Trabant naar de klote..

Werken je lampjes niet meer? Doet je ruitenwisser het niet? Vraag hier hulp !
Renier

Trabant naar de klote..

Bericht door Renier » 02 nov 2013, 19:55

Nou was ik heen en weer aan het gaan op zoek naar een sleutel 20 om de bougies eruit te draaien en schoon te maken sinds de Trabant niet wou starten.. en ben ik toen vergeten de bougiedopjes terug erop te zetten toen het niet gelukt was, ik probeerde te starten en nu gaan de lichten links niet meer uit en de lichten rechts niet meer aan.. de knop doet het ook niet meer om het licht mee te schakelen.. en kreeg hem ook nog niet gestart, word blijkbaar toch de hele winter sleutelen om het weer goed te krijgen als dat wil lukken.. Weten jullie weer over onder andere wat er gebeurt kan zijn en wat ik nu kan gaan doen..?
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

Haiko
moderator

Re: Trabant naar de klote..

Bericht door Haiko » 02 nov 2013, 19:57

sleutel 20 voor de bougies? :roll:

Weet niet wat voor nivo je Duits is, maar koop of download eens de Trabantbijbel: WHIMS
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Renier

Bericht door Renier » 02 nov 2013, 20:07

Haiko schreef:sleutel 20 voor de bougies? :roll:

Weet niet wat voor nivo je Duits is, maar koop of download eens de Trabantbijbel: WHIMS
Snap weinig van de WHIMS omdat ik geen Duits kan, en ja 19 pasde net niet.
Afbeelding

oldschool

Bericht door oldschool » 02 nov 2013, 20:21

Renier schreef:

Heb je wel een goede doppendoos? normaal gebruik je voor de bougies een speciale dop!

Renier

Bericht door Renier » 02 nov 2013, 20:35

oldschool schreef:
Renier schreef:

Heb je wel een goede doppendoos? normaal gebruik je voor de bougies een speciale dop!
Nee ik heb een slechte (goedkope) die ook geen dop 20 heeft, alleen 16 en 22.
Afbeelding

Maurits

Bericht door Maurits » 02 nov 2013, 20:45

Dop 21 is voor de bougies...
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg

Maurits

Bericht door Maurits » 02 nov 2013, 20:55

Ter aanvulling± een Trabant is nooit naar de klote, dat geldt voor elke auto want alles is te repareren. Ik weet zo niet waar je woont maar als je hulp nodig hebt dan kom je maar langs.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg

Renier

Bericht door Renier » 02 nov 2013, 20:58

Maurits schreef:Ter aanvulling± een Trabant is nooit naar de klote, dat geldt voor elke auto want alles is te repareren. Ik weet zo niet waar je woont maar als je hulp nodig hebt dan kom je maar langs.
Ik woon bij Eindhoven, best een eindje weg dus, vooral voor een kapotte Trabant ;P Wel erg bedankt voor je aanbod.
En ja ik probeer het ook optimistisch in te zien hoewel het wel zwaar jammer is uiteraard.
Afbeelding

ruton
moderator

Bericht door ruton » 02 nov 2013, 21:18

Geen standaard bougiesleutel, WHIMS niet snappen, maar wel dolle plannen om een 1.1 uit Paprikastan hierheen te rijden en tot in de gloria op te voeren? Je krijgt nog geen knipperlicht zonder gehannes gemonteerd!
Met al die overheersende Duitse automerken in Europa mag je toch wel verwachten dat je een basis aan technisch Duits krijgt als je leerling automonteur bent? Trek anders eens je decaan over de tafel of eis je schoolgeld terug. Hier betaal ik geen belasting voor.

Wat die lampen links en rechts betreft; Download het Wirkschaltplan 601 aus Whims von 1990 en ga eens doormeten en puzzelen.

Verder staat voorin WHIMS een overzicht van relevant gereedschap. Probeer die collectie eens compleet te krijgen voordat je met moeders tafelzilver schroeven gaat draaien. Kringloopwinkels, rommelmarkten, uitverkopen, faillisementsveilingen, de lommerd... Je hoeft echt niet de hoofdprijs te betalen voor goed gereedschap, maar let er wel op dat je voor je basisset minimaal Gedore-kwaliteit hebt.
Bij waaibomenblik staat erop wat je ermee moet doen: drop & forget. Dus beheers je bij de vijfguldenbak.

Laar ook die wielversierselen even voor wat ze zijn en concentreer je het eerste jaar eens op het rijdend houden van een standaard auto. Als je moeite hebt met WHIMS is dat al moeilijk genoeg.

Renier

Bericht door Renier » 02 nov 2013, 21:50

ruton schreef:Geen standaard bougiesleutel, WHIMS niet snappen, maar wel dolle plannen om een 1.1 uit Paprikastan hierheen te rijden en tot in de gloria op te voeren? Je krijgt nog geen knipperlicht zonder gehannes gemonteerd!
Omdat het niet past..
Afbeelding

Plaats reactie