Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtimers

Hoe moet je nu een Trabant invoeren? Vraag het hier !
ErikvG

Re: Petitie ter behoud van belastingvrijstelling voor oldtim

Bericht door ErikvG » 16 apr 2013, 22:36

@ES: Voor onze Trabantjes is dat waar maar niet voor een grote amerikaan die gauw 600 in het kwartaal kost. Die denken wel even na over die 125 euro's en pakweg elke 2 weken een ritje. Van de campers met 60 dagenkaart van toen weet je misschien nog dat je tijdens verblijf in het buitenland niet hoeft te stempelen.

@Erik: Uit die zin lees ik dat je de 30dagen kaart niet kan combineren met kwarttarief, dat kan alleen betekenen dat als je de schorsing opheft en een gedeelte van het jaar MRB moet betalen, dit voor voltarief gaat. Ik zie die zin echter nergens staan in die 6 voorstellen... Of kijk ik niet goed?

Maar over de voorstellen... Nummer 1 levert het meeste op maar biedt weinig controle op de langere termijn.... korte termijn en hoop poen... wat zal onze regering kiezen denk je?
Valves! Who needs Valves?

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 17 apr 2013, 06:52

Ik had die opmerking inderdaad vanuit trabantoogpunt gemaakt. We zitten dan ook op een trabantforum.

oldschool

Bericht door oldschool » 17 apr 2013, 19:56

Ik betaal sowieso elke maand belasting voor mij maakt het geen verschil.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 17 apr 2013, 20:01

Maar het zou toch fijn zijn als dat een keertje zou stoppen...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

wido-foto
Contacteer:

Bericht door wido-foto » 17 apr 2013, 23:33

Die 12 euro? Lig ik niet wakker van!
Oude liefde roest niet!!!

Evan_s

Bericht door Evan_s » 18 apr 2013, 11:43

Ik ook niet (betaal ik sowieso al). Maar het hele melkkoe idee wordt steeds zieliger bij de overheid.

Nederlanders als we zijn vinden we er een heleboel van, maar zodra er écht geprotesteerd moet worden hebben we ineens vanalles te doen, dus bukken we wel weer. Wat dat betreft kunnen we nog een voorbeeld nemen aan zuid-Europa.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 18 apr 2013, 12:02

Evan_s schreef:Wat dat betreft kunnen we nog een voorbeeld nemen aan Zuid-Europa.
Of aan IJsland. Daar zijn de schuldige bankiers onder druk van de bevolking wel vervolgd terwijl hier de kosten op de onschuldige burger worden afgewenteld, bijvoorbeeld door gepensioneerde auto's weer opnieuw te belasten.

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 18 apr 2013, 12:58

Evan_s schreef: Nederlanders als we zijn vinden we er een heleboel van, maar zodra er écht geprotesteerd moet worden hebben we ineens vanalles te doen, dus bukken we wel weer. .
Zaterdag kunnen we ons uitleven. Onderstaand mailtje kreeg ik van de Traction Avant Nederland:

Beste Tractionisten van afdeling Noord.

Zojuist hebben we het bericht ontvangen dat het overleg MRB-vrijstelling Oldtimers tussen ANWB, KNAC, BOVAG, FEHAC, FOCWA en RAI met Staatsecretaris Weekers (Financiën) is MISLUKT !!

Het is dus nu meer dan noodzakelijk dat aan de protestactie van zaterdag 20 april a.s. zoveel mogelijk Oldtimers deelnemen.
Zoals we eerder hebben meegedeeld start de actie om 10.30 bij het Sportcentrum aan de Schelp 35 in Leek waarna om 12.30 uur twee konvooien vertrekken naar Leeuwarden en Haren/Assen.

In Leeuwarden is de aankomst op het Ooldenhoofsterklerkhof rond 14.15 uur.

In Haren zal het konvooi rond 13.30 uur op het Raadhuisplein zijn en om 14.30 uur naar Assen rijden waar de aankomst om 16.00 uur is op het Centrale Plein.
Als U niet naar Leek kunt komen rijdt dan in elk geval naar een van de eindpunten!

Wij rekenen op een massale opkomst !!!

Guus Schilderman
voorzitter@tannoord.nl
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

Evan_s

Bericht door Evan_s » 18 apr 2013, 14:30

Andries schreef:In Haren
Het trauma is er inmiddels verwerkt? :mrgreen:

ErikvG

Bericht door ErikvG » 18 apr 2013, 20:04

Kijk op de site van de fehac, op diverse plaatsen in het land zijn ritten in het kader van 'show your classic' De meeste zijn georganiseerd door merkclubs dus informeer even of je merkvreemd mee kan rijden als je mee wilt rijden.

19 mei is natuurlijk de Good Vibrations in Muiden. Die is in elk geval voor alle soorten klassieke voertuigen. (www.goodvibrations2013.nl) (Helaas tegelijkertijd met het Epse-weekeinde maar ikreken wel op een Trabantje of wat! :) )
Valves! Who needs Valves?

Plaats reactie