aan de andere zijde van 4 zit een stangetje om dit aan te drijven. Die bedoel ik.Evan_s schreef:
#4 bedoel je?
28 HB4-1 carburateur
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4233
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: 28 HB4-1 carburateur
Re: 28 HB4-1 carburateur
Ok, dank 

Re: 28HB4-1 carburateur
Behold the stangetje:

Er staat me vaag iets bij dat je dat Luftsteuerventil onder de krommer moet smeren. Maar hoe, wanneer en waarmee?
Waar is Marco, wanneer je hem nodig hebt?

Er staat me vaag iets bij dat je dat Luftsteuerventil onder de krommer moet smeren. Maar hoe, wanneer en waarmee?
Waar is Marco, wanneer je hem nodig hebt?
Re: 28 HB4-1 carburateur
Als ik het goed begrijp, kan je met het stangetje zorgen voor een magerder mengsel (dus zuiniger rijden).
Echter, in hoeverre is dit aan te raden?
In de Ratgeber Zweitaktmotoren heb ik iig dit gevonden: "Einstellen des Luftsteuerventils am Vergaser 28 HB 4-1".
Echter, in hoeverre is dit aan te raden?
In de Ratgeber Zweitaktmotoren heb ik iig dit gevonden: "Einstellen des Luftsteuerventils am Vergaser 28 HB 4-1".
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4233
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: 28 HB4-1 carburateur
Marco is pas laat op het werk weggegaan :-)Daarnaast is hij op het moment druk met andere zaken (positief), dus iets minder aanwezig.
Ik heb een auto met dit type. De bedoeling is dat hij iets zuiniger rijdt, zonder het zo zuinig te maken als bij de 28h 1-1. Dus volgens mij een goed alternatief!
Ik heb een auto met dit type. De bedoeling is dat hij iets zuiniger rijdt, zonder het zo zuinig te maken als bij de 28h 1-1. Dus volgens mij een goed alternatief!
Re: 28 HB4-1 carburateur
Ok, dan zal ik gebruik maken van het Luftsteuerventil, zoals hier beschreven.
De carb is inmiddels helemaal schoongemaakt, ringetjes en vlotterdekselpakking vervangen, en vergaserflansch vlak geschuurd. Chokehuis en vlotterdeksel + vlotter haal ik van m'n huidige 28HB2-2. Chokehuis omdat m'n HB2-2 chokehuis minder speling heeft en vlotterdeksel omdat de vlotter al op de juiste hoogte staat afgesteld (vorige keer gecontroleerd).
Heb me al verdiept in de afstelling, dus gaat helemaal goedkomen. Niet veel anders dan bij een HB2-2, maar met aanzienlijk beter bereikbare schroef voor stationair.
De carb is inmiddels helemaal schoongemaakt, ringetjes en vlotterdekselpakking vervangen, en vergaserflansch vlak geschuurd. Chokehuis en vlotterdeksel + vlotter haal ik van m'n huidige 28HB2-2. Chokehuis omdat m'n HB2-2 chokehuis minder speling heeft en vlotterdeksel omdat de vlotter al op de juiste hoogte staat afgesteld (vorige keer gecontroleerd).
Heb me al verdiept in de afstelling, dus gaat helemaal goedkomen. Niet veel anders dan bij een HB2-2, maar met aanzienlijk beter bereikbare schroef voor stationair.
Re: 28 HB4-1 carburateur
De HB4-1 is inmiddels ingebouwd en afgesteld. Moest nog wel een extra ringetje bij de vlotternaald. Bij de eerste poging stroomde m'n hele carb over.
Motor loopt nu aanzienlijk mooier stationair en toert een stuk beter af bij gas los.
Morgen nog even het Luftsteuerventil aansluiten.
Motor loopt nu aanzienlijk mooier stationair en toert een stuk beter af bij gas los.
Morgen nog even het Luftsteuerventil aansluiten.
Re: 28 HB4-1 carburateur
Dus toch niet zo spannend als voorgesteld is en zeker geen rocket science
.

Het was Trabannekom