Barkas B1000 SlamVan project.

Plaats hier alles wat je aan je trabi doet, indien mogelijk met een how-to !
Micky1593
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2012, 21:35

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Micky1593 » 01 jun 2014, 11:50

haj,

ik kan je eventueel helpen aan de gebolde plaat die je nodig hebt, eind juni heb ik een barkas in afbraak,
waar de vloer nog redelijk is zowel de passagier kant als de laadvloer, deze heb ik zelf niet nodig dus laat, maar
weten.....

Miguel

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4177
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door eeuwige_student » 01 jun 2014, 12:02

Haiko schreef:Yep. De b1000 en 353 motor zijn eigenlijk identiek.
Metde nadruk op eigenlijk. Ze zijn niet 100% identiek! Ik heb echter geen idee wat de verschillen zijn.

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4306
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door ruton » 01 jun 2014, 13:05

De kop, heb ik me laten vertellen.

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Haiko » 01 jun 2014, 17:19

De kop is inderdaad anders. Heeft dacht ik met het thermostaathuis te maken...

Heeft ook iets te maken met de KW (krukas), sommige hebben volwangen en sommige niet.
Meen wel dat de 45ps motor beter presteert dan de 50ps. De meningen in het B1000 wereldje zijn over de inbouw van een Wartburg motor verdeelt. De een zegt: doen, de ander van niet.

Ik zelf ga "strax" een 353 motor uit 75 in mijn Pritsche monteren... in de Bus komt een B1000 motor uit de pritsche.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Ipeeinpools
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:32
Locatie: West-vlaanderen belgie

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Ipeeinpools » 29 jun 2014, 02:18

Bedankt voor de info mensen ! Ik heb nu geen plaatwerk meer nodig aangezien ik nu alles zelf maak met mijn beadroller.
Eventueel heb ik wel interesse in nog wat andere onderdelen, pm me wat je liggen hebt.

Ik heb wat verder gewerkt aan de Barkas en het einde is in zicht.
Heb alleen nog de volgende problemen :

Barkas blijft niet stationair draaien.
Ik neem aan dat ik hierbij naar de ontsteking / carb moet kijken.
Snap alleen nog altijd niet hoe ik hierbij de ontsteking moet afstellen.
Iemand die me dit eens duidelijk kan uitleggen?
De vertaling van de duitse websites zijn niet echt duidelijk.

De carb : hoe moet deze worden afgesteld?

En als laatste zit ik nog met een lek aan mijn hoofdremcilinder...
Iemand die info heeft hoe deze gereviseerd moet worden en waar je die kitjes kan kopen?
Ik weet dat je ze bij LDM gereviseerd kunt kopen , maar dit is nogal aan de prijzige kant.

Dit zijn de laatste problemen die ik heb met de Barkas voordat we deze kunnen keuren.
Bedankt voor alle hulp !

Mvg
-1987 Barkas b1000 => viewtopic.php?f=40&t=1936
-1979 Leyland Mini 1000
-1968 Volkswagen T2A
-1964 Chevrolet Impala Lowrider

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Haiko » 29 jun 2014, 09:27

Hoofremcylinder reviseer ik altijd zelf... als dat nog mogelijk is. Nieuwe rubbers heeft LDM of Baller.

Voor afstellen carburateur/ontsteking, zoek even op Wartburg 353, die heeft dezelfde carburateur en ontsteking.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Ipeeinpools
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:32
Locatie: West-vlaanderen belgie

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Ipeeinpools » 29 jun 2014, 12:04

Ik heb de remcilinder kaal gekregen maar nu zit ik vast , hoe haal je de cupjes eruit?

mvg
-1987 Barkas b1000 => viewtopic.php?f=40&t=1936
-1979 Leyland Mini 1000
-1968 Volkswagen T2A
-1964 Chevrolet Impala Lowrider

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Haiko » 29 jun 2014, 12:07

Ik neem aan dat je de carburateur eerst wel hebt schoongemaakt en voorzien hebt van een nieuwe pakking?

Oja, als je niet weet hoe je een hoofdremcylinder moet reviseren, dan zou ik dit niet zelf gaan doen! Ik doe het wel
zelf, maar ik heb de know-how hoe dit te doen. Het gaat wel om de veiligheid van jezelf en anderen.

De cupjes kun je eruit drukken. Vanaf de voorzijde met een bijv. schroevendraaier door het gat drukken. Dan valt hij er als het goed is vanzelf aan de achterkant uit. Controleer ook even hoe de cylinderwand van binnen is, als deze ruw en gepit is, kun je beter een nieuwe aanschaffen.


De onsteking afstellen is geen voodoo, maar ik heb hiervoor nog geen NL handleiding gevonden. Het principe is gelijk aan dat van de trabant, alleen moet je nu 3 cylinders afstellen ipv 2. Dus zoek even naar een NL handleiding voor het afstellen van de Trabant en voer dit uit op je Barkas.

Je kunt ook een electronische insteking gebruiken (EBZA2) voor je B1000, dat stelt veel makkelijker af.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Ipeeinpools
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:32
Locatie: West-vlaanderen belgie

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Ipeeinpools » 29 jun 2014, 12:28

Toen ik nog op school zat ( is intussen al wel zo'n 3 jaar geleden) heb ik nog een remcylinder gereviseerd.
Met de wagens die ik sindsdien gekocht heb , heb ik de remcylinders vervangen door nieuwe.
Aangezien deze aanzienlijk goedkoper waren dan de gereviseerde voor een Barkas.

Daarom ik het nu zelf nog eens wil proberen , kan er ook alleen maar van bijleren.
Ik had de afdichting vooraan en achteraan gedemonteerd , maar zag niet meteen hoe je de cupjes er kon uitkrijgen.

Zoekfunctie voor de wartburg ontsteking af te stellen heeft niet veel opgeleverd , maar voor de trabant was dit al 10 000 x beter.
Straks eens proberen om deze goed te krijgen op mijn Barkas

Bedankt voor de info !

Mvg
-1987 Barkas b1000 => viewtopic.php?f=40&t=1936
-1979 Leyland Mini 1000
-1968 Volkswagen T2A
-1964 Chevrolet Impala Lowrider

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Haiko » 29 jun 2014, 21:25

Zwembadplasser, plaats es weer wat foto's van je projekt.. ben wel benieuwd
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie