601 restauratie!

Plaats hier alles wat je aan je trabi doet, indien mogelijk met een how-to !
rainier

Re: 601 restauratie!

Bericht door rainier » 06 mar 2011, 20:44

Haiko schreef:
rainier schreef: Toen begon ik met de staalborstel. Er zat nog te veel tectyl aan, het smolt en werd een vieze bende. Na lang denken en meerdere middeltjes geprobeerd te hebben als thinner, wasbenzine, boter en petroleum om de tectyl op te lossen heb ik uiteindelijk verfafbijt geprobeerd. Werkt goed! Met een plamuurmes kwam het grotendeels los!
Afbeelding
Vraag ik me wel af welk merk BOTER je hebt gebruikt, tectyl verwijderen met boter, daar heb ik nog nooit van gehoord?
Of het ook daadwerkelijk de boter is geweest die het meeste werk heeft verricht, vraag ik me dan ook af. Wat zou de boter dan doen? :?:
Ik heb gewoon roomboter van de supermarkt geprobeerd. Ik heb gegoogled waar tectyl in oplost, en daar kwam ik iets tegen waar stond omschreven dat tectyl uit je haar is te halen door het te wassen met boter. Het gaf me enigzins hoop maar mocht niet baten.

Verder bedankt voor de tips. ik ga denk ik maar wat testjes doen qua schuren en houdende verven.
De alphense trabantrijder!

trabant601

Bericht door trabant601 » 06 mar 2011, 20:47

Weet je wat ook heel goed gaat remmen reineger lost zo op :D
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

rainier

Bericht door rainier » 06 mar 2011, 20:53

Bedankt voor de tip! Komt goed uit want ik wil geen afbijt meer in mijn wielkasten gebruiken. Straks gaat de owatrol er af. Had beter alles in één keer kunnen doen, maar: achteraf gelul is geen gelul!

Evan_s

Bericht door Evan_s » 06 mar 2011, 22:13

Tip: bij de Action heb je 400ml spuitbussen remmenreiniger voor zo'n e1 ,- / e1,50. Bij andere zaken betaal je de hoofdprijs..

TrabiFreak
moderator
Contacteer:

Bericht door TrabiFreak » 07 mar 2011, 10:52

overigens grote kans dat met remmenreiniger ook de owatrol eraf gaat hoor... Let op!
Afbeelding

rainier

Bericht door rainier » 11 apr 2011, 16:23

Ik ben inmiddels weer even bezig geweest... remreiniger werkt inderdaad goed om tectyl op te lossen en het lost de owatrol gelukkig niet op! alle wielkasten zien er inmiddels zo uit:
Afbeelding

Helaas zit er in de wielkasten ook wat rot. Heb maar van één rotte plek foto's en inmiddels het metaal vervangen. Mijn allereerste laswerk aan een auto :) ! Het is goed doorgebakken, 100% dicht en het zit goed vast! hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgenavond ga ik weer een deel vervangen. ik houd jullie op de hoogte!

Erik

Bericht door Erik » 11 apr 2011, 17:12

Waarom laat je de koets niet even stralen? Mijn ervaring is, dat er altijd slechte plekjes tevoorschijn komen die je (nog) niet kon zien. Een gestraalde koets is voor mij inmiddels de standaard basis om mee te werken.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek

Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

Plaats reactie