Project TrabiFreak

Plaats hier alles wat je aan je trabi doet, indien mogelijk met een how-to !
TrabiFreak
moderator
Contacteer:

Project TrabiFreak

Bericht door TrabiFreak » 22 nov 2010, 21:24

hier zal de restauratie van mijn project verder te volgen zijn!

Even ter inleiding wat informatie, die velen al wel zullen hebben gezien/gelezen in het oude forum, maar om “midden” in de restauratie te duiken lijkt mij niet zo handig, dus vandaar wat knip- en plakwerk hierbij!

Hoe het begon – de koop van de Trabant, die helemaal naar mijn wens moet worden gemaakt:

Zo stond hij er bij, bij de vorige eigenaar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij werd bij mijn garage gebracht! Hoe luxe wil je het hebben???

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo stond hij dan in mijn garage, waar er ook aan gesleuteld zal gaan worden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bodykit is inmiddels verkocht!

Afbeelding

Lekker bezig met een vriend van me:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De beginsituatie van de bodem:

Afbeelding
Afbeelding

Hij mocht even buitenlucht zien! En hij kon meteen even kijken hoe laag hij gaat worden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk wordt er ook gelachen, anders heb je het gauw gezien met het krabben van tectyl!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De onderkant staat inmiddels in de RLS, klaar voor tectylering na wat laswerk:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bodem van het interieur is helemaal kaal gemaakt, en staat inmiddels ook in de RLS, klaar voor de primer en lak:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben op het moment bezig met de motorruimte, die ook helemaal kaal is gemaakt, om alle roest perfect op te kunnen sporen. Deze is nog kaal, en staat te wachten op de RLS:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan er helaas niet elk weekend aan werken, aangezien ik ook nog andere hobby's, een vriendin en vrienden heb, dus het is echt een lange-termijn project, zeker aangezien ik de hele auto vrij grondig aanpak, al zeg ik het zelf...

Daar maak ik nog wel een kleine kanttekening bij overigens:
De basis moet wat mij betreft helemaal in orde zijn, klaar voor jaren plezier zonder laswerk etcetera. De afbouw zal zeker niet in een keer perfect zijn. Het blijft een hobby auto voor mij, en niet alles hoeft opnieuw gepoedercoat te worden etc, zoals sommige restaurateurs wel nodig achten. Er komt de voortrein van mijn babyblauwe trabant gewoonweg "omgewisseld" onder te zitten, net zoals de achter wielophanging en veren. Dat houdt in dat niet alles nieuw is dus, en er ook wat werk aan zal blijven zitten, maar ach, daarvoor is het een hobby, toch?!

Groetjes, Jan Jeroen.
Afbeelding

trabantman1966

Re: Project TrabiFreak

Bericht door trabantman1966 » 22 nov 2010, 21:43

Ziet er goed uit, ik wou dat ik ook zo'n mooie garage zou hebben :)
Roald, Scheveningen

rainier

Bericht door rainier » 23 nov 2010, 17:29

Ziet er erg goed uit!!

Is dat RLS wat zo rood uithard? Dat zit namelijk ook op mijn auto... dacht dat het epoxy was...

En waar til je de auto op om hem te verplaatsen? Heb mijn subframeje ook omgedraait maar weet niet waar ik um vast moet pakken :|

Succes, zie de vorderingen graag tegemoet!
De alphense trabantrijder!

astratimd
Contacteer:

Bericht door astratimd » 30 nov 2010, 18:58

Heel mooi verslag tot nu toe al..

Maar hoeveel RLS heb je nodig voor de bodem van het interieur? Kwestie dat ik het wat zou kunnen inschatten voor mezelf ;) :D

TrabiFreak
moderator
Contacteer:

Bericht door TrabiFreak » 01 dec 2010, 11:25

De Owatrol CIP hardt inderdaad rood uit, de oudere soort RLS is meer licht oranje (zie de onderkant)... Maar het wil zeker niet zeggen dat alle oranje of rode ondergrond altijd RLS/owatrol is hoor... Er zijn verschillende soorten rode/oranje ondergronden, bijvoorbeeld menie of rode primer of iets dergelijks.

RLS voor de bodem van het interieur is een 3/4 blikje van een halve liter al voldoende! Met 1 blikje kan zelfs de motorruimte nét worden meegenomen, voor zover ik nu kan inschatten. Die gaat waarschijnlijk vrijdag namelijk in de RLS, als voorbereiding voor de stilstand van het project van anderhalve maand ongeveer vanwege vakantie.

Groetjes, Jan Jeroen
Afbeelding

astratimd
Contacteer:

Bericht door astratimd » 01 dec 2010, 11:43

Mm ok bedankt... Dan zal ik eens een blikje of twee gaan kopen... Mijn oom(die carossier is, en al veel engelse autos restaureert) beweert dat dat allemaal niet hoeft, enkel op de plekjes waar het nodig is... Volgens hem is mat schuren al ok..

Maar ik heb toch liever alles gegarandeerd roestvrij!

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 01 dec 2010, 12:26

Je oom heeft gelijk. Is de laklaag goed? dan is mat schuren genoeg..
Afbeelding

TrabiFreak
moderator
Contacteer:

Bericht door TrabiFreak » 01 dec 2010, 17:36

klopt, het is niet nodig... Enige probleem is dat je vaak dikte verschillen ziet als je een plekje gaat schuren dat slechter is, als er meerdere lagen verf op zitten, zoals bij mij het geval was. Daarom heb ik ervoor gekozen om hem helemaal kaal te maken. Daarbij zit het voordeel natuurlijk dat je ook slechtere plekken die niet zichtbaar zijn door de dikke laklaag, wel kunt zien, is mijn idee geweest. Ik ben nog regelmatig op plekjes van die roest aderen tegen gekomen (van die "wormpjes", dikte is hetzelfde, je voelt ze ook niet, alleen visueel zichtbaar) . Niet ernstig volgens mij, maar wegschuren is mijn inziens beter.

Groetjes, Jan Jeroen
Afbeelding

trabantman1966

Bericht door trabantman1966 » 01 dec 2010, 21:46

Helemaal wegschuren is inderdaad beter, vind ik
Roald, Scheveningen

astratimd
Contacteer:

Bericht door astratimd » 01 dec 2010, 22:30

Ok bedankt ik zal hier een ander topic over starten.. Het staat in de lijst carrosserie onder <<Schuren van je Trabant>>
Want we zijn TrabiFreak zijn topic aan het kapen en dat is niet zo leuk.. :oops:
Laatst gewijzigd door astratimd op 01 dec 2010, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie