Gisteren onze nieuwe aanwinst, een 601 uit 1986 opgehaald, en zoals ik in mijn "voorstelrondje" al aangaf........dat ging niet helemaal zonder slag of stoot.
De auto startte gewoon goed, liep in eerste instantie met de choke uitgetrokken gewoon lekker stationair.
Toen de motor enige tijd liep kon de choke wat teruggeschoven worden en zijn we gaan rijden.
Op zich nog niets aan de hand, het eerste deel in de bebouwde kom.
Na enige tijd, toen de motor op temperatuur kwam, kwamen we bij stoplichten, en op het moment dat ik de voet van het gas haal om te remmen, zakt het toerental en de auto slaat af.
Opnieuw gestart, zonder gas te geven.......................motor sloeg niet aan.
Gestart, met het gaspedaal ingedrukt.........................motor sloeg weer aan.
Zo is de terugreis naar huis verlopen...............in totaal is de auto een stuk of 15 x afgeslagen, nadat ik mijn voet van het gas haalde, maar was wel gewoon weer te starten.
Zelf dacht ik in eerste instantie aan Vapour Lock

Thuis aangekomen nog even onder de kap gekeken.
Het luchtfilter stond nog in de zomerstand, gisteren was het best wel herfstig, veel regen en een frisse wind

Heb inmiddels het luchtfilter in de winterstand gezet, maar nog niet er mee gereden.
De algehele staat van de auto is netjes.
De vorige eigenaar (een jongeman uit Etten-Leur) is zeker wel zuinig geweest op zijn autootje.
Wellicht dat er bij één van jullie een lampje gaat branden.
Vooralsnog, heb ik nog een 7-tal Duitstalige Trabant werkplaatshandboeken meegeleverd gekregen, dus vandaag ga ik me niet vervelen.
Verder heb ik nog de hele winter de tijd om "haar" weer in orde te maken..................eventueel met hulp van buitenaf.