JJ
Help me even herinneren... 500 euro? Waar heb ik dat gezegd? :lol:
Want de kosten zijn aanzienlijk hoger namelijk. En in totaal met de aankoop van alle onderdelen die ik gekocht heb... dan was dat even een flinke investering
Work in progress: http://www.trabant601.nl - Der Trabi-fahrer!

TrabiFreak
moderator
Contacteer:

Bericht door TrabiFreak » 14 mar 2012, 18:13

staat op site, gehele auto spuiten vanaf 500 euro. Gezien dit een van de kleinste auto's is, geen speciale lak e.d., dacht ik dat hij ergens onderin het segment zou zitten... Jij hebt waarschijnlijk ook dan nog wel meer werkzaamheden (strak maken e.d.) daar laten doen, denk ik?
Afbeelding

mel

Bericht door mel » 14 mar 2012, 20:29

Doe daar maar (tenminste) een EEN bij JJ .... (er voor bedoel ik dus...).

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 14 mar 2012, 20:55

dannyvdm schreef: Jan Jeroen, ik heb het laten doen bij Autospuiterij Verhagen in Sprang-Capelle. (http://www.autospuiterij.eu/Home.php" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ik heb daar destijds ook een offerte voor de p70 gevraagd, maar uiteindelijk heb ik besloten om het daar niet te doen!

dannyvdm

Bericht door dannyvdm » 16 mar 2012, 12:00

TrabiFreak schreef:staat op site, gehele auto spuiten vanaf 500 euro. Gezien dit een van de kleinste auto's is, geen speciale lak e.d., dacht ik dat hij ergens onderin het segment zou zitten... Jij hebt waarschijnlijk ook dan nog wel meer werkzaamheden (strak maken e.d.) daar laten doen, denk ik?
Oh wacht zie het nu inderdaad op zijn eigen site. Tja, geen idee waar dat op gebaseerd is. De offerte die ik had opgevraagd was wel wat meer dan alleen spuiten natuurlijk. Rotte onderdelen eraf halen, nieuwe onderdelen erop lassen, beginnende rotte plekken behandelen, epoxy, spuiten (in 2 kleuren), kleine onderdelen ook laten spuiten... Kwam al met al wel heel wat meer bij kijken.

@ eeuwige_student: laat ik het zo zeggen, op het eerste oog zou ik mijn auto daar ook nooit hebben willen onderbrengen. Maar ik heb gezien hoe 2 andere Trabi's heeft afgeleverd en dat was echt super werk. En omdat ik weer via via binnenkwam, heeft ie me op sommige zaken ook weer gematst. Scheelt ook weer. Hij moet nu alleen mijn dashboard nog doen, die is hij vergeten. Zegt ie mooi door de telefoon dat ie hoopt dat ie het niet heeft weggegooid... Nou, als ik dat hoor... haha. Hoop voor hem dat ie m niet heeft weggegooid!

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 16 mar 2012, 17:20

ach, gelet op de locatie had ik juist verwacht dat het redelijk goedkoop was. Dit vond ik echter tegenvallen. Daarnaast staat mij auto er niet echt in de buurt! Staat de austin nog steeds buiten?

dannyvdm

Bericht door dannyvdm » 14 apr 2012, 16:51

Het opbouwen gaat inmiddels steeds beter en vlotter.
Jammer genoeg ben ik steeds net iets kwijt of is er net een onderdeel kapot gegaan, waardoor ik steeds weer iets moet bestellen en erop moet wachten.

Maar zo ziet de Trabant er nu uit na weer 2x werken.

Afbeelding
Het dashboard zit erin inmiddels

Afbeelding
Voorzijde met de nieuwe koplampringen, nieuwe knipperlichten en de Sachsenringstern

Afbeelding
Close-up Sachsenringstern

Afbeelding
Ook een nieuwe (oude) radio erin

Afbeelding
Achterzijde. Lampen en dergelijken zijn inmiddels allen vervangen

Afbeelding
Vol goede moed beginnen met tectyleren (ik werd er behoorlijk ziek van)

Afbeelding
De voorzijde en de wielkasten zijn volledig getectyleerd

Afbeelding
Langzaam aan ook het interieur erin, de bank en de zijbekleding zijn alvast gedaan

Afbeelding
En zo liet ik hem dan achter woensdag middag. Volgende week weer verder. Dan gaan de ramen erin.

ErikvG

Bericht door ErikvG » 14 apr 2012, 17:41

Ziet er knap uit !
Dat Himmelblau is ook een mooie kleur trouwens.
Valves! Who needs Valves?

ROnderstal

Bericht door ROnderstal » 14 apr 2012, 20:02

Ziet er inderdaad mooi uit ga zo door :)

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 14 apr 2012, 20:18

Zijn al die auto's van jou? Of hebben jullie een gezamelijke sleutelruimte?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie