Mini "Arches"?

Alles wat je kunt doen, om het uiterlijk aan te passen naar wens.
Plaats reactie
Renier

Mini "Arches"?

Bericht door Renier » 20 sep 2013, 13:25

Met dit als inspiratie wil ik graag bogen en daarna ook nog sideskirts toe gaan voegen aan een Trabi.
Hier heb ik er een aantal van de Mini gevonden: http://www.minispares-online.co.uk/?cat ... od_id=2668
Wat denken jullie? Gaat dit gegarandeerd niet passen? Moet ik een stuk van de Trabi zelf eraf slijpen? Zijn er betere manieren om er aan te komen of zelfs om ze te maken?

Alvast bedankt,

Renier
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

ruton
moderator

Re: Mini "Arches"?

Bericht door ruton » 20 sep 2013, 14:55

Ho ho, niet te snel willen gaan, jonge vriend.
Wanneer je eenmaal de beschikking hebt over een Trabant, zul je veel makkelijker kunnen zien wat wel en wat niet (zonder meer) kan.
Wanneer je zulke brede sloffen wilt monteren, moet er inderdaad een stuk van de (blikken) wielkast en de (Duroplast) buitenbekleding af.
Mogelijk moet de wielophanging en de schokbrekerbevestiging ook worden aangepast.
Je doet er goed aan je eerst te oriënteren bij auto's die een vergelijkbaar proces al hebben ondergaan. Op sommige treffens ligt het accent meer op dit soort verbouwingen dan op andere, zoek even uit welke dat zijn.
Van zelf zien en voelen leer je meer dan duizend woorden hier. Al is hier ook wel wat kennis aanwezig.
Omdat Duitsland groter is dan Nederland is de kans dat je daar iemand die die opzetdingen heeft gemonteerd, ook wat groter.

Renier

Bericht door Renier » 20 sep 2013, 18:10

Echter waar vind ik zulk soort mensen en hoe als niet op fora zoals deze?
Misschien is het het proberen waard op een Duits forum? (Al is mijn Duits beroerd)
Afbeelding

gvhoey

Bericht door gvhoey » 21 sep 2013, 00:15

Renier schreef:Echter waar vind ik zulk soort mensen en hoe als niet op fora zoals deze?
Misschien is het het proberen waard op een Duits forum? (Al is mijn Duits beroerd)
Op een van de duitse trabant onderdeel sites zijn deze gewoon te koop.

http://www.reich-tuning.de/tuning/ifa/t ... abant.html

Renier

Bericht door Renier » 21 sep 2013, 00:51

gvhoey schreef:
Renier schreef:Echter waar vind ik zulk soort mensen en hoe als niet op fora zoals deze?
Op een van de duitse trabant onderdeel sites zijn deze gewoon te koop.

http://www.reich-tuning.de/tuning/ifa/t ... abant.html
Ah, super bedankt! Echt geweldig ;]
Afbeelding

Plaats reactie