Achterspatborden verbreden

Alles wat je kunt doen, om het uiterlijk aan te passen naar wens.
Evan_s

Re: Achterspatborden verbreden

Bericht door Evan_s » 08 feb 2011, 17:27

Jazeker gaat 'ie nog lager worden, richting de 10cm :D

Op een treffen wel een keertje een verlangingsset kopen.

Maar nu eerst even alle andere technische dingen helemaal op orde hebben. En als het weer mooi weer wordt, de roestplekken op de achterkant behandelen en deze opnieuw in het panamagrün lakken.

rainier

Bericht door rainier » 09 feb 2011, 02:45

Een maatje van me heeft een keer zijn spatborden verbreed door een colafles gevuld met zand tussen zijn wiel en het spatbord te leggen. Door vervolgens de auto naar voor en achter te duwen werd zijn spatbord gelijkmatig verbreed door de fles. Hij raade mij dit ook aan wegens aanlopende banden van brede velgen. Heb zelf geen ervaring met deze methode. Heb er weer originele velgen onder gezet.

Is dat duroplast van de fotos totaal niet bewerkt? En ik vroeg me af of het duroplast gemonteerd moet blijven tijdens het verbreden.
De alphense trabantrijder!

TrabiFreak
moderator
Contacteer:

Bericht door TrabiFreak » 09 feb 2011, 20:46

van die onderste foto (groene P60) kan ik met grote zekerheid zeggen dat daar NIET de krikmethode is toegepast hoor! Ik denk dat daar de wielkasten (blik) verbreed zijn door er een stuk tussen te lassen.

Ik ga met mijn project hetzelfde doen... Hij moet ca. 8cm breder worden per zijde, en dat gaat gewoonweg niet lukken met de krikmethode.

Hier even een preview van wat er bij mij onder moet gaat komen... Let hierbij er even op dat het spatbord wat je ziet al met de krikmethode is uitgetrokken!

Afbeelding

Nu maar hopen dat het duroplast niet bewerkt hoeft te worden, en dat het zover kan wijken, maar ik vrees het ergste hierin...

Groetjes, Jan Jeroen
Afbeelding

Evan_s

Bericht door Evan_s » 09 feb 2011, 21:01

Goede tip, Rainier. Ga ik proberen!

mel

Bericht door mel » 22 apr 2011, 14:57

Filmpje ....

http://www.youtube.com/watch?v=aXF4ZcpV ... ature=fvwp" onclick="window.open(this.href);return false;

ROnderstal

Bericht door ROnderstal » 13 jun 2011, 17:44

Ja alleen gaat dat niet werken bij een trabant.
Wat de meeste moeten doen is de omstaande rand op de carosserie weg slijpen.

let hier bij op dat je alles wel opnieuw in de tectyl zet als je klaar ben ander roest je wile kast weg voordat je het door hebt.
je zou eventueel vanuit de binnen zijde ook tectyl kunnen aanbrengen en/of voorzien van een primer/verf laag en de naad tussen carosserie en wielkast kunnen afplakken. (Carosseriekit)

Evan_s

Bericht door Evan_s » 13 jun 2011, 18:10

Je bedoelt het opnieuw tectyleren van het slijprandje en evt er iets omheen?

Tussen metalen wielkast rand en spatbord heb ik sowieso dichtgekit met carosseriekit na het wegslijpen.

ROnderstal

Bericht door ROnderstal » 13 jun 2011, 18:25

Evan_s schreef:Je bedoelt het opnieuw tectyleren van het slijprandje en evt er iets omheen?
uiteraard, tenzij je er helemaal niks op heb zitten raad ik je aan om het zo snel mogelijk te doen :lol:

Plaats reactie