uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Bericht door Haiko » 31 mar 2011, 17:24

Met die echte tuningspijp bedoel je toch niet die spitzbuhle die bijv. bij LDM of Trabiteile te koop is?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 580
Lid geworden op: 24 nov 2010, 15:03
Locatie: Amersfoort

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Bericht door Erik » 31 mar 2011, 21:30

Ik bedoel inderdaad de standaard tuningspijp, met puntje er aan en een grote diameter pijp.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek


Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

exionman
Berichten: 231
Lid geworden op: 24 nov 2010, 16:36

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Bericht door exionman » 31 mar 2011, 22:09

maar dan moet je nog steeds onder je draagarm door
en dat is nou net het probleem met een verlagingsbladveer
en ik heb nog nooit kunnen begrijpen als je zo'n tuningpijp monteerd met een een grotere diameterpijp
daar komt een tussenpijp die verloopt van de grote diameter naar de standaard diameter hoe dit dan nog het positieve effect op vermogen zou kunnen beinvloeden
een 2-takt heeft een uitlaat ( expansie ) de drukgolf die onstaat werkt als kleppen bij een 4-takt ( vermogen )
als je na de tuningsdemper de boel gaat knijpen hef je de werking op

Gebruikersavatar
mel
Berichten: 1007
Lid geworden op: 12 dec 2010, 20:22

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Bericht door mel » 02 apr 2011, 00:02

trabart schreef:vind die van exionman mooier (en praktischer) dan die van ebay ..
mjah maken ze die dingen dan custom voor je, of verkopen ze eentje die inderdaad gewoon niet goed was voor het blok zoals erik zegt ??

als ik bijv. deze demper zie .. is die kleiner dan de originele of de tuningsdemper? en zou ik problemen krijgen als ik hem plaats op een standaard blok ipv de 36pk versie ?
De kachelwerking is er af gestript, die werkt in ieder geval niet.

Het lijkt een "geamputeerde" sport uitlaat, zonder "puntje"... nix serieus dus...

ROnderstal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mar 2011, 16:28

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Bericht door ROnderstal » 07 apr 2011, 10:56

mel schreef:
trabart schreef:vind die van exionman mooier (en praktischer) dan die van ebay ..
mjah maken ze die dingen dan custom voor je, of verkopen ze eentje die inderdaad gewoon niet goed was voor het blok zoals erik zegt ??

als ik bijv. deze demper zie .. is die kleiner dan de originele of de tuningsdemper? en zou ik problemen krijgen als ik hem plaats op een standaard blok ipv de 36pk versie ?
De kachelwerking is er af gestript, die werkt in ieder geval niet.

Het lijkt een "geamputeerde" sport uitlaat, zonder "puntje"... nix serieus dus...
De uitlaat waarnaar verwezen word lijkt een standaard uitlaat zonder verwarming te zijn

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Bericht door Evan_s » 26 okt 2011, 18:44

Er staat nog een expansiepijp op omoma.

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Bericht door Haiko » 28 okt 2011, 20:03

maar is zo'n demper toegestaan voor de openbare weg ivm de herrie?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4363
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: uitlaat aanpassen voor bodemvrijheid

Bericht door ruton » 28 okt 2011, 20:22

Als de demper niet dempt, is het geen demper. Dan kun je hooguit een put ermee dempen.

Plaats reactie