Barkas B1000 SlamVan project.

Plaats hier alles wat je aan je trabi doet, indien mogelijk met een how-to !
Ipeeinpools
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:32
Locatie: West-vlaanderen belgie

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Ipeeinpools » 29 jun 2014, 22:15

u vraagt , wij draaien !

Vergeet altijd de camera als ik aan het werken ben :evil:

Hier toch enkele foto's ( sorry voor de kutgsm kwaliteit )

Zo staat ze er nu bij.
Een dikke 20cm verlaagd vooraan en in combinatie met laagprofieltjes wordt dit na de keuring zo'n 25 cm drop.
bedoeling is dan ook om in de toekomst de motor en bak te verhogen.
Met airride kan deze dan plat op de grond.

Afbeelding

Zelfgemaakte vloerplaat :
Afbeelding

Slechte kwaliteit , maar alles wat je ziet in het zilver was weggerot en heb ik opnieuw gemaakt.
Vloerplaat , instap , wielkast ,...
Ik weet dat deze niet nagemaakt is van de originele , maar dit was bijna onmogelijk met de beadroller die ik heb.
Is mijn eerste zelfgemaakte vloerplaat en ik ben er trots op. En ziet er ook veel beter uit dan een vlakke plaat.

Afbeelding

Mijn gestraalde waterpomp cover.
Mijn originele was afgebroken en dit was de enige die mijn lokale garage liggen had.
Wartburg? Uit de oude cover de ampulle geperst en deze in de nieuwe cover geplaatst en afgedicht.
Nu nog een vriespastille erin en dan zal deze toch netjes dicht moeten zijn.

Dit staat op het lijstje voor deze week :

Afbeelding

Nieuwe vloerplaat ontwerpen , beadrollen en inlassen.
Heel veel werk om zo'n vloerplaat te maken. Doet je wel 3x nadenken om geld uit te geven aan een voorgemaakte.
Na de vloerplaat nog een stuk in het tussenschot en de laadvloer.
Dan zouden de laswerken klaar moeten zijn.

De laatste tijd wordt de Barkas weer een beetje verwaarloosd en wel hierdoor :

Afbeelding

1955 cadillac , tja een mens kan nooit genoeg projecten hebben ea?

Greetz
-1987 Barkas b1000 => viewtopic.php?f=40&t=1936
-1979 Leyland Mini 1000
-1968 Volkswagen T2A
-1964 Chevrolet Impala Lowrider

Micky1593
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2012, 21:35

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Micky1593 » 30 jun 2014, 17:25

Ziet er goed uit tot nu toe niet stilgezeten.

Ipeeinpools
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:32
Locatie: West-vlaanderen belgie

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Ipeeinpools » 06 jul 2014, 00:16

En hier zijn we dan alweer met een probleem...
Een paar weken geleden heb ik alle onderdelen van de ontsteking vervangen.
Bougiekabels , condensatoren , bougie's , bobijnen , contactpunten,...
En tot nu toe draaide hij redelijk goed ( ontsteking stond niet optimaal )

Gisteren wou ik hem starten , maar er kwam totaal geen leven uit.
Bougie's uitgedraaid en geen vonk op de eerste cilinder : Bobijn kapot.
Oude bobijn die 20 jaar op de Barkas heeft gezeten gemonteerd en hoplaa weer ontsteking.
Vandaag weer geen ontsteking maar dit keer op de tweede cilinder... conclusie : Bobijn kapot.

Toen ik bij LDM bestelde heb ik de duurste bobijnen genomen , en nu zijn deze na een paar weken alweer kapot?
Is er iets aan mijn Barkas die dit kan veroorzaken of ligt dit puur aan de kwaliteit van de bobijnen?

Begin toch stilaan moe te worden van de onderdelen die breken / kapotgaan terwijl de Barkas nog nieteens op de baan is...

Mvg
-1987 Barkas b1000 => viewtopic.php?f=40&t=1936
-1979 Leyland Mini 1000
-1968 Volkswagen T2A
-1964 Chevrolet Impala Lowrider

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Evan_s » 06 jul 2014, 00:31

Heb je lang het contact erop gehad, zonder draaiende motor?

Die dure bobines van LDM, zijn dat blauwe Bosch bobines? De kwaliteit daarvan is nogal afhankelijk van het land van herkomst. Google er maar eens op.

Ipeeinpools
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:32
Locatie: West-vlaanderen belgie

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Ipeeinpools » 06 jul 2014, 00:37

neen , contact ligt altijd af.
Geen idee welk merk de bobines zijn , sowieso niet deze blauwe van Bosch.
Die heb ik op mijn andere wagens en zijn heel goed van kwaliteit.

Dit staat vermeld op de site van LDM over de bobines :

Wartburg and Barkas ignition coil from the German genuine producer.
The ignition coil fit to all Wartburg 353, Wartburg 312 and Barkas 2-stroke.

Geen idee wat er aan de hand is.
-1987 Barkas b1000 => viewtopic.php?f=40&t=1936
-1979 Leyland Mini 1000
-1968 Volkswagen T2A
-1964 Chevrolet Impala Lowrider

Ipeeinpools
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:32
Locatie: West-vlaanderen belgie

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Ipeeinpools » 25 sep 2014, 16:59

En na een heel lange tijd niet niet meer gepost te hebben. ( druk op het werk , op reis,... )
Word het weer eens tijd voor een update.

Eerst en vooral is het probleem met mijn doorbrandende bobines opgelost , heb de oude gemonteerd en de Barkas
draait weer perfect. Geen idee waar het door komt , maar ik denk dat die bobines van LDM gewoon niks waard zijn.

Bij één van de bestellingen had ik ook nieuwe rubbers gekocht voor de stang die naar de ventilator loopt.
En na de eerste keer starten vliegt dat ding door de lucht , met dit als resultaat :
Afbeelding

Na enkele minuten lopen vloeken heb ik dan maar een andere aanpak gekozen.
Een ritje naar de Ford sloper en een uurtje meten , lassen en slijpen hadden we dit als resultaat.
Afbeelding

Nu al enkele ritjes mee rondgereden ( weliswaar niet op de openbare wegen ) en lijkt perfect te werken.
Is nu nog aangesloten met een schakelaar die ik zelf bedien , maar zou in de toekomst doormiddel van een Thermo-schakelaar moeten werken.

Had mijn alternator binnengedaan voor revisie , en deze na een tweetal weken teruggekregen.
Na deze in te bouwen , lijkt deze nog altijd niet mijn batterij op te laden.
Het lampje op mijn dashbord blijft ook branden. Terug geweest naar de winkel ermee en zij hebben me verzekerd dat hij oplaad en het aan mij zou
moeten liggen. Iemand enig idee hoe ik deze zou kunnen testen of waar het aan zou kunnen liggen?
Ikzelf ben niet zo'n expert op vlak van alternatoren.

Hopelijk kunnen jullie me helpen om weer een stap dichter te komen bij de keuring.

Mvg
-1987 Barkas b1000 => viewtopic.php?f=40&t=1936
-1979 Leyland Mini 1000
-1968 Volkswagen T2A
-1964 Chevrolet Impala Lowrider

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Haiko » 25 sep 2014, 18:42

wat hebben ze aan de dynamo gereviseerd dan?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Ipeeinpools
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 feb 2014, 19:32
Locatie: West-vlaanderen belgie

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Ipeeinpools » 25 sep 2014, 18:54

Blijkbaar heeft hij niks moeten vervangen , enkel de dynamo vanbinnen volledig corrosie vrij gemaakt.
Hij zei dat deze vanbinnen nog op de corrosie na als nieuw was ( de Barkas zelf heeft ook maar 30 000 km dus dat kan wel kloppen )
De winkeleigenaar is al jarenlang een vriend van me , en hij verzekerde me dat hij hem getest heeft en hij oplaad.

mvg
-1987 Barkas b1000 => viewtopic.php?f=40&t=1936
-1979 Leyland Mini 1000
-1968 Volkswagen T2A
-1964 Chevrolet Impala Lowrider

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4306
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door ruton » 25 sep 2014, 21:01

Als die dynamo zo'n last van roest had, zou de rest ook wel eens onder vocht te lijden hebben gehad.

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Barkas B1000 SlamVan project.

Bericht door Haiko » 25 sep 2014, 21:10

Wat voor dynamo heb je, een met ingebouwde spanningsregelaar of zit die los ergens onder het dashboard?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie