Ronde bumpers en geen roostertje?

Hoe haal je de duroplast er af ? Hoe kan je het beste lassen? Vraag het hier !
astratimd
Contacteer:

Ronde bumpers en geen roostertje?

Bericht door astratimd » 05 dec 2010, 11:02

Nu was ik eens aan het kijken naar trabantprentjes, en bij veel foto's van 1969 trabanten merkte ik op dat ze bijna allemaal het roostertje in de C-stijl hadden...
En ronde bumpers zaten er ook maar weinig tussen..

Dus is mijn trabant wel echt van 1969 als hij geen roostertje heeft en wel de ronde bumpertjes? Misschien is er in de loop der jaren vanalles aan verbouwd (hij is ook al 2 keer overspoten geweest)? Of zijn de chassisnummers overgezet? Hij heeft wel nog het tweespaaksstuur en 6V...

groest

Re: Ronde bumpers en geen roostertje?

Bericht door groest » 05 dec 2010, 11:51

De mijne is van bouwjaar 1963. Uiteindelijk ben ik er achtergekomen via ons nieuwe lid Hajo, dat het van oorsprong een P60 is. Die is omgebouwd naar een 601. Dus er is eigenlijk van alles mogelijk met een Trabant.
Het was Trabannekom

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 05 dec 2010, 12:29

Kijk ff bij LINKS... original Trabant.. dan ben je er zo uit hoe origineel ie is
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 05 dec 2010, 12:32

De bumpers zijn zo te vervangen. Bij een aanrijding werd gebruikt wat er voorhanden was. Dus op basis van de bumpers valt weinig te zeggen. Echter het ontbreken van roosters in de c-zuilen, het hebben van 5 lampjes voor de nummerbordverlichting etc, daar valt wel duidelijk het bouwjaar aan af te lezen.

Het aantal gevallen waarbij de roosters later zijn dichtgemaakt om de auto ouder te laten lijken, is maar zeer beperkt.

astratimd
Contacteer:

Bericht door astratimd » 05 dec 2010, 12:37

Ik heb maar 3 lampjes voor de nummerplaat... En het ouder laten lijken van de auto kan normaal niet het geval geweest zijn... Hij is immers nooit gerestaureerd geweest ofzo.. Sinds hij uit de ddr is gekomen is hij nooit meer ingeschreven..

Maar bedankt voor de link!
Als dat klopt wat daarop staat, is alles nog origineel ;)

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 05 dec 2010, 12:42

Je chassisnummer heeft niet toevallig een E voor de cijfers? (E van Ersatzkarosse)
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

astratimd
Contacteer:

Bericht door astratimd » 05 dec 2010, 13:15

Haiko schreef:Je chassisnummer heeft niet toevallig een E voor de cijfers? (E van Ersatzkarosse)
Nee dat staat er niet voor.. Wat wil dat dan zeggen?

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 05 dec 2010, 13:30

Een Ersatzkarosserie wil zeggen dat bijvoorbeeld een originele Trabant 600 een ongeval heeft gehad en daarna een nieuwe karosserie heeft gekregen (weggooien was er in die tijd niet bij) en zodoende een E-nummer heeft gekregen. Op papier blijft het dan een Trabant 600 maar met een 601 uiterlijk. In de DDR gebruikte men onderdelen vaak opnieuw, vanwege schaarste en kostenbesparing. Hetzelfde gold voor de Wartburg, een 311 kan dan met een E-nummer er nu uitzien als een 353 terwijl op papier het nog steeds een 311 uit de jaren 60 is.

astratimd
Contacteer:

Bericht door astratimd » 05 dec 2010, 13:33

Ok dan heb ik niets om me zorgen over te maken...
Bedankt!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 05 dec 2010, 14:50

eeuwige_student schreef:Het aantal gevallen waarbij de roosters later zijn dichtgemaakt om de auto ouder te laten lijken, is maar zeer beperkt.
Andersom gebeurde in de DDR vaker. Dan werden die roostertjes louter voor de sier op de C-zuil geschroefd en voilà, de auto was meteen vijftien jaar jonger.

Plaats reactie