601 'Restauratie' onder de kap

Plaats hier alles wat je aan je trabi doet, indien mogelijk met een how-to !
Renier

Re: 601 'Restauratie' onder de kap

Bericht door Renier » 16 okt 2013, 23:02

Ja, dat had ik.
Ben alles uit elkaar aan het halen onder de kap.
Heeft trouwens iemand misschien een goed schema van hoe alles in elkaar zit?
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

tijs

Bericht door tijs » 16 okt 2013, 23:16

als het goed is, moet je contact geschakelde draad (die zwarte met 2 aansluitingen) op de punten waar een 15 bijstaat. goed kijken, ik zie ze op de foto namelijk al.

daar moet verder niets anders bij!
de andere aansluiting is voor de signaalkabels vanuit je ontstekingsmodule/vanaf je contactpunten.
daarvan weet ik alleen zo niet welke kleurtje wat is, maar dat weet iemand hier vast!

Renier

Bericht door Renier » 16 okt 2013, 23:20

Die rechtse moet dus andersom? Of zie ik het verkeerd?
Afbeelding

tijs

Bericht door tijs » 17 okt 2013, 00:00

op de rechtste heb je onder een dubbele draad zwart, daarvan komt er 1 uit de kabelboom, de eerste bevestiging moet dan naar de pin met "15" (bovenste) op de rechter/linker, en de andere moet naar de "15" op de ander.

verder horen er op die pin geen gekleurde kabels voor zover ik weet. de gekleurde moeten op de andere pin.

er lijkt nu een kabel te lopen van rechts pin 15, naar de linker, de onderste, dat kan nooit goed zijn.

trabant601

Bericht door trabant601 » 17 okt 2013, 00:08

En jij wil een Trabant gaan verbouwen en aanpassen sorry hoor maar als je dit al niet kan hoe moet het met de rest dan worden .

tip
voor dat je wat gaat doen kijk eerst voor dat je iets gaat sloppen.
alles zit al goed en als doet het zo als het hoort te werken dus het voorbeeld hoe het hoort te zitten heb je al en als je twijfelt maak eerst foto's en niet achter af een foto maken wand dan ben je al te laat en dan weet je het niet mee.
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

ruton
moderator

Bericht door ruton » 17 okt 2013, 03:41

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 17 okt 2013, 06:06

Inderdaad... slopen is een vak
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Renier

Bericht door Renier » 17 okt 2013, 07:52

trabant601 schreef:En jij wil een Trabant gaan verbouwen en aanpassen sorry hoor maar als je dit al niet kan hoe moet het met de rest dan worden .

tip
voor dat je wat gaat doen kijk eerst voor dat je iets gaat sloppen.
alles zit al goed en als doet het zo als het hoort te werken dus het voorbeeld hoe het hoort te zitten heb je al en als je twijfelt maak eerst foto's en niet achter af een foto maken wand dan ben je al te laat en dan weet je het niet mee.
Ik vraag iets simpels voor de kenners omdat ik mijn Trabi niet stuk wil maken.. voor zo ver ik weet heb ik het op dezelfde manier terug gezet als dat ik het eruit had gehaald, maar nou was ik wat duf van het hele dag een Jaguar demonteren dus wou ik het nog controleren en zeker weten. Misschien heb ik een groen/zwart draadje met een ander groen/zwart draadje door elkaar gehaald of iets dergelijks, ik vrees er simpelweg voor uit ongerustheid voor de Trabi.

Toch ga ik uiteindelijk ook mijn Trabi verbouwen, stap voor stap, niet alles kan in een duf avondje gebeuren maar het gaat me na een bepaalde tijd wel lukken. Wat jij en Mel ook mogen vinden, zie uiteindelijk de foto's maar tevoorschijn komen. Al die zwaar pessimistische reacties inplaats van even wat hulp.. dank je trouwens, Ruton! Ik ga de website en het Duits uit proberen te puzzelen.
Afbeelding

tijs

Bericht door tijs » 17 okt 2013, 10:26

we moeten het allemaal leren, en denk dat de meeste van ons allemaal wel eens iets stuk is gegaan door onkunde of een foutje.
je leert nou eenmaal het snelst door het te doen, en van je fouten moet je leren.

als je je duits wat wil opveizelen, en duitse stukken gaat lezen, gebruik dan bijvoorbeeld google translate, er klopt dan qua zinsbouw niet altijd wat van, maar het is vaak wel begrijpelijk wat ze nou eigenlijk bedoelen.

ik zal vanavond eens kijken hoe het bij mij zit.

denk dat je de vragen van renier vooral als informatief moet zien, en niet als iets waar hij morgen aan begint (ookal zou die dat wel willen denk ik ;) )

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 17 okt 2013, 11:20

Ach ik ben ook met 0,0 trabantkennis begonnen, met zoals veel andere hier op het forum. Het verschil is alleen dat je voor de (extreme) ombouwen ook extreem veel kennis (en geld) nodig hebt.

Plaats reactie