Dag allen

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
Plaats reactie
SanderK

Dag allen

Bericht door SanderK » 18 aug 2013, 17:00

Mijn naam is Sander, 25 jaar en op het moment wonende en studerende in Eindhoven.

Drie jaar geleden kwam ik een rare snuiter tegen in een schattige rode Daf 44 met Pools kenteken. Omdat we alletwee studeerden in Eindhoven en een liefde voor "rare" auto's hadden klikte het al snel. Het Dafje bleek de enigste werkende Daf in polen te zijn (volgens hem) en de Daf was ook de reden waarom hij in Eindhoven kwam studeren (Eindhoven stond gegraveerd op het fabricage plaatje).

Toen hij weer terug naar Polen verhuisde vond ik dat we de overvloed van Nederlandse oldtimers in Polen maar weer moesten balanceren: door een DDR autotje uit Polen te halen. Enkeltje Warschau geboekt, na wat rondrijden ontdekten we een witte Trabant 601 ergens op een weiland en de volgende dag reden we met zijn tweeen terug naar naar Nederland. Mijn maat heeft ooit eens een reisverslag ervan gemaakt, deze is in het Pools maar met de plaatjes kun je er wel uitkomen denk ik :)

zie hier http://www.stadobaranow.pl/?page_id=19964

Thuisgekomen ben ik een halfjaar bezig geweest met het chassis hard en APK waardig maken (een of andere Poolse lasser met twee linkerhanden heeft het ding onderhanden genomen...)

Sinsdien heb ik nog steeds veel plezier, af en toe wat probleempjes maar altijd veel lol en avontuur.

Volgende op mijn to-do lijstje staat de remmerij een keer goed onder handen nemen, de hycomat werkend krijgen en een mooi nieuw kleurtje.

Afbeelding

Haiko
moderator

Re: Dag allen

Bericht door Haiko » 18 aug 2013, 17:15

Leuk wagentje, alleen zou ik die 1.1 bumpers tzt eens vervangen door een echte 601 versie...

maar das kwestie van smaak natuurlijk.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 18 aug 2013, 19:13

Toen ik nog op de tu/e zat was er nog een nestje trabanten op de tu. Ondertussen zullen ze zeldzaam zijn.

oldschool

Bericht door oldschool » 18 aug 2013, 20:37

welkom leuk karretje!

tijs

Bericht door tijs » 18 aug 2013, 23:15

gaaf! ben in de regio eigenlijk nog nooit echt een rijdende trabant tegen gekomen?
woon zelf in geldrop, en heb een hobbyruimte in veldhoven. dus wie weet spot ik je toch nog een keer.

welkom ;)

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 11 sep 2013, 14:17

In Eindhoven rijden er toch wel een paar hoor. En ik rij rond Uden rond dus wellicht zie je de mijne nog eens voorbij komen (of ja.... tegemoet vooral denk ik).
Wel toeteren dan he!
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!

Plaats reactie