601 'Restauratie' onder de kap

Plaats hier alles wat je aan je trabi doet, indien mogelijk met een how-to !
Gebruikersavatar
Renier
Berichten: 332
Lid geworden op: 20 sep 2013, 13:17
Locatie: Eindhoven

601 'Restauratie' onder de kap

Bericht door Renier » 15 okt 2013, 21:35

Ben eerder deze avond maar eens begonnen met dit 'koekblik' op te poetsen:

Afbeelding

Hoeft alleen nog maar ontvet te worden en dan is ie klaar om opnieuw geverfd te worden.

Iemand nog enige tips? Misschien qua wat voor verf het beste is of iets dergelijks?
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

Gebruikersavatar
groest
Berichten: 777
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:32

Re: 601 'Restauratie' onder de kap

Bericht door groest » 15 okt 2013, 21:51

Hammerite.
Grond- en lakverf.
Radiatorverf is hitte bestendig.
Niet de goedkoopste maar wel goed.
Het was Trabannekom

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4306
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: 601 'Restauratie' onder de kap

Bericht door ruton » 15 okt 2013, 22:43

Geen Hammerite, Dat is prachtig op dik gietijzer, maar op dat blik moet je iets elastischer hebben. Bovendien wil dat spul maandenlang de tijd hebben om echt uit te harden.
Ik heb mijn luchtfilterhouder ooit geverfd met hamerslagverf (weliswaar niet zo kaalgemaakt als hier) en dat is niet mooi geworden.

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: 601 'Restauratie' onder de kap

Bericht door Evan_s » 16 okt 2013, 14:58

Niet poedercoaten? Mooi, keihard en kost ook de wereld niet tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Renier
Berichten: 332
Lid geworden op: 20 sep 2013, 13:17
Locatie: Eindhoven

Re: 601 'Restauratie' onder de kap

Bericht door Renier » 16 okt 2013, 15:13

Ruton, ik wou toch zeker zijn dat de roest eraf is. Heb je zelf ook gepoedercoat, Evan?
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

Gebruikersavatar
trabant601
Berichten: 913
Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:04
Locatie: Soest

Re: 601 'Restauratie' onder de kap

Bericht door trabant601 » 16 okt 2013, 15:50

ik doe ze altijd poedercoat blijft lang mooi en goed .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

Gebruikersavatar
groest
Berichten: 777
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:32

Re: 601 'Restauratie' onder de kap

Bericht door groest » 16 okt 2013, 18:31

ruton schreef:Geen Hammerite, Dat is prachtig op dik gietijzer, maar op dat blik moet je iets elastischer hebben. Bovendien wil dat spul maandenlang de tijd hebben om echt uit te harden.
Ik heb mijn luchtfilterhouder ooit geverfd met hamerslagverf (weliswaar niet zo kaalgemaakt als hier) en dat is niet mooi geworden.

Destijds wel gedaan met hammerite en geen enkel probleem ondervonden.
Wel goed de grondlaag aanbrengen in meerdere lagen.
Ook op het schild rond de cilinders en op de velgen heb ik het destijds gebruikt.
Het was Trabannekom

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: 601 'Restauratie' onder de kap

Bericht door Haiko » 16 okt 2013, 18:40

een spuitbus hittebestendige verf doet ook wonderen...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Gebruikersavatar
Renier
Berichten: 332
Lid geworden op: 20 sep 2013, 13:17
Locatie: Eindhoven

Re: 601 'Restauratie' onder de kap

Bericht door Renier » 16 okt 2013, 22:33

Afbeelding

Zit dit zo goed? Boven zitten de plussen en onder de minnen.
Ik heb er nogal schrik van, wil dit niet verkeerd hebben zitten zometeen.
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

Gebruikersavatar
oldschool
Berichten: 1137
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:17
Locatie: bocholtz

Re: 601 'Restauratie' onder de kap

Bericht door oldschool » 16 okt 2013, 22:37

Heb je dit dan losgehad?

Plaats reactie