Aluminium deurstrip.

Wil je een nieuw instrumentenpaneel? Andere zetels? Vraag het hier !
Plaats reactie
rondjerijder

Aluminium deurstrip.

Bericht door rondjerijder » 01 dec 2016, 14:07

Aan de onderzijde van de deur hoort een aluminium strip over het deurrubber te zitten.
Deze had ik verwijdert om las, ontroest en schilderwerk te verrichten maar aangezien de schroef gaatjes bij deze acties zijn verdwenen, weet ik niet meer hoe ze zaten. :oops:
Ik heb het idee dat ze vanaf de binnenzijde gemonteerd over het rubber zaten maar dan komt het vlak waar aan ze gemonteerd moet worden niet goed tot aan de vloer.
Of zal er de dempingsmat tussen horen ?

ruton
moderator

Re: Aluminium deurstrip.

Bericht door ruton » 01 dec 2016, 14:36

Bedoel je de Einstiegleiste K13-29?
Afbeelding
Die zit niet aan het portier, maar direct - zonder iets ertussen - op de bodem vast. Die kromming wijst naar buiten en zit over het kozijnrubber en ongeveer in het midden komen de uiteinden van dat rubber onder deze Einstiegleiste tegen elkaar aan. Als het niet past moet je het rubber verder naar beneden tikken.
Het deurrubber grijpt over twee aan elkaar gelaste opstaande blikranden, en als het daartussen is gaan roesten, wordt die rand dikker.

Toen ik ze na het vervangen van het kozijnrubber weer heb gemonteerd, heb ik de puntige hoekjes wat ronder gevijld en de onderkant die tegen de bodem zit ingevet, want als ze niet van aluminium zijn, kan het daar toch aardig roesten.

Plaats reactie