Koplampen

Werken je lampjes niet meer? Doet je ruitenwisser het niet? Vraag hier hulp !
Snijboon

Koplampen

Bericht door Snijboon » 22 sep 2011, 20:13

Mijn trabbi is vandaag gekeurd Alles goed alleen even smeren. Maar nu moesten de koplampen stellen omdat ze te laag stonden. Maar hoe werkt de koplamp precies?

Er zit een stelknop? Onder de koplampen, maar waar dient deze voor? Tevens zit er een signaal lampje in mijn kmteller, is deze inderdaad van mijn koplampen?

Alvast bedankt

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Koplampen

Bericht door eeuwige_student » 22 sep 2011, 21:03

Hiermee kan je de koplampen bijstellen indien de auto zwaar beladen is. In dat geval gaat het lampje binnen niet branden.

Snijboon

Bericht door Snijboon » 27 sep 2011, 07:27

OKey maar waar voor dient het lampje in de kmteller dan??

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 27 sep 2011, 08:49

dat is het kontrolelampje, als die rood brandt, staan de koplampen in de hoogste stand. Check maar eens door de verstelling te veranderen.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Snijboon

Bericht door Snijboon » 27 sep 2011, 23:49

Haiko schreef:dat is het kontrolelampje, als die rood brandt, staan de koplampen in de hoogste stand. Check maar eens door de verstelling te veranderen.
dat werkt dan niet bij mij Enig idee hoe dit geschakeld is?

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 28 sep 2011, 09:06

Aan de voorkant, an de onderzijde van je koplampen zit als het goed is een klein zwart hendeltje. Als je deze verstelt kantelt als het goed is de koplamp naar voren/achteren (klein stukje maar). Haal anders de lampenring er eens af, dan kun je zien hoe het precies zit. Er gaat hier een draadje heen voor het controle lampje op je Tacho.

Kan best zijn dat het niet meer funktioneert, soms zit de boel gewoon vastgeroest.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Snijboon

Bericht door Snijboon » 28 sep 2011, 10:46

Haiko schreef:Aan de voorkant, an de onderzijde van je koplampen zit als het goed is een klein zwart hendeltje. Als je deze verstelt kantelt als het goed is de koplamp naar voren/achteren (klein stukje maar). Haal anders de lampenring er eens af, dan kun je zien hoe het precies zit. Er gaat hier een draadje heen voor het controle lampje op je Tacho.

Kan best zijn dat het niet meer funktioneert, soms zit de boel gewoon vastgeroest.
Ik kan hem wel bedienen maar lampje blijft branden dus de schakelingen deugt niet meer .

Ik zal eens zoeken hoe dat geschakeld is en hoe hij contact maakt met dat draadje.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 28 sep 2011, 10:50

Het oranje lampje in de tacho is alleen op de rechter koplamp aangesloten. Dus als je nu aan de linker bent wezen heen-en-weren, was dat umsonst.

Snijboon

Bericht door Snijboon » 29 sep 2011, 20:00

ruton schreef:Het oranje lampje in de tacho is alleen op de rechter koplamp aangesloten. Dus als je nu aan de linker bent wezen heen-en-weren, was dat umsonst.
Kijk aan
Dat is goede informatie ;)
Rechter koplamp dus en het lampje moet uit zijn als koplamp normaal staat en aan gaan als de koplamp "omhoog" staat

ruton
moderator

Bericht door ruton » 29 sep 2011, 20:16

Bijna goed. Lampje moet aan zijn als hij op 'normaal' (hoog) en uit wanneer je ze lager zet vanwege een vrachtje.

Plaats reactie