Dak Wisselen?

Hoe haal je de duroplast er af ? Hoe kan je het beste lassen? Vraag het hier !
Plaats reactie
Trabantenaar
Contacteer:

Dak Wisselen?

Bericht door Trabantenaar » 05 feb 2019, 21:07

Ik ben al enige tijd aan het twijfelen over het twingo dakje in mijn trabant.
Bij warm weer gebruik ik het wel. Maar ideaal vind ik het niet.

Daarom ben ik aan het denken om het dak misschien volledig te vervangen voor een gesloten, origineel dak.

Helaas vind ik op dit moment geen nieuwe dakjes meer bij de bekende verkoopkanalen (alleen voor limo)

Is het wisselen van een dak met die van een andere trabant (of een donor) mogelijk? Of krijg je hierbij ook weer afwijkingen in de maatvoering zoals de spatschermen?
En hoeveel verschilt het dak van een kombi met dat van een limo in lengte?

Ik weet ook niet of het verstandig is om het dak eraf te halen. Ik zie soms horrorfoto's voorbij komen van mensen die het dak hebben gedemonteerd
Bij mij voelt het (met de hand dan) eigenlijk overal langs de rand nog redelijk glad en niet roestig, dus wellicht valt het mee.

Ander idee is om er een transparante plaat in te plakken en er een schuif-plafond in te maken (dus panoramadak-idee) waardoor de stevigheid van de auto ook weer wat beter wordt.

Wie heeft advies of wie weet raad?
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Dak Wisselen?

Bericht door eeuwige_student » 06 feb 2019, 21:19

Lekker laten zitten! Maar een dak is niet maatgevoelig. Dus een ander kombi dak moet passen. Voordeel is dat je gelijk roest onder de rand kan aanpakken. Nadeel is dat je de rand eerst moet open vouwen. Op het moment dat die al zwak is, is dat vragen om problemen.

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 06 feb 2019, 22:54

Ik heb ooit gehoord dat je het dak nooit meer goed gemonteerd zou kunnen krijgen vandaar mijn vraag.

Roest (als het er zit) kan ik beter voor zijn.
Zie wel eens Trabanten langskomen waar het zelfs tot in de stijlen door geroest is aan de bovenkant.
Ik heb wel een kleine plek op de overgang bovenaan het deurgat. Al hoop ik dat dat van buitenaf komt (zo oogt het wel) Maar langs de binnenzijde voelt het glad aan op die verstevigingslijst (limo heeft die niet eens volgens mij). Maargoed dat zegt ook niet alles.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

gvhoey

Bericht door gvhoey » 21 feb 2019, 16:03

Intresse in het twingo dak :p

Plaats reactie