Fusee

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
Gebruikersavatar
mel
Berichten: 1007
Lid geworden op: 12 dec 2010, 20:22

Re: Fusee

Bericht door mel » 24 jan 2012, 21:32

Misschien kan jij het wel goed ... maar de 98% die hier ook rondsluipt ECHT niet hoor ...

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Fusee

Bericht door Evan_s » 24 jan 2012, 22:05

Al doende leert men.

heinkeltje
Berichten: 158
Lid geworden op: 03 dec 2010, 22:45
Locatie: Zeeland

Re: Fusee

Bericht door heinkeltje » 25 jan 2012, 21:05

Hierbij wil ik nog even het verschil laten zien tussen een ruimer met rechte vertanding en een met een bepaalde spoedhoek.
Zodat door deze foto s te zien beter begrijpbaar is in welke situatie de tanden beter en constanter in aangrijping zijn.
Zodat daardoor ook de druk naar buiten toe beter verdeeld is, en een constantere verspaning plaatsvind.
En daardoor een zuiver rond gat opleverd.
marcel
ruimers fusee 001.JPG
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4224
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Fusee

Bericht door eeuwige_student » 25 jan 2012, 21:28

Alleen is de onderste niet verstelbaar. Die is dus alleen maar bruikbaar als de ruimer exact dezelfde maat heeft als de fuseepen.

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Fusee

Bericht door Haiko » 25 jan 2012, 22:03

Zo, zojuist ff aan de linkerzijde de beide fusees en buitenste silentbuchsen vervangen. Tijdspan ca. 2 uur
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

heinkeltje
Berichten: 158
Lid geworden op: 03 dec 2010, 22:45
Locatie: Zeeland

Re: Fusee

Bericht door heinkeltje » 25 jan 2012, 22:15

eeuwige_student schreef:Alleen is de onderste niet verstelbaar. Die is dus alleen maar bruikbaar als de ruimer exact dezelfde maat heeft als de fuseepen.
goed gezien ja
de spoed moet in deze situatie dus in de smeerkanalen zitten omdat we rechte verstelbare ruimers hebben.
het ging mij puur om het voorbeeld.
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Fusee

Bericht door Haiko » 20 feb 2012, 13:17

Zo, nu weer een ander klusje. Moet de fusees vervangen van een Bipode-aangedreven Trabant... Is wel wat meer werk ben ik bang, aangezien de onderste bus van de bovenste fusee er niet of nauwelijks in te krijgen is, vanwege de dikke bus die op de Querlenkers zit. Bij de Tripode uitvoering kon ik het rubber van de aandrijfas nog een beetje indrukken om ruimte te maken, bij deze stalen bus (die tot onder de fuseebus uitsteekt) gaat dat wat moeilijker.

Tips iemand? Of zal ik dan toch de hele aandrijving moeten verwijderen (asstomp eruit enzo)?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Gebruikersavatar
mel
Berichten: 1007
Lid geworden op: 12 dec 2010, 20:22

Re: Fusee

Bericht door mel » 21 feb 2012, 17:49

Tripode inbouwen .... :lol:

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Fusee

Bericht door Haiko » 21 feb 2012, 17:58

mel schreef:Tripode inbouwen .... :lol:
Ja, daar zat ik ook al aan te denken... :mrgreen:
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie