Naam kap boven radiateur

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Plaats reactie
Udo Struutz

Naam kap boven radiateur

Bericht door Udo Struutz » 09 mei 2018, 16:27

Moi,

Kan iemand mij vertellen wat de naam is van de langwerpige, karton-achtige kap die boven de radiateur van de Trabant 1.1 zit?

Ik probeer een plaatje toe te voegen, maar ben nieuw op het forum, dus moet even kijken of het lukt.
Bijlagen
Knipsel Trabant 1.1.JPG
Hoe heet dit onderdeel?

Trabantenaar
Contacteer:

Re: Naam kap boven radiateur

Bericht door Trabantenaar » 09 mei 2018, 16:42

Kap kan je het niet noemen. Het is een afdekking om te zorgen dat de lucht door de radiateur gaat en niet eroverheen slaat.
En vrijwel vlak. Dus makkelijk nieuw te maken als die kapot is en de originele beugels zijn nog aanwezig.

Bij de 1.1 is die indrdaad gemaakt van dik karton/hardboard achtig materiaal.
Echt nodig is die niet. Bij mij zit ie er zelfs niet meer op.

Het ding heet officieel: PAL Luftfiltereinrichtung. Vrij vertaald wordt het gewoon ventilator of radiateur behuizing, mantel of afdekking genoemd.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Udo Struutz

Bericht door Udo Struutz » 09 mei 2018, 17:00

Dankjewel! De mijne is nog aanwezig (en zit nog bevestigd aan de beugels), maar is gebroken, dus ik wou kijken of ik daar (t.z.t.) een nieuwe voor kon vinden. Dat is lastig als je niet weet hoe het onderdeel heet. Ik zal eens rondkijken of het nu wel lukt een nieuwe te vinden, maar zelf zoiets namaken kan natuurlijk ook!

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 09 mei 2018, 17:23

Volgens mij zijn ze nieuw niet eens nieuw te krijgen. iedereen haalt ze weg als ze te erg beschadigd zijn of bij het vervangen van de radiateur. 9 van de 10x zijn ze compleet uitgezakt.
Bovenste gedeelte (het zicht-gedeelte) zou je trouwens ook kunnen vervangen voor duroplast.
Dat blijft tenminste wel stevig en oogt als het kaalgeschuurd is of je doet de ongelakte achterkant in het zicht nog best wel origineel denk ik.

Je kunt hem ook heel fancy van aluminium maken.

Het ding loopt trouwens ook langs de zijkanten en onderkant normaal gezien. Maar die is er nog vaker af dan het bovenste deel.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Plaats reactie