Hulp gezocht / ontsteking afstellen

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Plaats reactie
Trabant073

Hulp gezocht / ontsteking afstellen

Bericht door Trabant073 » 20 sep 2014, 17:22

Beste forumleden,

Mijn trabant start al tijden slecht. Na lang ronddraaien kwam eerst een forse knal. Daarna nog een keer starten en dan deed ie het. Leek mij duidelijk dat dit niet de bedoeling was.

Dus ik ging aan de knutsel. Verse bougies, pakkingen aan voet en cilinderkoppen, nieuwe bobines en leidingen naar de bougies. Nog meer nieuwe pakkingen voor carburateur en spruitstuk. Dit hielp niks.

Dan maar naar de onsteking zelf kijken. Unterbrecherplatte zag er gaar uit, dus die is vervangen. Vervolgens kwam ik erachter dat op het vliegwiel? erachter een veertje mistte dus die erop gezet. Onderbreker contactjes op 4mm gezet volgens het boek maar ze start nog steeds niet.

Helaas heb ik geen idee of het verstand om de ontsteking verder af te stellen. Het is een 6 voltje en gaat fungeren als onze trouwauto eind oktober dit jaar. Het zou natuurlijk leuk zijn als ie ook zou kunnen rijden. Een vergoeding staat hier dan ook tegenover.

Met vriendelijk groet,
Jesse

ruton
moderator

Re: Hulp gezocht / ontsteking afstellen

Bericht door ruton » 20 sep 2014, 18:29

Heb je de ontsteking afgesteld met een spreidertje om de veertjes van die Fliehkraftversteller uiteen te trekken als je het ontstekingstijdstip statisch afstelt?
Afbeelding
Aufspreizvorrichtung (SW 13 und SW 14)

Zie ook Bild E2 in H6 Elektrische Anlage van het Reparaturhandbuch : bladzijde 75

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 20 sep 2014, 20:19

Of zonder spreider kan je het ook op 1mm zetten.

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 25 sep 2014, 08:57

Startproblemen kunnen ook voortkomen uit problemen met de choke, carburateurinstellingen, etc.
Als ie eenmaal start, rijdt ie dan wel gewoon soepel of houdt hij in of rijdt hij hakkelend?
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 25 sep 2014, 08:57

En heb je wel 6 Volt bobines erop zitten nu?
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!

Trabant073

Bericht door Trabant073 » 03 okt 2014, 14:01

Beste iedereen,

als ie eenmaal aan is dan rijdt ie goed. Houdt niet in en gaat soepel naar de 85km/h... dan houdt de weg op. 6 volt bobines zitten er ook op.

Met vriendelijke groet,

Jesse

p60k

Bericht door p60k » 03 okt 2014, 15:52

Dit heeft misschien niet alleen met je ontsteking te maken. kan ook een smerige carburateur, een kapotte voetpakking, bougies of bougieskabels zijn. Als 85 km max is, dan is er natuurlijk ook wat met je onsteking aan de hand want dat moet beter kunnen. Bijhet starten is de weerstand van alle bovenstaande dingen hoger.

Plaats reactie